Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko opettaja, lääkäri ja pappi

Vierailija
02.10.2009 |

edelleen sinulle hienointa mitä on?

Tuntuu näistä opettaja-kirjoituksista päätellen, että suurin osa av-mammoista elää edelleen niin suppeassa maailmassa, että opettaja on suurin herra mitä kuvitella saattaa, ja kadehtiminen sen mukaista...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen sinulle hienointa mitä on? Tuntuu näistä opettaja-kirjoituksista päätellen, että suurin osa av-mammoista elää edelleen niin suppeassa maailmassa, että opettaja on suurin herra mitä kuvitella saattaa, ja kadehtiminen sen mukaista...

Eli opettajaa ei katsota ylöspäin ja kaikki äidit ovat lasten kautta opettajien kanssa tekemisissä, joten tuntevat tutummaksi sen tehtäväkentän.

Siis suomeksi: Lääkäriä ja pappia kunnioitetaan vielä jotenkin, opettajia ei!

Vierailija
2/16 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessaan katsellut vuositolkulla opettajia ja luulee sen perusteella tietävänsä kaiken opettajien työstä. Niin minäkin luulin, hakeuduin opettajankoulutukseen ja menin töihin.

Silmäni avautuivat, että mihin soppaan olenkaan lusikkani pistänyt. Opettajan työstä vain pienen osan vie se aika ja energia, jota käytetään siellä luokan edessä kaikkien nähden. Se kaikki muu on sitä, joka vie tässä työssä voimat. Erityisesti vanhemmat, jotka huolehtivat huonosti lapsistaan ja kaatavat sen sotkun koulun niskaan setvittäväksi ja me tietysti yritämme pelastaa sen, mikä pelastettavissa vielä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra opettaja, pappi ja lääkäri.

Vierailija
4/16 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhia. Johtuisiko siitä, kun olen ateisti...

Mutta jos elää pienellä paikkakunnalla, niin korkeasti koulutettuja ihmisiä on todellakin vähän! Jostain 4000n asukkaan kunnasta löytyvät ne 2-3 tk-lääkäriä, ala- ja yläasteen opettajat, ehkä psykologi ( harvoin häntäkään), kunnaneläinlääkäri, jokunen kunnan virkamiesmaisteri ja kunnanjohtaja. Ai niin, ja se pappi. Mielellään saa lisätä, kuka jäi listasta puuttumaan... Hyvin usein eivät nämäkään asu paikkakunnalla, missä käyvät töissä. Laskekaan nyt, todellakin vähän suhteessa kunnan muuhun väestöön! Joten eikö ole aika luonnollista, että korkeasti koulutetut ihmiset erottuvat varsinkin pienillä paikkakunnilla. (Eivätkä halua asua näissä kunnissa... No se nyt onkin jo toinen juttu.)

Vierailija
5/16 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vain ihan turha?

Minä ainakaan pappia kunnioita

Ihan turhia. Johtuisiko siitä, kun olen ateisti...

Vierailija
6/16 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sen takia, että lähes pakosta heillä on melko laaja yleissivistys, jota esim. lääkärillä ei välttämättä ole. Tuntemani papitkin ovat hyvin sivistyneitä ja fiksuja ihmisiä. Itse olen ateisti, mutta hyviä keskusteluja olen pappien kanssa saanut aikaiseksi.

Vierailija
7/16 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no problem. Pappeja pitää ja tulee kunnioittaa sillä he ovat oman alansa mestareita. Kukapa ei kunnioittaisi vartijaa tai puuseppää. Minä ainakin kunnioitan pelonsekaisin tuntein vartijoita ja lipuntarkastajia.

Vierailija
8/16 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoojaa, lasten- ja vanhustenhoitajaa. He tekevät oikeasti arvokasta työtä.

Vierailija
9/16 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oikeasti arvokasta työtä"?

Vierailija
10/16 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit on duunareita, ainakin minä. t. lääkäri.

Vierailija
11/16 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuslääkärien haastatteluista saa kuvan turhautumisesta, mikä syntyy, kun työtä työnnetään eteen liukuhihnalla, lausuntoja pyydetään paljon ja paperitöitä on muutenkin yli tarpeen ja moneen pitäisi revetä - lääketieteelliselle pähkimiselle ja potilaiden kohtaamiselle ei riitä aikaa eikä sille suoda työrauhaa. Pitääkö paikkansa?

Lääkärit on duunareita, ainakin minä. t. lääkäri.

Vierailija
12/16 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaa kuitenkin harkita kahdesti, onko pappeus ateistille sittenkään se soveltuvin ammatti...

olen ateisti mutta voisin myös alkaa papiksi no problem. Pappeja pitää ja tulee kunnioittaa sillä he ovat oman alansa mestareita. Kukapa ei kunnioittaisi vartijaa tai puuseppää. Minä ainakin kunnioitan pelonsekaisin tuntein vartijoita ja lipuntarkastajia.

Vierailija
13/16 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostetuimmat ammatit-lista, jonka top 5:ssä oli muistaakseni pelkkiä eri alojen lääkäreitä, aivokirurgista alkaen. Opettajat, tai siis sanotaan palstalla riehuvat opettajat, vaikuttavat epämiellyttävältä porukalta.

Vierailija
14/16 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä.

T. Erittäin väsynyt ja turhautunut ope, turhautunut, koska välitunnit menevät puhelimessa kuraattorien, perheuneuvolan väen jne. kanssa, opetukseen jää voimavaroja liian vähän

Vierailija
15/16 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku yrittäjä yritti pitää imagoa yllä, että olisi hieno. Ja suosittiin aina sukulaisia ja tehtiin pimeitä töitä ja valittiin kunnallspolitiikkaan omat tyypit... Onneksi pääsin pois tuosta takapajulasta!

"opettaja, lääkäri ja pappi"

Vierailija
16/16 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta mitään tiettyä ammattiryhmää vaan sen perusteella, mikä oppiarvo on. Vaan yksilö, esim. hyvä ope, ammattinsa hyvin osaava lääkäri jne. Näissäkin ammattiryhmissä mukana monenlaista vipeltäjää. Luulen, että monet arvostavat enemmän kkun ajattelevat näiden olevan kutsumusammatteja,ts. he ehkä tekevät työnsä jotenkin täydellisemmin, paremmin ja uhrautuvammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi