Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en saa osittaista hoitovapaata kelan puolesta

Vierailija
13.10.2009 |

vaikka mulla on 1 vuotias ja ekaluokkalainen. eli pakko painaa täyttä päivää! eli lapselle tulee 10 tuntiset hoitopäivät. olin ajatellut tuota 30 h viikossa jos oisin saanut kelan tuen mut ei, se onkin vain niille jotka ollut pitkään saman työnantajan palveluksessa. ei voi olla totta! olen niin vihainen! mihin tuollainenkin perustuu? ei ainakaan lapsen hyvinvointiin!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kela kyllä maksaa 70 e vaikka olisi uusikin työnantaja!!!! eli tuo 6 kk sääntö ei päde kelan puolesta vaan kelalle sopii jos työnantajalle sopii!

ap

Vierailija
22/49 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedoksi muillekin asian kanssa pähkäileville!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voithan sitten puolen vuoden kuluttua jäädä lyhemmälle työajalle.

Vierailija
24/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä vaadita kuin vuoden työsuhde?

Vierailija
25/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voithan sitten puolen vuoden kuluttua jäädä lyhemmälle työajalle.

mut nyt just se ois ollu ensisijaisen tärkeää kun lapsi aloittaa hoidon ja on vasta 1 vuotias! aivan kammottavaa! rahatilanteen vuoksi täytyy töihin mennä mut luulin et olisin voinut tehdä lyhyempää päivää. lapsen hoitopäivät ei tule koskaan olemaan alle 10 h. aika rankkaa! haluaisin kuulla perustelun tälle ehdolle.

Vierailija
26/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelahan niitä lakeja ei ole säätänyt. Asiasta on päättänyt Suomen eduskunta. Haukut siis ihan väärää puuta. Kela vain jakaa rahaa niille, jotka täyttävät lain edellytykset rahan saamiselle.

Vierailija
27/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pikkuruinen summa. Ja sitä rupeaisit tosiaan saamaan heti kun 6kk on täynnä sillä uudella työnantajalla.

Mitäpä jos harkitsisit uudelleen.

Vierailija
28/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaditaan, mun mielestä ei sais vaatia mitään. onhan se ihan järkytys viedä 1 v vähintään 10 h joka päivä. miksi toisten lasten vanhemmat on oikeutettu lyhyeen päivään mutten minä joka vaihdan työpaikkaa?

Vierailija
29/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin tuota osittaista hoitovapaata itsekin...

No, tuo työaika hommeli mulla täyttyy, mutta millanen on se korvaus jonka kelalta vois saada vaikka tuolle jos on 30tuntia viikossa töissä?

Vierailija
30/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö se osittainen hoitoraha ole todella pieni?

Vierailija
31/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 e on just se summa minkä avulla tuo lyhenetty työaika kannattaa. ei mulla ole varaa ilman sitä jäädä lyhennetylle.

Vierailija
32/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttaa sen että et voi puolta vuotta olla ilman tuota rahaa lyhemmällä työajalla?

Vierailija
33/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkunutkaan, en tietenkään vaan kuka eduskunnasta on tällaisen keksinyt?? tulen varmasti olemaan vastaan sitä henkilöä/puoluetta kohtaan.

Vierailija
34/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaditaan, mun mielestä ei sais vaatia mitään. onhan se ihan järkytys viedä 1 v vähintään 10 h joka päivä. miksi toisten lasten vanhemmat on oikeutettu lyhyeen päivään mutten minä joka vaihdan työpaikkaa?

...että heti siirrytään lyhyeen päivään yhteiskunnan tuella.

Vierailija
35/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että heti siirrytään lyhyeen päivään yhteiskunnan tuella.

se työnantajaa haittaa, ainakaan rahan puolesta ei luulis haittaavan? olisin juuri soittanut ja kysynyt että käykö lyhennetty päivä tai yksi vapaa viikossa? mut ei tarvii ei... tuntuu vaan niin väärältä.

Vierailija
36/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttaa sen että et voi puolta vuotta olla ilman tuota rahaa lyhemmällä työajalla?

niin täytynee ottaa huomioon myös se, että palkkakin on luonnollisesti pienempi kuin täydellä työajalla. Tuo palkan vähennys ja osittaisen hoitorahan saamattomuus voi olla yhteensä niin suuri summa rahaa, ettei oikeasti pärjää.

Vierailija
37/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tehdä sitä lyhennettyä työaikaa ilman Kelan tukeakin, ellei sitten todellakin ole niin tiukkaa, et se kiinni siitä noin 50€/kk lisätulosta. Ehkä lapsen lyhyempien hoitopäivien vuoksi voisit vielä sen 50€ jostain nipistää?

Vierailija
38/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin täytynee ottaa huomioon myös se, että palkkakin on luonnollisesti pienempi kuin täydellä työajalla. Tuo palkan vähennys ja osittaisen hoitorahan saamattomuus voi olla yhteensä niin suuri summa rahaa, ettei oikeasti pärjää.

hyvä että joku edes ymmärsi. eli tulot ois pienentynyt muutenkin 400e, laskin että oisin saanut 70 e päälle ja koin että juuri juuri vois raha riittää näkkäriin veteen mut jos en saa tuota 70-verot, ei saada edes sitä näkkäriä.

Vierailija
39/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitomaksuissa?? Jos saat hoitopäivän sinne 5-7h kategoriaan? se on halvempi kuin täysi hoitomaksu.

Vierailija
40/49 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaahan säästyy jo siinä että lapsi tekee lyhempää hoitopäivää...

Ja eihän sitä tarvitse tehdä sitten 6h/pvä jos ei kerran hoitorahaa saa. Voi tehdä vaikkapa 6,5h 7,5h sijaan.