Synnytys, millä pistesijalla elämäsi tärkeiden tapahtumien joukossa?
Kommentit (13)
Ehkä silloin kun lapset oli ihan pieniä, ja se oli vielä toreessa muistissa. Nyt synnytykset ovat kokemuksia muiden joukossa, aika neutraaleita jopa.
se nyt oli vaan tapa saada nuo lapset tähän maailmaan
Lapsen saaminen on tietysti iso asia. Synnytys (x2)on sen verran rankka juttu, että kyllähän sen muistaa, mutta ei sillä mitään suurempaa merkitystä ole. Sama, jos olisin saanut lapsen nukutuksessa sektiolla.
Itse synnytystapahtuma on enää vain mieluisa muisto. Vähän niinkuin ylioppilastodistuksen saaminen, yliopistosta valmistuminen tai muu sellainen käännekohta.
kokemuksia, että ne eivät ole elämäni mitään top10 listan kärjessä olevia juttuja.
Lasten saaminen ja raskaaksi tulo ovat sen sijaan ihan ykkösasioita elämässäni. Ne ajat haluan muistaa aina!!
muistan aina kun sain kääröt luokseni, kadun kun jouduin sektioon nuorimman kanssa enkä kuulut esim. ensi-itkua (hätä sektio)
eli itse synnytys nyt oli vaan pakollinen juttu, mutta lasten saaminen on ykkösenä.
Lasten saaminen on ykkönen. KAkkosena on elämäni rakkauden löytäminen.
Ykkösenä on kyllä miehen tapaaminen (lastakaan ei olisi ilman miestä) ja tokana lapsen saaminen. Muista ei sitten niin väliä.
..mut kyllä synnytyskin jollekin sijalle pääsee. Se kesti niin pitkään ja oli niin hirveää, ja olin sen aikana ihan muiden armoilla. Mun mies oli silloin aivan ihana, siis uskomaton, ja mulla oli koko ajan kuitenkin turvallinen olo. Oli se jotenkin mieleenpainuva kokemus. Ja ainakin opetti sen, että on asioita, joita ei voi hallita. Ja joissa meinaa lähteä taju ja järki. Mut niistä selviää siltikin.
Lapsen saaminen toki on siellä ihan keulilla listalla.
Vaikka synnytys kestikin 22 tuntia niin se ei esim. kokemuksena/tapahtumana ollut mitään sen rinnalla kun olin aikoinaan 2,5vkoa sairaalassa kuoleman kielissä ja sen jälkeen kuntoutuksessa 3kk. Se kokemus muutti elämääni suuresti.
Mitään ihanampaa, kauheempaa, kauniimpaa ja rajumpaa en ole muutoin kokenut.
Synnytys siihen liittyvä pakollinen ikävä toimenpide.. :O