Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*^*^*KOTILOIDEN (kolmatta odottavien) tammikuu*^*^*

01.01.2009 |

Aloitan uuden pinon Kotiloille

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa jos kirjottelis tähänkin pinoon. Olen kyllä lukenut ahkerasti.. :)

Täällä mennään niin sanoitusti suht koht loppusuoraa, rv 31, mutta tuntuu että aika matelee. Olen ollut nyt kaksi viikkoa sairaslomalla, lapset ovat tarhassa/eskarissa normaalisti vielä helmikuun. Täytyy vaan yrittää nauttia nyt tästä rauhallisuudesta, uskon että kun masuasukki ulkoistuu niin ei ole ajanvietto ongelmia... :D

Meillä esikko (6v tyttö) odottaa jo kovasti vauvan syntymää, kuopus (4v poika) ei ole niin kiinnostunut.

Mites kolmannen odottajat, oliko teillä kohdunsuu jo pehmentynnyt keskiraskauden lääkärintarkastuksessa? On varmaan normaalia, täytyy vaan suht rauhallisesti ottaa ainakin pari seuraavaa viikkoa. En kyllä yhtään pahastuisi jos vauveli päättäisi syntyä paria viikkoa ennen laskettua. Tuurillani tämä menee sen kaksi viikkoa yli että heilahtaa.

Palataan taasen ja hyvää viikonloppua kaikille!!

Terkuin numerokolme ja pikku hippu rv 31

Vierailija
22/36 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tippunu toiselle sivulle.

Ihanaa kun on talvi, lunta ja pakkasta! Pari viime talvea ollu liian leutoja.

Taas alkoi uusi viikko =) näin se aika vaan menee, vaikka välillä ei millään malttaisi odottaa kesään saakka että saa pienen käärön syliin...!

En tiedä tuosta kohdunsuusta, kun mulla oli alku-ultra rv 8+2 ja sen jälkeen neuvolan tädin mukaan np-ultra katsotaan lääkärikäynniksi ja mulla on rakenne ultra 13.2. ja sekin katsotaan lääkärikäynniksi. Kuulemma eka varsinainen lääkärikäynti on vasta rv24-27.... tuntuu kyllä hassulta.

Viime yönä heräsin kolme kertaa kovaan kipuun alavatsalla, säikähdin kunnolla mutta kun aamulla nousin ylös niin ei kivuista tietoakaan. Olisikohan ollut jotain normaalia? Suolistokin on kyllä hieman temppuillu.

mp73 ja Sissi rv 17+0 (kohta puolessa välissä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika on ens lauantaina ja kyllä - olin ajatellut että olen jo synnyttänyt kun edellisetkin on tulleet niin hyvissä ajoin. Ja koko raskaus on seurattu sillä riskillä, että on suuri vaara synnyttää keskonen. Ja vielä mitä - tässä sitä ollaan yhdessä kasassa.

Ei kai tässä muuten mitään, kun vaan että synnytystä on enteillyt jo toista viikkoa. Lähes joka yö kipeitä supistuksia, jotka sitten vaan hiipuvat pois. Kaikki S:t on kokeiltu ja vielä Shoppailukin, lumityöt ja jopa lasten kanssa hiihtäminen talon ympäri. Ei tehoa.

Kiva että kolmosen odottajia on tullut lisää, täytyykin lueskella sitten vauvapuolella jos siellä on kolmelapsisten perheiden pinoja, että miten sujuu.

Lapsetkaan ei jaksa melkein enää odottaa sisarustaan!

Hyviä vointeja kaikille raskauden vaiheesta riippumatta

T. Jaffa rv 39+1

Vierailija
24/36 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaffa76: Sait mulle verkkokalvoilleni mielikuvan itsestäni hiihtämässä tämän valtaisan masun kans! En mikään himohiihtäjä ole, vaan ennemminkin vähän puolipakolla lapsille seurana olen hiihdellyt aiempina talvina. Nyt jos vetäisisin monot ja sukset jalkaan, ja lähtisin kiertämään taloa, niin mies varmaan laittais mut suljettuun laitokseen! Ja olis se aika kamalan näköistäkin toimintaa... Hih, hih!!! =D

Vierailija
25/36 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun joukkoon!

Nyt uskallan jo olla melko varma että raskaus etenee toivotulla tavalla, vaikka takana on keskenmenoja ja tuulimuna, koska nyt on pahoinvointi sellaista jota se on ollut aikaisemmista lapsista (-03 ja -04).

Esikoinen syntyi keskosena rv32 ja erittäin huonokuntoisena johtuen istukan vajaatoiminnasta ja kalvokiinnitteisestä napanuorata. Lopulta istukka irtosi ja tehtiin hätäsectio.

Nyt olenkin miettinyt että kuulunkohan edelleen ns. riskiryhmään ja tuleeko äitipolikäyntejä kovinkin tiuhaan, kuten nuoremmasta aikoinaan.

Hassuliini rv 7+

Vierailija
26/36 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tässä joukossa on monta jotka pääsevät ihan kohta jo synnärille!

Kertokaahan kuulumisia nyt ja tietty sitten kun olette mukelot ulos saaneet!

Hassuliini toivottavasti sun raskaus aikasi menisi hyvin.

Mulla on suppareita joka päivä ja liitoskivut kiusaa mutta muuten ei oikeastaan mitään tapahdukkaan.

Olen jo kolmatta kuukautta kotona (olen erityisäitiyslomalla) ja nautin kyllä ihan kympillä siitä että saa kotona olla. Välillä kyllä tulee työkavereita ikävä ja muutenkin aikuisten seura on täällä välillä kortilla ja mä en ole erakkoluonne joten istun surfailemassa ja kirjoittelemassa. Täällä kyllä on aika hiljaista!?

Mulla on nyt täällä 4mukulaa, pari omaa ja pari kyläilijää ja niitä on nyt kyllä vähän rauhoiteltava.

Tulen taas pian kurkkimaan löytyisikö täältä elämää!

Sailori&Panu 27+1

Vierailija
27/36 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi tuo hiihtolenkki tuottaa toivottua tulosta :-)

Supistukset alkoi sitten sunnuntai-iltana. Kotona oltiin puolille öin, sitten lorahti lapsivettä ja lähdettiin matkaan. Tyttö syntyi 4:38 maanantai aamuna. Synnytys sujui loistavasti, liikkuen, kontillaan ja suihkussa välillä oloa helpottaen. Ponnistus jakkaralla 8 min. Tyttö sai 10 pistettä ja mitat 3145 g ja 49 cm, pipo 34 cm. Ihana kokemus (taas) kerran tuo syntymän ihme!! Tyttö osasi heti imeä rinnasta, nyt on rinnat maitoa pullollaan ja eka yö kotona takana.

Nyt se on meidän perhe sitten kasassa; isä, äiti ja kolme prinsessaa!

Onnellista odotusta teille muille kolmannen odottajille ja tavataan vauvapuolella. Muitakin loppumetreillä olevia täällä!!

T. Jaffa ja tyttö 3 vrk sekä isommat tytöt 6 v ja 3 v

Vierailija
28/36 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöiset onnittelu Jaffalle ja koko perheelle!!! Ihanalta kuulostaa! Odottavan aika on pitkä!

Täällä on todella ollut aika hiljaista kun ajattelee, että on kuukausipino! Nyt kaikki kolmoset kirjoittelemaan tänne!

Minä eilen menin miehelleni sanomaan, että niitä dopplereita saa tilattua netistä myös kotikäyttöön. Arvatkaas, jouduin tilaamaan sellaisen miehen painostuksesta! Hintaa tuli geelin ja postikulujen kanssa yli 70e, olisihan rahanreikiä kyllä muuallekin! No, onhan se kiva että mies saa sit kuunnella Sissin sykettä kun haluaa, pojatkin ovat innoissaan että saa kuulla ne =)

Onko muilla kokemuksia dopplereista???

Eipä tänne muuta, vatsa kasvaa kivasti. Vatsan taputtelijoita alkaa olemaan myös, mutta ei haittaa ollenkaan, ihan kivahan se vaan on =) Liikkeet tuntuu päivä päivältä paremmin, jopa istuessa tuntuu useasti päivässä.

Ei millään malttaisi odottaa rakenneultraa! 2vkoa vielä sinne aikaa...!

mp73 ja Sissi 17+4

Vierailija
29/36 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta kuulostaa! Jospa meillekin se kolmas neiti suostuisi tulemaan... Kun en minä vain osaa ajatella muutakaan. Siinä se sitten on ihmetteleminen, jos ei olekaan tytöntyllerö. Tätä ei nyt pidä sitten tulkita siten, ettenkö poikaa huolisi, mutta kun on kaksi tyttöä, niin on äärimmäisen vaikea kääntää päätään "poikamoodiin" :-)

Ja rv:t täällä 15+1 ja neuvolakin vasta 1½ viikon päästä, ollut viimeksi ennen joulua!

Vierailija
30/36 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä omalla kohdalla tuntuuki, että kesäkuun lopulle on ihan hurrrrjan pitkä aika... Vaikka tässä on ollu tunne, et viikot vaan vilahtelee ohi...

Vähänkö mä oon kateellinen... :D

Noh, itelle ei erikoisia, auvoista keskiraskautta mennään, liikkeet vahvistuu hiljalleen ja massu kasvaa... Ens viikolla olis sit rakenneultra, ni pääsee tarkistamaan, josko kaikki olis hyvin... Ja jos sitä vaikka sais tietää, josko tässä kolmatta poikaa odotellaan... :) ~mitenkä niitä tyttöjä edes hoidetaan...~

Noin muuten omasta olosta ni on aikas kamala... Mä luulen, et mulla on keuhkoputken tulehdus tms, mut vastaanottotäti tiesi puhelimessa, et tää on vaan influenssaa, eikä lääkäriin juuri kannata muuten tulla ko hakemaan saikkua... Just. Ainoa vaan, et oireet alkoi äkillisesti eilen, värisyttää, sattuu yskiessä niin et tuntuu keuhkojen tulevan ulos, kuume sahailee sinne ja tänne... Mut pää ei oo kipeä, lihaksetkaan ei sanottavasti, eikä oikein nenäkään vuoda (vaikka se täti tiesi mulla näitäki oireita olevan...) Pitää odottaa, et terveysasema menee kii ja mennä sit päivystykseen, jos olo jatkuu tällasena tai huononee...

Diipadaapa ja vali vali... :D

Kirjoitellaan taas!

Luuk@ ja Oiva 18+6

Vierailija
31/36 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa , en millään jaksaisi odottaa omaa vuoroani:)

Luuk@ mene heti lääkäriin ja näytä keskisormea sille hoitajalle!

Vierailija
32/36 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Jaffalle ja koko perheelle jo saamastanne nyytistä!

Täällä vasta kasvatellaan ihan pientä itua :) Pyörin tuolla kolmoskuumeilijoissa koko syksyn ja luonnollisesti tännekin pitää nyt sitten ilmoittautua kun tärppi tuli.

Vielä kaikki on niin kovin alussa, joten vähän varovasti täällä iloitsen. Viikon päästä olisi ar-ultra kun haluan kovasti tietää onko tuolla ketään ja jos on niin montako; ensimmäinen raskauteni oli luomu-kaksosraskaus joten saas nähdä yllättääkö tällä kertaa! Ihan yksikin vauva kyllä riittäisi nyt mutta kaksikin ottaisin ilolla vastaan jos luonto niin päättää ;) Esikoiset ovat kuitenkin jo kohta 7v eli isoja pimuja ja kouluun menossa syksyllä.

Jotain tuttuja nikkejä täältä jo pongasin, ainakin mp73:lle vilkutukset =)

Muille sitten: Tullaan tutuiksi!

terkuin Manna 6+0

Vierailija
33/36 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä munkin pitää sitten lähteä sivakoimaan, laitokseen joutumisen uhallakin... Kovasti jo malttamattomana odotan h-hetkeä, ja lähestyvästä synnytyksestä on oireita vaikka toisille jakaa!

Mimmi75 rv.37+4

Vierailija
34/36 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hoitaja voi olla ihan oikeassakin ;-) Minulla oli kohta 7 vuotta sitten influenssapöpö ja kuume nousi yhtäkkiä, sahaili sinne tänne ja keuhkot olivat tulla yskiessä ylös ja ulos (jos nimittäin uskalsi yskiä, kun sattui niin sairaasti). Olin yhteensä 2 viikkoa tuolloin sairiksella ja lähes tuon koko ajan myös kuumeessa. Sen jälkeen olenkin sitten ottanut influenssarokotuksen... Kuulemma yleensä ihmiset suhtautuvat hieman negatiivisesti em. rokotukseen, mutta en ole kenenkään, joka tuon taudin on sairastanut kuullut sen jälkeen kieltäytyvän rokotuksesta :-) Ja kun se taudin sairastaminen ei sinänsä auta ja eihän se auta rokotuskaan välttämättä, mutta yleensä ainakin lieventää taudinkuvaa. Viime vuonnakin otin rokotuksen ja minulla oli huhtikuussa influenssa-b eli eipä sitten auttanut tietty tuo rokotus, kun se on siihen a-muotoon, mutta enpä sairastanut sitten sitä a-pöpöä, joka töissäkin riehui keskitalven aikaan.

Mutta, mutta. Jos olo on noin hankala ja jos vielä huononee, niin kipaiset tietty päivystykseen. Minäkin olin tuolloin 7 vuotta sitten vappuaattona päivystyksessa (mies kiikutti mut sinne, vaikka oli itse lähes yhtä huonossa hapessa) ja multa otettiin myös keuhkokuva, koska haluttiin varmistaa, ettei ole keuhkokuumetta. Eli on kyllä tosi outo täti, jos toteaa vain, että sairasta ja kärsi. Onhan tuohon nyt raskaana olevillekin apua. Ja esim. itse sain tuolloin kodeiinipitoista yskänlääkettä ja kodeiiniahan voi olla myös raskaanaolevien lääkkeissä (ainakin esim. panacodia minulle tyrkytettiin päänsärkyyn esikoista odotellessa -joskaan en sitä sitten syönyt). Tuo yskänlääke oli kyllä sellaista tujua, että meni vajaa minuutti ja minulta oli vintti pimeänä...

Paranemisia!

35/36 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän munkin vaan koittaa hiihtämistä? :D Lapset on kyllä kalunneet pihan niin taistelutantereen näköiseksi että niitä hankia joutuis lähteä etsimään jostain muualta...

Täällä siis ollaan edelleen yhtä mölttiä, viikkoja on huomenna jo 41 kasassa. Olen aika pettynyt ja turhautunut, kun tuntuu ettei minua kuunneltu sitten yhtään vauvan koon suhteen vaikka siellä pelkopolillakin kävin. Lääkärihän jonka siellä tapasin, sanoi että katsotaan annetaanko mennä loppuun asti vai otetaanko osastolle ja käynnistellään vähän ennen laskettua aikaa. Nyt siis ei ole odotettavissa kuitenkaan muuta kuin yliaikakontrolli kun neuvolan viikot on 41+5 ja näitä oikeita on silloin jo 42+3... Että synnytys on tosissaan alkanut hirvittääneuvo kun vauva on nyt jo neuvolan tädinkin arvion mukaan yli 4kg (ja tuo täti on kuuluisa liian alhaisista arvioistaan...)

No, palaan kertomaan mikäli hengissä selviän!

eikkuli 40+6

Vierailija
36/36 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskasti olen tänne kirjoitellut, mutta jos nyt taas välillä tsemppaan.

ONNEA JAFFA76!! Tuleepahan taas käyttöä rinsessavaatteille : ) Meillä ei ole tietoa sukupuolesta, välillä toivon tyttöä ja välillä poikaa! (kaksi tyttöä on nyt)

HASSULIINI

Onnea raskaudesta : )

Varmasti saat joitakin käyntejä äitipolille tuon historiasi takia, eihän se riski/alttius ole sieltä mihinkään hävinnyt. Minulla toisessa raskaudessa lähti istukka irtoamaan (tosin vasta täysaikaisena), mutta saimme onneksi terveen tytön hätäsektiolla. Ensi viikolla (vk 36) menen äitipolille ja saan arvion milloin synnytystä käynnistetään, etuajassa lupasivat käynnistää koska riski istukkaongelmiin on. Tähän asti olen käynyt äitipolilla vaan rakenneultrassa, missä kaikki oli hyvin. Muuten normaali seuranta neuvolassa.

Aika usein tuo istukka-asia pyörii mielessä. Aika hyvin olen itselleni saanut vakuutettua että turha huolehtia koska mitään asialle ei itse mahda. Ainoastaan jos jotakin kipua/oireita tulee niin heti äitipolille yhteys. Hyvin on onneksi tähän asti mennyt.

Tsemppiä kaikille, etenkin loppuvaiheen odottajille!!

Taru, rv 36 ja tytöt 5,5 ja 1,5