Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epiduraalin "epäonnistuminen" -> kova päänsärky, seuraavat synnytykset

11.10.2009 |

Sain esikoisen synnytyksessä epiduraalin, joka tehosikin hyvin, mutta sain siitä viikon jatkuvan kovan päänsäryn. Kaksi veripaikkaakin jouduttiin laittamaan, kun en pystynyt nousemaan juuri ollenkaan pystyasentoon eikä särkylääkkeet tähän päänsärkyyn auttaneet.

Seuraavassa synnytyksessä menin pelkällä ilokaasulla, ja nyt kolmannen kohdalla olen miettinyt uskaltaako ottaa tarvittaessa epiduraalin/spinaalin. Miten muilla seuraavissa synnytyksissä, oletteko ottaneet epiduraalin/spinaalin ja miten on käynyt, onko tullut taas kova päänsärky?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä kiva kuulla kokemuksia.

Minulla esikoisen syntyessä epiduraalikatetrinkorkki irtosi ja aine valui epämääräisesti hukkaan. Tästä syystä annostelussa oli jonkinlaista häikkää ja lopputulos oli minulla synnytyksen jälkeinen "jalattomuus", mikä ei kuulemma nykypäivänä enää ole olleenkaan yleistä. Synnytyskivut tunsin ihan hyvin, mutta synnytyksen jälkeen en tuntenut jalkojani ollenkaan ja toipuminen kesti pari päivää (liikkuminen oli kamalan hataraa). En myöskään voinut synnytyksen jälkeen käydä vessassa tai peseytyä omin avuin ollenkaan.

Nyt kyllä mietin, kun kakkosen syntymä lähestyy, että ottaisiko sitä tällä kertaa epiduraalin vaiko ei? Kipuja pelkään ihan hirveästi, kun ensimmäinen kokemus oli niin vahva ja mieleenpainuva, mutta toisaalta pelottaa, että taas käy samalla tavalla kuin ekalla kerralla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla