Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko käytit yhden lapsen talvivaatteisiin?

Vierailija
10.10.2009 |

Paljonko on kulunut yhden lapsen talvivaatetukseen (haalarit, alushaalarit, kengät, pipot, kaulurit, hanskat jne.), ja mikä on lapsen ikä?

Tuntuu, että niihin uppoaa rahaa loputtomasti, vaikkei osta mitään turhaa..

Meillä meni 300 euroa, lapsi on 1,5-v.

Sillä rahalla sai haalarin, fleecehaalarin, rukkasia parit, pipoja pari, kaulureita pari, kypärämyssyjä pari, Gore-tex-kengät ja villasukkia parit.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan törkypaljon varmaan. Pienemmälle esim. ostettuna 4 haalaria - yksi kosteussuojattu, olisko ollut 40e, toinen seppälän haalari 30e (oli jotain että osta 50e säästä 10e alessa), sitten joku Lassien haalari 35 e ja sit vielä pakkashaalari jotain 55e varmaan. Noista tulee siis yksistään 180 euroa. Ja lisäksi on vielä Fixin toppatakki olisko ollut 40e ja vielä duffeli, oliskohan sekin ollut 40e. 260 e siis kai jo kasassa suurinpiirtein. Asusteitakin on useita, olisikohan ainakin 90 euron edestä, kun laskee kaikki hatut ja hanskat? Ja sit vielä parit talvikengät eli ne on ollut jotain 50e kappale ja sit vielä hirmuisen hyvät talvikumpparit 50e eli vaatteisiin ehkä 350 ja kenkiin 150e eli yhteensä noin 500 eurolla olen ostanut.

Toisaalta olen myynyt tänä syksynä nyt pienemmän pojan talvikamppeita noin 260 eurolla.

Miksi tarvitsette neljä haalaria lapselle?

Vierailija
62/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimman varustus: Uusi villahaalari 22 e, kaksi talvihaalaria viime kesänä alesta 47 e kappale, kahdet talvikengät, toiset maksoi 63 e, toiset 75 e, kolmet hanskat 10 e/pari, kaksi pipioa, toinen 15 e, toinen 29 e. Toppatakki kyläilyyn/kaupoille on hankimmatta, siihen menee varmaan noin 30-50 e. Eli suunnilleen 380 e. Muille menee saman verran, paitsi isompien kengät on vielä kalliimpia ja kaksosasia settejä ei ihan tolla 47 eurolla saa. Arvelisin että lasten talvivarustukseen menee kaikkineen noin 1500 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kahdet kengät ja yhdet vuorilliset talvikumisaappaat. Paljon ihania asusteita.

Miksi tämä niin järkyttää? Olemme normaali työssäkäyvä perhe, joten varaa on. Mihin ne rahat oikein pitäisi käyttää, ellei lapsiin?

Itse tahdon ehdottomasti lapselle haalarin joka kestää säätä kuin säätä ja varahaalarin myös joka myöskin kestää ja lisäksi kauniin asun kaupungille. Olen todellakin valmis maksamaan siitä, että lapseni ei joudu kärvistelemään Suomen loskatalvessa toppa-asun päälle puetuin kankein kuravaattein vaan saa olla ketterissä, joustavissa ja säänkestävissä & hengittävissä vaatteissa! Lapseni ulkoilevat 4 tuntia päivässä keskimäärin joten tämä on todella tärkeä asia.

Lisäksi myönnän olevani hieman turhamainen ja tahdon, että vaatteet ovat minua miellyttäviä. Ostan aina uutta, koska niissä on palautusoikeus jos jotain vikaa löytyy. Tahdon priimaa maailman tärkeimmille ihmisilleni!

Vierailija
64/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa 100 euroa, kuten tossa toisessa ketjussa.

Omaan taaperoon upotetaan satoja euroja mutta teinin pitää taapertaa parinkympin tarjoustakissa tai olla ilman takkia.

Vierailija
65/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Reiman haalari alesta 24 e

-Superfit-kengät hulluilta päiviltä 40 e

-Reiman pipo alesta 12 e

-Kinttaat alesta 2 e

-Villa-asu kierrätettynä tutuilta

yht 74 e, vielä pitää kauluri ostaa

Vierailija
66/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ominaisuudet on tärkeitä, ei merkki. Jos teinini harrastaisi lumess möyrimistä monta tuntia päivässä (kuten siis pikkulapset) ja tämän vuoksi tarvitsisi ominaisuuksiltaan hyvän takin ja varmasti myös housut, niin sellaiset ostaisin, maksoi mitä maksoi.

- jos taas teini ihan vaan turhamaisuuttaan tahtoisi satojen eurojen merkkitakin, vaikka ulkoilisi vain kilometrin koulumatkan verran päivässä ja tämä takki ei edes kestäisi vettä, räntää ja olisi esim. epäkäytännöllisen lyhyttä mallia, niin en suostuisi sitä ostamaan.

laittaa 100 euroa, kuten tossa toisessa ketjussa. Omaan taaperoon upotetaan satoja euroja mutta teinin pitää taapertaa parinkympin tarjoustakissa tai olla ilman takkia.

Vierailija
67/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan 50% nettikirppiksestä / kirppiksestä

tai saan sukulaisilta kierrätettynä

esim. goretec ecco kengät maksoi 50 e( uutena noin 100 e)

Vierailija
68/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siinä on vasta ykköshaalari(100e), kakkoshaalari(40e), Goretex-kengät(80e), sekä lakki(20e) ja hanskat(20e). Pitää vielä ostaa lisää hanskoja ja toiset kengät sekä toppatakki kauppareissuja varten. Ja lapsi on 1v 8kk.

kuinka paljon lapsen talvivaatteisiin menee rahaa, mutta en missään nimessä aio säästellä siinä asiassa, sillä lapsi on paljon ulkona ja tykkää siitä, ja minä tykkään että sillä on kunnon vaatteet päällä. Enkä ostanut merkkejä sitä varten että olisi jotenkin hienoa, vaan kyselin sellaisilta joilla jo lapsia on että mikä merkki on ollut paras ja valitsin siten. Kakkoshaalariksi ostin ihan vaan tuosta marketista sen mikä oli parhaan näköinen.

Seuraavan kerran varmasti koitan ostaa kevät-aleista, mutta nyt en oikein osannut vielä arvioida lapsen kasvua kun on ensimmäinen lapsi niin en uskaltanut sitten ostaa vielä mitään täksi talveksi.

Ja itse teen ihan langasta kaikki villasukat ja -lapaset sekä myös pipoja. Teen niitä ihan myyntiinkin joten sen homman kyllä osaan. Kauhea jos pitäisi nekin vielä ostaa!

Kirpparilta emme osta, kun on kerran varaa ostaa uutenakin. Jos rahatilanne muuttuisi niin sitten varmaan suuntaisimme kirpparillekin, mutta niin kauan kun on varaa ostaa uutena niin ostamme uutena. Kuten joku jo sanoikin nii ei se ole keltään pois kuinka paljon joku toinen käyttää rahaa lapsensa vaatteisiin, pakkohan jonkun on tosiaan ostaa ne uutenakin että te saisitte niitä edullisesti sieltä kirpparilta!

Vierailija
69/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimman varustus: Uusi villahaalari 22 e, kaksi talvihaalaria viime kesänä alesta 47 e kappale, kahdet talvikengät, toiset maksoi 63 e, toiset 75 e, kolmet hanskat 10 e/pari, kaksi pipioa, toinen 15 e, toinen 29 e. Toppatakki kyläilyyn/kaupoille on hankimmatta, siihen menee varmaan noin 30-50 e. Eli suunnilleen 380 e. Muille menee saman verran, paitsi isompien kengät on vielä kalliimpia ja kaksosasia settejä ei ihan tolla 47 eurolla saa. Arvelisin että lasten talvivarustukseen menee kaikkineen noin 1500 e.

Vierailija
70/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin panostan lapsiin ja heidän ulkoiluihinsa. Olet varmaan itsekin huomannut, että ulkoilu on mukavampaa kun on asianmukaiset vaatteet, joissa ei tule hiki, kylmä tai märkä. Ulkoilu on, tai pitäisi olla, iso osa lasten elämää. Suomessa säät on mitä on, joten vastuuntuntoinen vanhempi ostaa lapsilleen kunnon varusteet ulkoiluja varten.

Vaatteilla myös helpottaa arkeaan: kun on vara-ulkoasu, ei tarvitse jatkuvasti olla sitä ainokaista pesämässä ja ulos voi mennä vaikka heti taas edellisen ulkoilun jälkeen jos on laittaa pahasti kuraantunut pesuun ja vaihtaa kaapista siisti ja kaunis, puhdas asu päälle. Vaatteilla voi myös piristää niin lapsensa kuin itsensäkin ulkoilua. Kun on hyvien teknisten ominaisuuksien lisäksi vielä kauniit vaatteet, niin hymy tulee korviin helpommin niitä katsoessa. Suurin osa meistä kun tykkää katsella kaunista.

Meillä panostetaan myös esim. turvalliseen ja mukavin ajo-ominaisuuksin varustettiin autoon ja turvallisiin ja mukaviin turvaistuimiin sekä hyviin vaunuihin ja rattaisiin.

Kuitenkaan meillä ei turhaan tuhlata rahaa. Näihin tärkeisiin asioihin kyllä. Valitettavasti säälittää kun näkee likomärkiä tai tönköiksi paksujen vanhojen haalarien ja kuristen kuorruttamiksi puettuja lapsia.

Vierailija
71/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 11v on saanut tehtyä itselleen jo pipon ja lapaset. villasukat ovat valmistumassa. Aloitti noiden tekemisen syyskuussa kun mieleiset langat löydettiin.

Kutoo tosin jo nopeammin kuin äitinsä. ja aina on uniikkia ja mieleistä yllä...

Vierailija
72/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on niin, että kirppiksillä EI ole jonossa niitä sopivan kokoisia, edullisia, ehjiä, vedenpitäviä, hengittäviä ja vielä sen näköisiä että sekä äiti että lapsi tykkää, ulkovaatteita. Todellakaan. Ei myöskään alessa. Minä tahdon lapselleni vaatteet, jotka sopivat mahdollisimman hyvin hänen ruumiinrakenteeseensa eli istuvat hyvin. Lisäksi pitää kestää vettä, hengittää, olla taipuisa eikä tönkkö, olla kivan näköinen ja tuntua heti omalta ;)

Lapseni on minulle kaikki kaikessa, joten heihin olen valmis myös rahallisesti panostamaan.

Tykkään myös, että shoppailu on suht vaivatonta ja hyvät vaihtoehdot esitellään minulle kun kerron mitä ominaisuuksia tahdon. Tahdon myös myyjän mielipiteen oikeasta koosta jne. En osta edellisenä vuotena alesta siksikään, että tahdon että haalari on mahdollisimman hyvän kokoinen.

Ekologinen perhe olemme kyllä, pistämme kiertoon kaiken ehjän mitä lapsiltamme jää pieneksi, vieläpä teen niin että pistän ne kiertoon ihan ilmaiseksi erilaisiin hyväntekeväisyyskeräyksiin, ei pitäisi olla pahasta ;) Aikanaan käytimme kestovaippoja (pelkästään) ja meillä lajitellaan jätteet tarkasti. Auton valintaan vaikutti myöskin luontoystävällisyys. Kotona meillä on ilmalämpöpumput jne. Joten osamme teemme kyllä tässä asiassa.

Vierailija
73/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meidän perheessä lastenvaatteet ei ole ensimmäisten joukossa säästölistalla.

Meillä menee ehkä 300 euroa/lapsi/talvi ulkovaatteisiin.

Vierailija
74/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuotiset mahtuu vielä kaikille.

Hirveitä summia kyllä maksatte vaatteista!

Viime talvenna ostimme

kahdelle Lassietecin haalarit, maksoi a´45€

yhdelle Luhdan haalari, maksoi 49€

Kaikille Lassien toppatakki+housut maksoi a´40€

villasukat ja haalarit on mummo tehnyt

kaikille kahdet kinttaat jotku -tecit ovat, maksoi a´9,90€

Kypäräpipot kaikille, maksoi a´5€

Fleece-lakit kaikille(Minna Suuronen) a´35€ (menee 3 talvea)

Kuomat kahdelle (kolmas peri vanhat sisareltaan )a´25€

Lassien kengät a´30€

Eli noin 200€/lapsi ja kun huomioi että mahtuvat 2 talvea, niin 100€/lapsi/talvi

Vierailija
75/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.35e. Ostin viime keväänä vanhemmalle lapselle haalarin alennuksesta. Maksoi 20e. Nuorempi saa käyttää esikoisen vanhoja. Viime talvinen haalari menee esikoiselle vielä alkutalven. Ostettiin silloin reilumpi koko. Villahaalarit, hatut, lapaset ja kaulurit olen itse tehnyt. Neulonut ja ommellut fleece vuoren... En edes tajua miten joku pystyy maksamaan noin paljon talvivaatteista.. tietysti jos saa hyvää palkkaa niin voi tuhlatakkin.. minä olen kotiäiti ja mies on tavallinen duunari. joten ei kovin rikkaita olla..

Vierailija
76/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset sai kengät vaarilta.. Oli löytänyt alennuksesta ja maksoivat n 10 e pari.. eli meillä on mennyt lasten talvivaatteisiin n. 55 e.

Vierailija
77/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän mennessä mennyt n. 20€ yhdet hanskat ja pipo, mutta vasta alkusoittoa.

Edellisen vuoden takki mahtuu vielä loppuvuoden mutta sitten ostan uuden. Tekninen puku välttämätön, joten takki maksanee 70-130€

Toppahousut pitää käydä ihan lähiaikoina ostamassa, luultavasti n. 60€ koska tekniset myös ne.

Kahdet kengät/kausi on aina ollut joten 2 X 50-70€ menee vielä kenkiin, eli koko talvena tulee menemään n. 300€

Näin mennyt joka vuosi, siitä asti kun lapsi ollut maantasalla leikkimässä niin päällä on talvisin ollut Reimatec haalari (yksi on riittänyt, kuivuu nopeasti ja pitää vettä), lisäksi erilliset toppahousut ja takki eli haalari ulkoiluun, erilliset muuhun käyttöön.

Lisäksi sitten villavaatteet, kerrastot, hatut ja hanskat ja kahdet kengät joten kyllä sitä rahaa on uponnut 300-500€/vuosi.

Myös niinä vuosina kuin olen ollut yh, pojalla ollut samantasoinen varustelu. Muusta olen sitten tinkinyt, mutta periaate on että suomen ilmastossa ja varsinkin ku lapsi on niin paljon pihalla niin varustus pitää olla kunnossa.

Ja teille jotka huutelette hölmöiksi ja ylistätte kirppareita, niin mistä kuvittelette että ne teidän kirppari haalarit tulee, suoraan kaupoista sinne kirpparilla -hohhoijaa... jotta te saatte halvat haalarinne, pitää ne jonkun ostaa kaupastakin jossain vaiheessa.

Ja sinä joka arvostelit kalliita haalareita, että energia kulutus suuri, niin kuvitteletko ihan aikuisten oikeasti että se lassietecin valmistus vie jotenkin vähemmän energiaa kuin reimatecin valmistus -salli mun nauraa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi