Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko käytit yhden lapsen talvivaatteisiin?

Vierailija
10.10.2009 |

Paljonko on kulunut yhden lapsen talvivaatetukseen (haalarit, alushaalarit, kengät, pipot, kaulurit, hanskat jne.), ja mikä on lapsen ikä?

Tuntuu, että niihin uppoaa rahaa loputtomasti, vaikkei osta mitään turhaa..

Meillä meni 300 euroa, lapsi on 1,5-v.

Sillä rahalla sai haalarin, fleecehaalarin, rukkasia parit, pipoja pari, kaulureita pari, kypärämyssyjä pari, Gore-tex-kengät ja villasukkia parit.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis talviulkovaatteisiin.

Vierailija
42/77 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 8v:

- kevyttoppa-asu noin 120 euroa (Rasavil)

- toppa-asu, en muista merkkiä, pitää vettä ja saumat teipattu, noin 45 euroa, viime kevään alesta

- H&M:n laskettelutakki ja housut, olleet jo viime talvena käytössä, mutta mahtuu vielä. Olikohan jotain 50-60 eur yhteensä silloin

- Kuomat noin 35 euroa

- Vettä kestävät (en muista merkkiä) nahkakengät alesta, olikohan 25 euroa

- parit hanskat, osa kestää kosteutta yht noin 40 euroa

- kauluri, pari pipoa yht noin 20 euroa

= noin 350 euroa. Tässä on se hyvä, että kouluikäiset ei kasva enää niin nopsaan, joten samat ulkovaatteet menee yleensä 2-3 talvea

Tyttö 5v:

- Remun haalari alesta, oliskohan ollut 50 euroa

- viime talven Lassitec, ehkä 70 euroa silloin

- Kuomat, sen noin 35 euroa (viime talviset, mahtuu vielä)

- isosiskon vanhat nahkanilkkurit, en mitenkään muista mitä maksoi vuosikausia sitten

- Reimatec-rukkaset ja parit muut, yht noin 50 eur

- pari hattua ja kauluria, sis. söpöläisen Tintun hatun, yht noin 50 eur

- villa-asu kirpparilta noin 15 euroa

= yht noin 270 eur

Itse ostan kyllä uutenakin asusteita ja kallillakin. Miksen ostaisi? Tykkään, että lapsellani on ihania ja kauniita ja ominaisuuksiltaan hyviä vaatteita. Tahdon juuri tietynlaisen, kun sen näen, niin sen tahdon. Alessa on jämiä. Ostan kyllä alestakin jos siellä hyvää on. En silti ymmärrä miten joku kehtaa arvostella sitä, että muut ostaa uusina. Me käydään töissä ja ansaitaan rahamme. Huonompaankin voisi käyttää, vaikka viinaan ja tupakkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotiaalle:

- Vikingin goretex kengät 75 euroa

- 2x lämpimät vettä pitävät hanskat 30 euroa

- Pipo (vielä ostamatta)

Viime keväänä ostin alesta uudet vettäpitävät toppahousut x2. Viime vuotinen takki mennee vielä jouluun asti samoin kaulurit jne Ehkä fleecen ostan vielä. Samoin viime talvena ostettu parempi takki on vielä erittäin hyvä ja sopiva.

4 vuotiaalle

- Viime kevään alesta ostettu Rasavil-haalari 65 euroa

- Viking goretex -kengät 75 euroa

- Kauluri 8 euroa

- Kinttaat 15 euroa

Pipoja, villavaatteita ja fleecejä, parempaa takkia, varahousuja ja haalareita, kinttaita ja sormikkaita on ennestään isommalta sisarukselta/sukulaiselta/naapurilta/kirpputorilta perittynä.

1 vuotiaalle

- Viking goretex -kengät 69 euroa

- Kinttaat 15 euroa

Muuten poloinen joutuu kulkemaan isompien sisarusten vanhoissa vaatteissa.

Vierailija
44/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaskeli ja vesikeli ovat eri asia.

Reimtatecin rukkaset on aivan onnettomia pakkaskelillä. Eli siis hintalaatusuhde enemmän kuin huono.

Osta Jonathanin rukkaset, hinta nykyään kain noin 7e, ja kädet tarkenee ja pitää hyvin vettä.

T: kolmen lapsen kokemuksella ja Reimatecit ja Rasavilit on kokeiltu muutamaan kertaan

Vierailija
45/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Reimatec-haalari (käytetty, uudenveroinen) Huutiksesta 70 euroa postikuluineen

* Reimatec-haalari kakkoshaalariksi kirppikseltä 8 euroa

Fleecepuku on ennestään, viimevuotiset Exitin takki ja tähti Jonathan housut mahtuvat, Globalin hienostelutakki on viime kevään alesta, Reimatecin kengät on edellisvuoden alesta, nahkakengät lahjaksi saadut, pipo viime talvelta ja yhdet rukkaset viime talvelta, mummo kutoo villasukkia. Vielä ostan toiseen haalariin sopivan pipon ja parit kosteussuojatut hanskat (tod.näk. kosteussuojatut rukkaset ja sormikkaat).

Eli yhteensä varmaan 130 euroa riittää täksi syksyksi.

Vierailija
46/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta saa ticketin haalarin edullisesti!

Vierailija
47/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kengät 59

haalari 80 viime vuonna alesta

fleece takki ja housut yht 14

vuorelliset siistimmät housut 26

hanskat 20 alesta viime vuonna

vanhat toppatakki ja housut käyvät vielä

eli yht n.200

vielä hankittava ainakin toiset kengät

Vierailija
48/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on siksi hassua arvostella niitä ketkä haluavat ostaa uutta ja talousellisesti siihen pystyvät. Eikä kaikkialla ole edes kirppareita, joista ostella hyvää halpaa merkkitavaraa (kuten toisessa ketjussa yh-äiti kertoo).

Ihan järjetöntä kuin paljon ihmiset laittaa vaattesiin rahoja. Mä suosin kirpputoreja ja huutista. Sieltä en todellakaan lumppuja ja huonoja osta. Uudenveroista ja merkkiäkin saa kun jaksaa kierrellä ja netata.

Vierailija
49/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten laitatte näin isoja summia vaatteisiin??? Ei 2-vuotias huomaa, maksoiko haalari 10e vai 120e. Olen aivan järkyttynyt, ilmeisesti kaikilla on aivan mielettömästi rahaa.

terv äiti, joka maksoi tytön haalarista 2e ja pojan 8e, kirpparilta ja ovat ihan hyviä

Vierailija
50/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on kulunut yhden lapsen talvivaatetukseen (haalarit, alushaalarit, kengät, pipot, kaulurit, hanskat jne.), ja mikä on lapsen ikä? Tuntuu, että niihin uppoaa rahaa loputtomasti, vaikkei osta mitään turhaa.. Meillä meni 300 euroa, lapsi on 1,5-v. Sillä rahalla sai haalarin, fleecehaalarin, rukkasia parit, pipoja pari, kaulureita pari, kypärämyssyjä pari, Gore-tex-kengät ja villasukkia parit.

1,5-vuotiaalle 300e??? Mitä teette fleecehaalarilla? Talvihaalarin saa vaikka seppälästä 40e, kaulurin voi kutoa itse 5e langat, kypärämyssyjä saa vaikka h&m:ltä 5e, rukkasia saa 5,90 lassien rukkasia tarjoustalosta, talvikenkiä saa 30 eurolla hyvät, villasukat voi kutoa itse, langat ehkä 3e. Yhteensä noin 90 euroa.

Miten ootte noin avuttomia, ettette yhtään tee itse ja näe vaivaa??? Kaikki ostetaan uutena, ei ihme, etteivät energiakäyttömäärät laske.

Vierailija
51/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet antaa mielellään. Siskon kanssa kierrätetään lapselta toiselle ja sisko saa sen kaveriltä, sitten mä otan niiltä.

4-vuotiaskin on vaan iloinen, että on lämmin ja kaunisvärinen haalari.

Vierailija
52/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalaria ja monta paria kenkii yhdelle lapselle?

Vierailija
53/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on kulunut yhden lapsen talvivaatetukseen (haalarit, alushaalarit, kengät, pipot, kaulurit, hanskat jne.), ja mikä on lapsen ikä? Tuntuu, että niihin uppoaa rahaa loputtomasti, vaikkei osta mitään turhaa.. Meillä meni 300 euroa, lapsi on 1,5-v. Sillä rahalla sai haalarin, fleecehaalarin, rukkasia parit, pipoja pari, kaulureita pari, kypärämyssyjä pari, Gore-tex-kengät ja villasukkia parit.

1,5-vuotiaalle 300e??? Mitä teette fleecehaalarilla? Talvihaalarin saa vaikka seppälästä 40e, kaulurin voi kutoa itse 5e langat, kypärämyssyjä saa vaikka h&m:ltä 5e, rukkasia saa 5,90 lassien rukkasia tarjoustalosta, talvikenkiä saa 30 eurolla hyvät, villasukat voi kutoa itse, langat ehkä 3e. Yhteensä noin 90 euroa.

Miten ootte noin avuttomia, ettette yhtään tee itse ja näe vaivaa??? Kaikki ostetaan uutena, ei ihme, etteivät energiakäyttömäärät laske.

Reimatecin haalari maksaa uutena aika paljon, Reiman fleecehaalari on kerrospukeutumista varten. Miksi edes kysyt fleecen tarpeellisuutta, en ymmärrä? Kyllä kai jokainen ymmärtää, että talvihaalarin allekin on puettava jotain, ja että sen kerroksen on oltava hikeä läpäisevä, jotta lapsi ei kastu jos tulee kuuma.

Minä en halua ostaa halpaa ja riskeerata laadun suhteen, meille on toinenkin lapsi tulossa, ja haalarit menevät sitten jatkossa hänelle. Vedenpitävyys on tuollaisella pienellä lotraajalla aivan ehdoton, joten en kuuna päivänä ostaisi vaatetta, joka kastuu heti.

Minulla ei ole aikaa kutoa vaatteita itse, ja huomauttausin energiakommenttiisi viitaten, että myös omalle työlle on laskettava hinta, eikä se sinun hiilijalanjälkesi välttämättä ole yhtään sen pienempi, vaikka itse teet.

Se ei ole avuttomuutta, ettei tee itse.

Sinä käytät aikaa itse tekemiseen, minä taas käytän sen ajan johonkin muuhun. Ei se tee meistä kummastakaan sen huonompaa ihmistä.

Jos minulla on varaa laittaa talvitamineisiin 300 euroa, niin kuinka se on sinulta pois?

Eikä tuo summa näytä olevan edes mitenkään erityisen suuri muihin verraten.

Vierailija
54/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reiman takki ja housut 29€ tytölle, tytölle kahdet hanskat yht, 2€, pojalle 4 paria 4€ kaikki kesällä alesta (hanskat oli 1€ pari) pojalle columbian talvitakki 10€ (kesällä prisman alesta)yht.46€ ja normaalihinnalla olisi maksanut yli 200€ joten kyllä kesä alet rulaa:)

Tytölle täytyy vielä hankkia kengät

Vierailija
55/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat mahtuvat päälle yhä.

Vierailija
56/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5-vuotiaalle tytölle:

-haalari 155 e

-pipoja, hanskoja yms. 100 e

-villakangastakki 80 e

-kahdet kengät yht 100 e

-villahaalari 50 e

Vielä puuttuu kaupunkikengät ja kakkosasu, ostan sen varmaan Lindexiltä. Ostan kaiken uutena, en ole mikään kirppisihminen.. mutta myyn kyllä kaiken eteenpäin, jonkunhan ne uutena pitää ostaa jotta kirppiksillekin jotain saadaan:)

Vierailija
57/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet kunnon kengät molemmille, noin 160-170 euroa:(

Vierailija
58/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 x haalari

2 x takki + housut

2 x kengät

rukkasia

villatakki

Haalaria on kahdessa koossa, samoin takki+housut-setit on kahta kokoa. Näillä mennään varmaan 2 talvea (kengät pitää vain ehkä ostaa uudet myöhemmin).

Kaikki vaatteet ja kengät on laadukkaita ja ostettu 30-70% alella, joten nämä ostokset olisivat jotain reilu 700e normaalihinnalla ostettuina.

Vierailija
59/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika 1v8kk housu+takkipuku reiman ja uusi, pipo, käsineet, kauluri yms alusvillavaatteet 0€, jämäkeriä lankoja löytyy kotoa valmiiksi niin ei niillekään enää hintaa voi oikeastaan laskea. Kengät on vielä ostamatta, mutta eiköhän 40€ riitä niihinkin.

Pienemmän uuteen reiman haalariin käytin 20€ asusteet samoin jämälangoista.

Vierailija
60/77 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pipojakin on muistaakseni.tytölle on hankittu keväällä haalari,uskoisin myös että viimetalvinen haalari mahtuu vielä.kengät pitäisi vielä ostaa sekä pojalle haalari/takki+housut..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi