Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä lapsellesi tehty toimenpide on saanut sinut itkemään?

Vierailija
09.10.2009 |

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolivuotiaalle (ilman kipulääkkeitä tietenkin...) ja alahuulen tikkaus 1v2kk:lle.

Vierailija
2/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se miten ne puristeli pienn jalkaa

esikoisella se kun laitettiin lapsi pääalaspäin ja lyötiin pepulle. (vauva oli tajuton. Onneksi heräsi siihen, ehkä siksikin itkin, en tiedä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yllättävän voimakkaasti reagoin lasten nukutuksiin, vaikka ns. helppojen toimenpiteiden vuoksi.

Vierailija
4/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tippakanyylin laitto päähän lähes vastasyntyneelle

- rakkopunktio vaikka en nähnyt toimenpidettä - lääkäri suostutteli mut menemään ulos odottamaan.

- hetki, jolloin lapsi on viety sängyssä leikkaussaliin.

Vierailija
5/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..veti 9v. lapsen katkenneen jalan suoraksi antamatta kipulääkitystä. En tosin muista, itkinkö vai huusinko enemmän sille lääkärille..

Vierailija
6/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rakkopunktio. :,C

Vierailija
7/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi tarvitsee tukea. Oikea tapa on rauhoitella ja lohduttaa lasta. Äidin ei sovi taantua siinä vaiheessa.

Vierailija
8/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri oli tosi kylmäkiskoinen, paineli ja käänteli piikkiä, ja mun teki niin pahaa.

*Taaperolle (n.1,5 v) tehty iso selkäleikkaus.

Pelotti kovasti avaus rinnasta, sillä siinä sydän, keuhkot, isoja verisuonia jne.

Suuri toimenpide (leikkaus kesti n. 8 h), ja suuret riskitkin.

Elämäni pisin ja piinaavin päivä.

Itkin pelosta sekä säälistä lastamme kohtaan.

Vielä pahemmin itkin nähdessäni lapsen leikkauksen jälkeen teholla...aivan kamalan näköisenä, maaten laitteissa ja letkuissa, pää turvoksissa ja omituisen värisenä :(

Onneksi itse leikkaus meni hyvin, ja on toipunut siitä oikein hyvin.

Vierailija
9/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi tarvitsee tukea. Oikea tapa on rauhoitella ja lohduttaa lasta. Äidin ei sovi taantua siinä vaiheessa.

Vierailija
10/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti aika kovettunut kaikenlaiseen tälläiseen, kun olen itse joutunut niin paljon kestämään...

En tiedä missä se raja sitten menee.

Vierailija
11/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ennen kuullut.

Itse olen itkenyt kun sydänlääkäri ultrasi 1,5 vrk ikäistä esikoistani.

Vierailija
12/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman päivän ikäiselle vauvalle.

Vierailija
13/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikuiselta kaksi yritystä tehdä rakkopunktio onnistumatta. Perään kolme tai neljä kertaa yritettiin laittaa kanyylia päähän ennen kuin onnistui. Näitä edelsi vielä useampi pistos verikokeita varten. Kaikki ilman puudutusta.

Vierailija
14/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lista olisi tosi pitkä. :´(

Vierailija
15/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme kellastuneet, joten näitä kantapäätikkauksia on tehty paljon... :-(

Rakkopunktio 2kk ikäiselle (vielä ihan turhaan).

Verikokeen ottaminen kyynärtaipeesta 2kk ikäiseltä, ei meinannut onnistua ja sitä kaivettiin minuuttitolkua. Ilman emlaa tietenkin..

Nenä-mahaletkun laittaminen 5kk ikäiselle.

Vierailija
16/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pyörryin.

Vierailija
17/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei puudutuksia ja henkilökunta käski mut pois koko huoneesta siksi aikaa. oli pakko mennä pihalle asti, itku oli tosi kauheen kuulosta. eikä sitä saatu ekalla kerralla otettua, vaan uusi yritys heti perään. kyllä mä itkin:(

Vierailija
18/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti passittaa eka nukutukseen mies, kun ite itkin silmät päästä.

mutta yllättävän voimakkaasti reagoin lasten nukutuksiin, vaikka ns. helppojen toimenpiteiden vuoksi.

En itkenyt, mutta pahaa teki kun lapsilta kaikilta otettiin verikokeita vastasyntyneenä (sokeriseurantaa). Todella tylyä meininkiä, lapset vaan vietiin sylistä/kesken unen miten milloinkin (kun oli aika ottaa seuranta) ja reikää jalkapohjaan.

Vierailija
19/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle se taisi olla kaikista kovin pala, mutta ainakin maito nousi sinä yönä kaikilla

Vierailija
20/60 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäisenä esikoiselta otettiin selkäydin näyte. Olin tosin huoneen ulkopuolella ,mutta sitä vauvan huutoa kuunnellessa ,tuntui tosi pahalle.

Muutaman viikon ikäisenä samaiselle lapselle laitettiin (päivystyksessä)kanyyli päähän ja tämä kesti yli puoli tuntia (ja usemamman lääkärin) tätäkin odotin huoneen ulkopuolella huutoa kuunnellen. Lopulta sain hiestä märän vauvan takaisin jolla on puoli päätä mustana.

Kanyyli tälle lapselle jouduttiin vaihtamaan useamman kerran ja kun sen teki lääkäri joka sai sen kerralla niin huuoothan ei kauan kestänyt, tuo päivystyksessä tehty "kidutus" oli kyllä jotain ihan järkkyä.

rakkopunkitokin tälle lapselle tehtiin ja itse olin sitä katsomassa, se teki vähän pahaa,mutta ei sinänsä tuntunut itsetä pahalle koska vauva ei siitä välittänyt yhtään mitään joten ei nähtävästi myöskään sattunut (emlalla puudutettu).

Kuopukselle myös kerran laitettu kanyyli pähän päivystyksessä ja kesti kauan kosak lapsi oli kuivumassa ja suonet ei meinannut löytyä.