Voi p... menee hermot itseeni, olen niin mustasukkainen!
Siis mulla on joku mustasukkaisuushäiriö. Olen mustauskkainen ihan kenestä vaan koska vaan. Nyt miehen työkaverista. Tää nainen sanoutui irti ja nyt työpaikalla oli juhlat hänen kunniakseen ja mieheni on viime viikkoina puhunut tosi paljon tästä naisesta, kuinka hän on niin kova ulkokuorelta, mutta sisältä pehmeä jne. Ilmeisesti kaikki miehet työpaikalla kuolaavat hänen peräänsä, sellaisia viimeisiä viestejä hänelle jätettiin (mies kertoi). Tiedän että mies oli laittanut sähköpostia tän naisen kanssa joku päivä tyyliin "mulle tulee sua ikävä, pidetään oikeesti yhteyttä, käydään kerran kuussa lounaalla." Siis mies jätti kerran luukkunsa auki juostessaan hoitamaan vauvaa, siitä näin nää viestit.
Ei siis mitään ole tapahtunut ja toi on varmaan vaan kevyttä flirttiä jos edes sitä, mutta mun kurkkua kuristaa ja olen ihan hermot kireellä, haluaisin vaan kiukutella enkä voi ajatella mitään muuta. Toki mieheni voi vaan pettää jos on pettääkseen enkä voi sille mitään, mutta ei sen ajatteleminen mitään auta. Itse tunnen olevani niin tyhmä, ruma ja tylsä, etten kiinnosta enää ketään. On niin paha olo.
Kysymys siis kuuluu: miten pääsen tästä eroon?
Kommentit (8)
romanttisesti rakastava) nainen olisi mustasukkainen, jos mies
a) kehuisi työpaikallaan olevaa naista "sisältä pehmeäksi" ja kertoisi kaikkien miesten kuolaavan tämän naisen perään
b) lähettelisi naispuoliselle tuttavalleen flirttaavia viestejä ja kertoisi jäävänsä ikävöimään tätä.
Siis ei tosiaan tarvitse olla mikään mustasukkaisuushäiriö, että tuo tuntuu pahalta. Mustasukkaisuus on ihan luonnollista parisuhteessa (tiettyyn rajaan asti). Ja minusta myös liikutaan mauttomuuden rajalla ja ylitetään hienotunteisuuden raja, jos pitää omalle puolisolle kertoilla, kuinka yleisesti haluttava ja sisältä pehmeä vastakkaisen sukupuolen edustaja työpaikalla on...Ihan kuin miehesi olisi halunnutkin tehdä sinut mustasukkaiseksi.
Pettäminen on asia ihan erikseen. Sitä ei nyt edes tarvitse ottaa tähän keskusteluun. Mutta kyllä siis minäkin tuollaisesta olisin mustasukkainen. Mitäänhän sille asialle ei voi tehdä, täytyy sitten vain olla mustasukkainen, mutta saattaisin kyllä sanoa omalle miehelleni, että "Onkohan tuo nyt minun tunteitteni kunnioittamista, kun täytyy noin vuolaasti kehua toista naista?". Miksi mustasukkaisuutta pitäisi hävetä. Minä ainakin voin sanoa suoraan miehelleni, että "olen tuollaisista puheista mustasukkainen, koska rakastan sinua. Voisitko vähän säästää tunteitani."
Eikö, ap, sinun miehesi sitten olisi mustasukkainen, jos sanoisit, että työpaikallesi on rantautunut oikea alfauros könsikäs, jonka perään kaikki naiset kuolaavat. Ja että sinä aiot kyllä hänen kanssaan käydä vähintään kerran kuussa lounaalla, muuten tulee oikeasti kova ikävä?
Miehesi lienee ainakin ihastunut ko. naiseen.
Yleensä, kun ihminen ihastuu, ihastuksen kohteesta on "pakko" puhua koko ajan (positiiviseen sävyyn), ja juuri näinhän miehesi on tehnyt. Kehunut naista jopa sinulle!
Tuollainen "kova päältä, pehmeä sisältä" -kuvaus ja kehuskelut kuinka "kaikki" kuolaavat naisen perään kertoo mielestäni jo vähän muusta kuin työtoveruudesta.
Tosin se on ehkä vain sinun miehesi, joka tämän naisen perään todellisuudessa kuolaa.
Sinun sijassasi nostaisin kissan pöydälle, ja kertoisin miehelle miltä minusta tuntuu. Kysyisin suoraan, onko miehellä jotain ihastuksen tunteita ko. naista kohtaan.
Ja jos kyse on vain harmittomasta työkaveruudesta, miehesi voi varmaan kutsua sinutkin mukaan sinne "lounaalle"?
on vähän mustasukkainen. Mitäpä, jos sanoisit sen suoraan miehellesi? Kun hän seuraavan kerran hehkuttaa tuota naista, niin sanot, että "musta tuollainen puhe tuntuu aika pahalta. Mietihän, mitä miettisit, jos minä tuolla tavalla kehuisin ja kaipaisin jotain miestä?".
Eihän sinulla ole moraalista(kaan) oikeutta KIELTÄÄ miestäsi pitämästä naispuolisia ystäviä, kunhan ne ystävyydet pysyvät ystävyyksinä. Mutta varmasti melkein jokaista kirpaisisi, jos tunnetasolla (vaikkei vielä sängyssä) mies solmisi tuollaisen siteen toiseen naiseen.
Sitä paitsi, teillä on pieni vauva (kerroit aloituksessasi miehesi rynnänneen hoitamaan vauvaa). Ei ollenkaan ihme, että synnytyksen jälkeen oma olosi tuntuu hiukan nuhjuiselta. Muistan itse tunteneeni itseni suurinpiirtein yhtä seksikkääksi kuin betoniseinä... Joten tuo vaikuttaa varmasti siihen, miten SINÄ koet asian. Voit kertoa tuonkin miehellesi: sinusta tuo tuntui erityisen ilkeältä siksi, että oma itsetuntosi on heikoilla juuri nyt ja elämänpiiri kodin neljän seinän sisälle kutistunut.
ÄLÄ syytä miestä pettämisestä, vaan keskity kertomaan, miltä miehen kehut ja puheet sinusta tuntuvat. En sinuna kertoisi, että olet lukenut hänen sähköpostiaan, se on postisalaisuuden loukkaus.
Tuli jo vähän parempi mieli kun luin viestinne.
Sen verran pitää kyllä korjata, ettei mieheni ole suoraan sanonut kaikkien miesten kuolaavan tän naisen perään. Kertoi vain jotain esimerkkejä viesteistä, joita tää nainen lähtiessään oli miehiltä saanut ja jotka oli aika seksuaalissävytteisiä. Kysyin sitten mieheltä että onko hän erityisen kaunis, johon mies ei selkeästi vastannut, sanoi vaan että on aina huoliteltu ja tosi pitkä ja näyttää "hassulta" kun käyttää minihameita ja korkkareita ja hänellä on iso takapuoli ja laihat sääret vilkkuu sieltä alta. Tulipa hyvä mieli.
Sanoin mehelleni että musta hän puhuu tästä naisesta aika paljon ja kysyin onko ihastunut, mutta hän sanoi että ovat vaan kavereita, että tää nainen on oikea poikatyttö (mutta sisältä herkkä ja lämmin), että vaikka on tosi naisellisen näköinen, ei kuitenkaan luonteeltaan naisellinen.
Vauva meillä on joo, mutta se on kyllä jo melkein vuoden, eli synnytyshuurut pitäisi olla jo takanapäin. Seksikkyyttä mussa ei kyllä ole nimeksikään tällä hetkellä - eikä kodin ulkopuolista elämää.
Miehelle en mielelläni kovin paljon tästä puhuisi, ettei ala sitten salailla, mutta toisaalta jos en puhu, alan piikitellä ja tulen inhottavaksi. En tiedä oikein mitä tehdä.
(olen mies) sinun kuuluukin olla mustasukkainen.
Sanoisin, että miehesi on jollain lailla ihastunut työkaveriinsa, MUTTA ei välttämättä kokonaan tajua sitä ja siksikin hölmöyttään/ naiviuttaan puhuu sulle. Me kaikki miehet emme käsittele saati tunnista tunteitamme.
Mulla on omakohtaista kokemusta, kun vaimoni kysyi, että olenko ihastunut työkaveriini, kielsin (TIETTY), mutta jälkikäteen ajateltuani tajusin, että ehkä olin. Tai itse asiassa työkaverini oli minuun ja sai minut jotenkin viehättymään itsestään.
Toi miehesi toiminta on oikeasti täysin läpinäkyvää: Mitään ei ole tapahtunut (näin luulen) ja nyt kun viimeiset hetket on käsillä, tartutaan viimeiseen oljenkorteen ja aletaan toimia. Lisäksi nyt voikin toimia, kun tavallaan ei ole mitään menetettävää.
Sinun osalta sanoisin, että olet oikein kovassa paikassa, etkä mitenkään tasavertainen verrattaessa miehesi meikkaavaan työkaveriin.
Kotona olo ei useinkaan nosta itsetuntoa. Saati vauvan imettäminen, yöheräämiset, hormonaaliset vaihtelut yms. yksin kotona olo vie myös hehkeyttäsi (anteeksi vain).Muista, että tilanne on väliaikainen ja koeta nauttia kotona olosta, se on arvokkainta aikaa mitä lapsellesi voit antaa. Se hehkeytesi / naisellisuutesi on parhaimillaan lasten jälkeen.
Nyt kysytään miehesi tilannetajua. Hän ei välttämättä huomaa tilannetta, me miehet kun olemme yksisilmäisiä. Varaa aikaa keskustelulle, vie esim. lapsi hoitoon tms. Valmistaudu, kirjoita paperille asioita, joista haluat puhua. ÄLÄ SYYTÄ miestäsi, älä hyökkää. Miehesi ei tod.näk. ihan tajua tilannettasi, vaan pitää kaikkia asioita itsestäänselvinä. Valaise hänelle elämäntilanteenne ja puhukaa tulevaisuudestanne.
Voit myös katsoa aiheesta mustasukkaisuus väestöliiton nettisivuilta.
Zemppiä syksyyn. Tässä siis omia ajatuksiani, ei niitä totuutena voi pitää, mutta ymmärrän sua.
Ensin ajattelin, että mitään syytä mustasukkaisuuteen ei ole, mutta kun luin kirjoitustasi eteenpäin, "kiehahdin" kyllä miehellesi! Ei noin saa sanoa! Todella ajattelematonta. En tiedä, mutta ehkä miehelläsi ja tällä naisella on ollut jotain "viritystä", ei nyt välttämättä suhdetta, mutta jotain. Ei kai hän muuten olisi tuollaista kirjoittanut?
KOettakaa selvittää asia.
..kun laitat itsesi kuntoon! Tee itsestäsi kaunis, myös omasta mielestäsi, kun uskot itseesi jo pelkkä olemus on viehättävä.
Itse olen ollut mustasukkainen vain raskaana ollessani ja ihan pienen vauvan kanssa. Kun taas olen kunnossa, tiedän ettei mieheni voisi saada juuri minua parempaa ;)
Ja ehkä sä tarvitsisit lisää omia juttuja elämääsi.