Asun HUS alueella
Pelottavaa lukea miten syvässä kriisissä HUS on. Nyt myönnetään jo ihan avoimesti että potilasturvallisuus vaarantuu. Olisi kamalaa nyt sairastua tai joutua onnettomuuteen.
Kommentit (27)
Eikä loppua näy. Jotain ihmettä ilmeisesti vaan odotetaan tapahtuvaksi. Fakta nyt vaan on, että nykyisillä palkoilla ala ei vedä, mutta sitä ei vaan suostuta hyväksymään. Varmaan ajatuksena on, että kyllä kai lopulta hoitajat ihan hyvää hyvyyttään palaavat alalle huonollakin palkalla, kun eivät halua jättää potilaita pulaan. Vai mitä päättäjät oikein ajattelee?
Nyt nimenomaan kannattaa tunnustella kaikkia pienimpiäkin oireita ja rientää päivystystä ruuhkauttamaan.
Vierailija kirjoitti:
HUS on ihan itse kussut homman, johto on perseestä, hyvin lääkärikeskeistä meininkiä, jauhetaan jotain magneettisairaalapaskaa suu vaahdossa ja kiillotetaan brändiä. Onneksi itse tajusin jo aikoja sitten lähteä pois HUsista..
Nooosamaa shittiä se on muuallakin. Minäkin lähdin HUSista, vain huomatakseni, että ihan samaa se on muuallakin. Opiskelin sitten uuden alan. Onneksi. Ei kyllä kaduta.
Ai mitä? Nytkö luuserihoitajia tarvitaankin? Oho O__O
Mulla ollut vissiin vain hyvää tuuria, kun oon saanut aivan mahtavan hyvää hoitoa Hus:issa. Hoitajat olleet ihania ja empaattisia, musta on pidetty hyvää huolta. Ja kyllä, olen sen myös heille kertonut, kuinka onnekas olen ollut ja kiitollinen heidän työstään. Tuntuu siltä, että nykyään ihmiset paljon mieluummin rutisee ja valittaa, kuin kiittäisivät/ kehuisivat silloin, kun siihenkin olisi aihetta 🙄
Tämä on ollut nähtävissä jo vuosikymmeniä, mutta mitään korjausliikkeitä ei ole tehty. Itse seurailen tilannetta ulkopuolisena. Lopetin sh:n työt jo lähes 10 vuotta sitten, koska arvasin jo silloin oikein, ettei meno ainakaan parempaan suuntaan muutu. Kieltämättä itseänikin kyllä pelottaa ajatuskin sairaalaan joutumisesta, mutta ymmärrän kyllä todella hyvin ettei noihin töihin haluta.
Nyt olisi parempi mennä päiväsaikaan yksityiselle jos vain mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut vissiin vain hyvää tuuria, kun oon saanut aivan mahtavan hyvää hoitoa Hus:issa. Hoitajat olleet ihania ja empaattisia, musta on pidetty hyvää huolta. Ja kyllä, olen sen myös heille kertonut, kuinka onnekas olen ollut ja kiitollinen heidän työstään. Tuntuu siltä, että nykyään ihmiset paljon mieluummin rutisee ja valittaa, kuin kiittäisivät/ kehuisivat silloin, kun siihenkin olisi aihetta 🙄
Eipä orjat kiitoksia tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Hoito ja kohtelu on kyllä hyvää. Ongelma on se, ettei sitä riitä kaikille. Moni joka oikeasti olisi tarvinnut tarkempia tutkimuksia ja/tai sairaalahoitoa käännytetään kotiin seurailemaan tilannetta, koska on niin paha resurssipula. Joudutaan ottamaan yhä isompia riskejä potilasturvallisuuden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Eikä loppua näy. Jotain ihmettä ilmeisesti vaan odotetaan tapahtuvaksi. Fakta nyt vaan on, että nykyisillä palkoilla ala ei vedä, mutta sitä ei vaan suostuta hyväksymään. Varmaan ajatuksena on, että kyllä kai lopulta hoitajat ihan hyvää hyvyyttään palaavat alalle huonollakin palkalla, kun eivät halua jättää potilaita pulaan. Vai mitä päättäjät oikein ajattelee?
Eikös ne tätit justiinsa saaneet neuvoteltua huippupalkankorotukset hoitajille? Sellaiset korotukset mistä me muut voidaan vaan unelmoida. Aina te vaan jaksatte valittaa ja hokea tuota samaa niistä palkoista. Aina ja ikuisesti näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Tähänhän ollaankin menossa hyvää vauhtia. Ja seuraavalla vaalikaudella meno kiihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne tätit justiinsa saaneet neuvoteltua huippupalkankorotukset hoitajille? Sellaiset korotukset mistä me muut voidaan vaan unelmoida. Aina te vaan jaksatte valittaa ja hokea tuota samaa niistä palkoista. Aina ja ikuisesti näköjään.
Ei. Sehän oli yksi suuri huijaus, ja ajoi valtaisan määrän lisää hoitajia irtisanoutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina se ei vain onnistuukaan, itse esim.sain sairaskohtauksen ja ambulanssissa heräsin, matkalla sairaalaan. Ja kaikki hoitui tosi ammattimaisesti ja empaattisesti, yksikään hoitaja ei potilaille ainakaan näyttäneet mahdollista vi*utustaan ammattinsa arvostuksen suhteen..
Vierailija kirjoitti:
Ihana kommentti. Itselläni samanlaiset kokemukset HUS:sta, ihan mielettömän hyvä, ystävällinen ja iloinen palvelu vahtimestareista lääkäreihin. Minulla on aina ollut aidosti kohdattu olo. Ei tosiaan häviä lainkaan yksityisille.
Niin, tuo kiittämisen kulttuuri saisi kyllä rantautua Suomeen laajalti.
Olen koko elämäni elänyt siten,että aina, kun on ollut aihetta kiittää ja kehua, olen sen tehnyt. Kaupan kassoja, kiinteistöhuoltomiehiä, yrittäjiä, joiden palveluja käytän, terveydenhuoltohenkilökuntaa, kollegoja, esimiehiä, ystäviä, perheenjäseniä jne. Aina aiheesta, ei aiheetta, se kun on teeskentelyä. Aihetta on ollut paljon:)
Pieniä asioita, mitkä laajetessaan tekisivät ympäristöstämme mukavamman paikan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä vi**uiluakaan, tai haukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana kommentti. Itselläni samanlaiset kokemukset HUS:sta, ihan mielettömän hyvä, ystävällinen ja iloinen palvelu vahtimestareista lääkäreihin. Minulla on aina ollut aidosti kohdattu olo. Ei tosiaan häviä lainkaan yksityisille.
Niin, tuo kiittämisen kulttuuri saisi kyllä rantautua Suomeen laajalti.
Olen koko elämäni elänyt siten,että aina, kun on ollut aihetta kiittää ja kehua, olen sen tehnyt. Kaupan kassoja, kiinteistöhuoltomiehiä, yrittäjiä, joiden palveluja käytän, terveydenhuoltohenkilökuntaa, kollegoja, esimiehiä, ystäviä, perheenjäseniä jne. Aina aiheesta, ei aiheetta, se kun on teeskentelyä. Aihetta on ollut paljon:)
Pieniä asioita, mitkä laajetessaan tekisivät ympäristöstämme mukavamman paikan kaikille.
Kiitos tästä 😘
-6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä vi**uiluakaan, tai haukkuja.
Mutta niitä hän joka tapauksessa ansaitsee.
HUS: Hus hus, et sä täältä mitään hoitoa saa. Hus!
Vierailija kirjoitti:
HUS on ihan itse kussut homman, johto on perseestä, hyvin lääkärikeskeistä meininkiä, jauhetaan jotain magneettisairaalapaskaa suu vaahdossa ja kiillotetaan brändiä. Onneksi itse tajusin jo aikoja sitten lähteä pois HUsista..
No ei se pelkän Hus: vika ole. Kaupungin sairaaloissa ei ole hoitajia eikö sinne pääse potilaat Hus:n päivystyksestä tai osastoilta -> päivystys täynnä osastoille ja kaupunginsairaalaan paikkaa odottavia potilaita -> paha jono, kaikki jumissa.