Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi KAIKKI johtuu sairaudesta??

Vierailija
09.10.2009 |

- huonosti käyttäytyvä lapsi - joo, ei saa tuomita, vanhemmissa ei vikaa, sillähän on joku sairaus ja diagnoosi

- lihava - yritän laihtua, mutta kilot johtuu taudista

- laiha - yritän syödä, mutta kun olen sairas

- viinan juonti - en voi raitistua, kun olen alkoholisti, siis sairas

- laiska - haluaisin kuntoilla, mutta en voi, kun olen sairas

yms... listaa voisi jatkaa loputtomiin!

Mikään "vika" ei siis johdu itsestä eikä omista valinnoista. Kaikki epämukavuudet ulkoistetaan näppärästi sairauden piikkiin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö kaikki huomio oman erinomaisuuden toitottamiseen?

Vierailija
2/15 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on äärimmäisen epämukavaa ajatella, että olisi itse vastuussa tekemisistään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon. Elämäni olisi hyvinkin erilaista, jos olisin terve. Toki en ole armoton läski, enkä alkoholisti. Lapset ovat mukavia, ja työssäkin yritän käydä.

Vierailija
4/15 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveen on varmasti vaikea sitä ymmrtää.

Itse en ole kyllä tuohon törmännyt että "kaikki" johtuisi sairaudesta.

Vierailija
5/15 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mammoista ja heidän lapsistaan on sairaita!

Vierailija
6/15 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen etenkin sitä, että kun joku kertoo lapsen kurittomuudesta tms kiukutteluista, niin heti ollaan tekemässä ties minkälaista diagnoosia, vaikka syy suurimmassa osassa tapauksista on se, että se vanhempi on hukassa kasvatuksen kanssa ja mukula päässyt niskan päälle.

Vierailija
7/15 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen etenkin sitä, että kun joku kertoo lapsen kurittomuudesta tms kiukutteluista, niin heti ollaan tekemässä ties minkälaista diagnoosia, vaikka syy suurimmassa osassa tapauksista on se, että se vanhempi on hukassa kasvatuksen kanssa ja mukula päässyt niskan päälle.

Super-Nanny viikoksi paikalle, niin jopas onkin yllättäen lapsi parantunut!

Vierailija
8/15 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hitossa esim. vauvan valvottaessa voi olla mieli maassa, vetämätön olo ja vituttaa, mutta ei se välttämättä ole masennusta. Tuntuu että monet mammat vaan vetävät tuon masennus-kortin esiin että kaikkien pitäisi ryhtyä toimenpiteisiin mutta itse saa vaan rötvätä sohvalla. Kyllä, vauva-aika ja perhe-elämä voi olla rasittavaa ja rankkaa, mutta monesti vaikkapa reipas ulkolenkki antaa enemmän energiaa kuin sohvalla makoilu.

Vierailija
9/15 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hitossa esim. vauvan valvottaessa voi olla mieli maassa, vetämätön olo ja vituttaa, mutta ei se välttämättä ole masennusta. Tuntuu että monet mammat vaan vetävät tuon masennus-kortin esiin että kaikkien pitäisi ryhtyä toimenpiteisiin mutta itse saa vaan rötvätä sohvalla. Kyllä, vauva-aika ja perhe-elämä voi olla rasittavaa ja rankkaa, mutta monesti vaikkapa reipas ulkolenkki antaa enemmän energiaa kuin sohvalla makoilu.

Vierailija
10/15 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut rankka masennus ja rintasyöpä. Ja jotkut asiat vaan "menevät" sairauden piikkiin. Toki en myöskään ymmärrä näitä valittelijoita, joilla vain vähän on huono-olo... Tulipas paska olo taas onnksi toi tuhisia pitää mielen virkeänä.

Vierailija
11/15 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut rankka masennus ja rintasyöpä. Ja jotkut asiat vaan "menevät" sairauden piikkiin. Toki en myöskään ymmärrä näitä valittelijoita, joilla vain vähän on huono-olo... Tulipas paska olo taas onnksi toi tuhisia pitää mielen virkeänä.

lukee näitä juttuja, niin tuntuu että osalta porukkaa kun katkeaa kynsi, niin ollaan heti niin masentuneita ja ah ei voi tehdä enää mitään.

Vierailija
12/15 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että nämä "tuuleen huutelijat" ovat olleet itse vakavasti sairaina. Ehkä yksinkertaista väkeä vaan paikalla.

Vierailija
13/15 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoijat eivät varmaan itse ole sairastuneet Itselläni on ollut rankka masennus ja rintasyöpä.

Eihän tässä ollut kyse siitä, että on OIKEASTI sairas! Vaan siitä, että just nuo lusmuilijat pistävät kaikki tekemättömät asiansa diagnoosien taaksi piiloon.

Vierailija
14/15 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ajattelin kuin kymppi.En usko, että nämä "tuuleen huutelijat" ovat olleet itse vakavasti sairaina. Ehkä yksinkertaista väkeä vaan paikalla.

että luulosairaita ei ole?

Onpa todellakin tänne pesiytyt sairasta väkeä... no toisaalta, se kyllä selittääkin juttujen tason.

Vierailija
15/15 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en mäkään noita "sairaita" ymmärrä varsinkaan kun tiedän minkälaista on itse olla oikeasti sairaana ja hoitaa pientä lasta.

Tosin ei kaikki varmaan tiedäkkään, että olen ollut tosi sairaana kun en ole kaikille kertonut. Olen vain todennut muille että olen vähän kipeä ja sen takia en jaksa esim. tulla kissanristiäisiin. Ajattelin vain muistuttaa, että kaikki eivät välttämättä kerro sairauden oikeata laitaa vaan tokasevat, että kun on tää sairaus. No mulla kyllä sairauden näkee tällä hetkellä kun on aina liina päässä.