Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 100 kg kohtalontovereita?

Vierailija
08.10.2009 |

Mieheni sanoi, että olen hiukan liian lihava. tavatessamme olinkin 20 kg hoikempi, nyt 118 kg. Ikää minulla 28.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan palkkaisi työntekijäksi naista, joka painaa yli sata kiloa! Sehän kertoo vaan siitä, että ihminen ei jaksa eikä viitsi pitää huolta edes itsestään. Tollanen sairaalloinen lihavuus on hirveä terveysriski, sydän- ja verisuonitaudit, diabetes, nivelrikko...Ja minkä esimerkin noi läskit antaa lapsilleen! Ihan kamalaa. Sääli tulee aina kun näkee tollasen virtahepoäidin...

ihmisiä on myös "isoluisia" tai pyöreys on perinnollistä.

ei aina voi vaikuttaa kiloihin.

siskollani on kaveri jonka äiti on 180 pitkä ja isä parimetrinen ja he ovat muutenkin suurehkoja kooltaan liekkö isoluustoisia vai miksi tätä voi sanoa.

siskoni kaveri on myös pitkä, mutta myös painoa on ja leveyttä juuri sen takia kun perinyt tämän eikä itse voi tuohon juurikaan vaikuttaa.

tämä ei kerro et ihminen on laiska!

Syödään vääränlaista ruokaa vääriä määriä ja liikutaan väärin. Ymmärrän kokemuksesta ettei se ole helppoa laihduttaa, jos ei oikeasti ole ruokailun ja liikunnan perusasiat hallussa. Itse sain apua aiheeseen erikoistuneelta ihmiseltä ja laihduin aikanaan 70kg -> 52kg ja pituutta on 169cm. Aikaisemmin laihdutusyritykset eivät onnistuneet kun en osannut hommaa tehdä oikein.

Vierailija
42/51 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua säälittää lihavat ihmiset. Etenkin lihavat äidit. Ihan heidän itsensä vuoksi, kun ajattelee miten paljon liikalihavuus voi lyhentää elämää. Heillä voi jäädä näkemättä tärkeitä hetkiä lastensa elämästä ja huono kunto estää usein osallistumasta täysipainoisesti lasten elämään muutenkin. Kun aina väsyttää eikä jaksa lähteä leikkipuistoon tai pyöräilemään tai edes kentän laidalle hurramaan.

Toki kuka hyvänsä voi kuolla milloin vain omasta toiminnastaan riippumatta. Minä yritän kuitenkin elää terveellisesti ja pitää itsestäni huolta, että saisin olla mahdollisimman pitkään läsnä lasteni elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan, mutta että syömättäkö nuo kilot ovat tulleet:D? En voi ymmärtää miksi tässäkään ketjussa joku rehellinen ei voisi tunnustaa miten paljon tai mitä epäterveellistä syö! Onko se niin vaikeaa tunnustaa edes anonyymisti?

Jostainhan ne kilot ovat joskus tulleet!! Ehkä kuvittelette syövänne vähän jos täytätte vatsan tyhjillä hiilareilla. Suklaata voi periaatteessa syödä mitä määriä tahansa, ilman että siitä tulee kylläiseksi.

Ajatelkaa nyt herrantähden edes lapsianne! Yleensä yli 100-kiloisilla naisilla on myös ylipainoiset lapset. Harvoin olen nähnyt että olisi laihoja lapsia lihavalla äidillä.

Jos syö paljon vihanneksia laihtuu ihan varmasti. Mutta eipä taida paljon vihanneksia näiden mammojen lautasilla olla!

t. eräs joka myös kamppailee kilojensa kanssa mutta on silti rehellinen ja tietää mistä ne kilot ovat tulleet = syömällä epäterveellisesti ja liikkumalla liian vähän

Vierailija
44/51 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omat kiloni on tullu kyllä ihan syömällä!! siis järjettömiä määriä viikoss roskaruokaa ajottain8parikin kerta viikossa) karkkia ja muita herkkuja lähes päivittäin + muut ruuat siihen päälle. itsellä ihan herkuilla painoa kasattu 25kg ylimäärästä..

Vierailija
45/51 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omat kiloni on tullu kyllä ihan syömällä!! siis järjettömiä määriä viikoss roskaruokaa ajottain8parikin kerta viikossa) karkkia ja muita herkkuja lähes päivittäin + muut ruuat siihen päälle. itsellä ihan herkuilla painoa kasattu 25kg ylimäärästä..

Näinhän se yleensä on. Ja yleensä sitä laihtuukin jos nimenomaan jättää nuo herkut pois. Ainakin itse laihdun nopeasti jos jätän kaikki pullat, keksit, sipsit ja suklaat pois.

Vierailija
46/51 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes viitsinyt lukea koko ketjua, kun arvasin et heti tulee joku tänne neuvomaan ihmisiä panonhallinnassa. Jotkut ne vaan ei malta olla neuvomatta.

Saatteko te neuvojat jotenkin tosi hyvän mielen siitä, että tuutte pahoittamaan toisen mielen? Eikö itsekuri riitä olemaan kommentoimatta, vaikka just sitä itsekuria muilta niin kovaan ääneen vaaditte?

Vierailija
47/51 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kummastuttaa puolin ja toisin ihmisten asenne. Lihavat valittaa, että luut ne vaan painaa ja enhän mä mitään syö ja liikunkin paljon, johon laihat vastaa että säälittäviä olette, ette näe lastenne kasvavan aikuisiksi jne...

Voi hohhoijjaa.

Itse olen ylipainoinen, en kuitenkaan luokittele itseäni lihavaksi. Vaatteet löytyy ihan normaalikaupoista, eikä tarvitse mennä "isojen osastoille". Liikun sopivasti, enemmänkin liikkuisin jos aika sille löytyisi. Syön vähän miten sattuu... Ja en pätkääkään ihmettele, miksi olen tämän kokoinen! Tiedän, että enemmän liikuntaa -> terveellisempi ruokavalio -> satavarma painonpudotus, mutta sitä en nyt havittele koska ihan oikeasti olen itseeni tyytyväinen nyt. Olen painanut 20+ kiloa enemmän ja sen taakan pudotin, koska se oli sitä LIIKAlihavuutta, jonka kanssa en viihtynyt..

Eikö ihmiset oikeasti osaa hyväksyä toisia sellaisina kuin on, lihavat, laihat, kierosilmäiset, hörökorvaiset jne... korkeintaan salaa sisäänpäin voi olla tyytyväinen, ettei osunut omalle kohdalle..(ja kyllä, en usko että täälläkään kirjoittavista kukaan on oikeasti täydellinen. en minäkään haluaisi heidän vikojaan, mutten niitä myöskään halua nostella tapetille sen kummemmin...).

Ja lihavat, siis ne joita se oikeasti haittaa, nyt persus irti siitä penkistä ja liikkumaan!

Ja laihat, siis ne, joita toisten lihavuus oikeasti noin paljon haittaa, nyt persus irti siitä penkistä ja etsimään sisältöä ihan siihen omaan elämään!

Vierailija
48/51 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes viitsinyt lukea koko ketjua, kun arvasin et heti tulee joku tänne neuvomaan ihmisiä panonhallinnassa. Jotkut ne vaan ei malta olla neuvomatta. Saatteko te neuvojat jotenkin tosi hyvän mielen siitä, että tuutte pahoittamaan toisen mielen? Eikö itsekuri riitä olemaan kommentoimatta, vaikka just sitä itsekuria muilta niin kovaan ääneen vaaditte?

Ehkä haluan neuvoa koska itse olen onnistunut painonhallinnassa sitten? Mulle joku normaalipainon pitäminen on h**in hankalaa ja joka päivä saan taistella itteni kanssa ettei tule liikaa herkkuja ahmittua. Mut mä tiedän ettei tuo ole helppoa jos elämässä on muuten jokin "vialla". Mä pystyin laihduttamaan vasta kun me muutimme edellisestä paikasta pois. Siellä voin huonosti ja ahmin herkkuja. Ensiksi sanoisin että pääkoppa kuntoon! Toisaalta laihduttaminen tuo myös sitä hyvää mieltä ja tekee taas mieli tehdäkin muita juttuja (muita kuin syödä).

Vierailija
49/51 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
50/51 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen normaalipainoinen (vielä ;)), bmi 24. Tuntuu että en syö "mitään" mutta kun laskeskelin mitä ylimääräistä tulee syötyä viikon aikana, niin kevysti tulee napsittua herkkuja vaikkapa 2000 kalorilla viikon aikana. Vähän suklaata, pulla, keksejä, jäätelöä... Vuodessa tuolla samalla mässymäärällä tulee kiloja kertyneeksi 15. Minulla on joku taivahan lahja että en ole vielä lihonut valtavasti, mutta selvästikin ikääntyessä tuo paino on nousemaan päin.

Kilon lihominen on todella helppoa mutta laihtuminen toivottoman vaikeaa VAIKKA kuinka tietää että miten se pitäisi tehdä ;)

Aikuisen ihmiset luut painaa muuten jotain 4 kg ja ero ihmisten välillä on pikemminkin satoja grammoja kuin kiloja. Lopullisen totuudenhan tästä saisi vasta kuoleman jälkeen.... ;)

Vierailija
51/51 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset oikeasti osaa hyväksyä toisia sellaisina kuin on, lihavat, laihat, kierosilmäiset, hörökorvaiset jne... korkeintaan salaa sisäänpäin voi olla tyytyväinen, ettei osunut omalle kohdalle..(ja kyllä, en usko että täälläkään kirjoittavista kukaan on oikeasti täydellinen. en minäkään haluaisi heidän vikojaan, mutten niitä myöskään halua nostella tapetille sen kummemmin...).

lihavuus on useimmiten ihan itse hankittua, toisin kuin hörökorvat tai kierot silmät.

Hyvä että olet itseesi tyytyväinen ja luulisi sen olevankin tärkeintä, riippumatta siitä mitä muut sinusta ajattelevat.