Yli 100 kg kohtalontovereita?
Mieheni sanoi, että olen hiukan liian lihava. tavatessamme olinkin 20 kg hoikempi, nyt 118 kg. Ikää minulla 28.
Kommentit (51)
mutta en saanut vastausta. Mua siis kiinnostaisi tietää, miltä tuntuu kun painaa yli sata kiloa. Ihan kiinnostuksesta. Huomaatteko painon liikkuessa tai muuten käytännön elämässä? Vai tuleeko se niin hitaasti, että siihen ehtii tottua? Erityisesti kiinnostaisi kuulla sellaisen kokemuksista, joka on aiemmin ollut hoikka. Millä tavalla olotila nyt eroaa, vai eroaako?
Vaikka en ihan tohon sataseen päässytkään, niin sen verran lähellä oli, että vastaan kuitenkin. Eli tosiaan kai se paino hiipi hitaasti ja siihen tottui. On nytkin jotenkin järkyttävää koettaa kantaa vaikka jotakin 20kg painavaa matkalaukkua, ja ajatella, että koko ajan kannan mukanani ENEMMAN ylimääräistä painoa ympärilläni, kuin laukkua, jonka just saan nostettua.
Mulla on yhdistelmänä ylipainon kanssa se, että en juurikaan liikkunut ja kunto oli huono. Siispä ylämäkien ja portaiden kävely sai puuskuttamaan ja hengästymään helposti. Tuo ongelma on kyllä helpottunut paljon jo pienessä ajassa, kun olen ruvennut käymään punttisalilla, joten kyse on varmaan yhtä paljon yleiskunnosta kuin painosta.
Fyysisesti muuta eroa normaalipainoon itselläni mm. se, että lihavana hikoan enemmän. Laitan nykyään esim. rintojenkin alle deodoranttia, mikä ei koskaan oisi normaalipainoisena tullut mieleenkään.
Ja tietenkin ihmistä kohdellaan erilailla lihavana, kuin normaalipainoisena. Hoikkana saa parempaa palvelua ja asiallisempaa kohtelua.
15
minä kanssa miehen tavatessa 20kg kevyempi...siihenkun joskus pääsis..
mutta en saanut vastausta. Mua siis kiinnostaisi tietää, miltä tuntuu kun painaa yli sata kiloa. Ihan kiinnostuksesta. Huomaatteko painon liikkuessa tai muuten käytännön elämässä? Vai tuleeko se niin hitaasti, että siihen ehtii tottua? Erityisesti kiinnostaisi kuulla sellaisen kokemuksista, joka on aiemmin ollut hoikka. Millä tavalla olotila nyt eroaa, vai eroaako?
minulle kilot tulleet salakavalasti 18 vuoden aikana. En edes tiedä millon. Olen ollut täysin sokea kilojen tuloon. En ymmärrä edes mieten en ole vaatteista huomannut. Koska en käytä mitään verkkari-linjaa päälläni.
Tänään olen syönyt:
aamupala: sämpylä pienellä määrällä rasvaa ja 2 siivua juustoa
Lounas: Broilerisalaatti (broileri, raejuusto, kurkku, viinirypäle, jäävuorisalaatti) ei kastiketta, inhoan salaatin kastikkeita (2 jälkiruokakulhollista)
Välipala: viikon ainoa jäätelö puikko
Päivällinen: samaista salaattia annos (2 jälkiruoka kulhollista)
2 litraa vettä
Ja tänä päivänä olen syönyt paljon
Nyt painan alle 80kg. Vielä olisi 6kg saatava pois että pääsen normaalipainon puolelle.
Sille joka kysyi miltä tuntuu olla ylipainoinen niin itsellä se tuntui lähinnä kyykistellessä, esim. kengännauhojen solmiminen ja lasten pukeminen oli yhtä ähisemistä.
Ja toi itestä kiinni on kyl tosi yleistys. Voihan sitä tietty sanoa samoin anoreksiaa sairastavallekin että itestäs se on kiinni kun et syö, samoin monille muille sairastuneille.
Itse koen tilanteeni samaksi kuin alkoholistilla. Tulen aina olemaan syömishäiriöinen, ja tulen ikuisesti taistelemaan etten lihoisi takaisin. Olen laihtunut paljon reilussa vuodessa mutta se ei tarkoita etteikö jokainen päivä tuntuisi samalta kuin olisin jatkuvassa tupakantuskassa. Samalla lailla syöminen pyörii mielessä koko ajan. Ei ole kuule herkkua sekään joten vähän myötätuntuoa kehiin!
sen jälkeen kun tavattiin. Siihen meni noin 10v. Nyt ollaan saatu molemmat 20kg pois, mutta helppoa ei ole ollut.
Miksi itse ette lopeta tupakanpolttoa tai miten ette pysty lopettamaan tuota mieleipuolista shoppailua? Se olisi teille ihan yhtä helppoa kuin meille laihdutus.
Minusta (olen mies) isot ja muodokkaat naiset ovat seksikkäitä ja haluttavia. Kiva jos jostain ottaa kiinni. :-)
Muuten ei ole yksinkertaisesti mahdollista, että tuolla ruokamäärällä ja säännöllisellä urheilulla on tuollainen elopaino (130kg). Ja noin rankka urheilu (lenkkeily ja aerobic) sinun painoisellasi rasittaa jo hurjasti niveliäkin.
Kannattaa siis käydä oikeasti kunnon tutkimuksissa, jos oikeasti urheilet säännöllisesti ja syöt noin kevyesti. Jossain on oltava vikaa ja pahasti.
t. 52kg, joka liikkuu vähemmän ja syö enemmän kuin sinä.
Mä en ainakaan palkkaisi työntekijäksi naista, joka painaa yli sata kiloa! Sehän kertoo vaan siitä, että ihminen ei jaksa eikä viitsi pitää huolta edes itsestään. Tollanen sairaalloinen lihavuus on hirveä terveysriski, sydän- ja verisuonitaudit, diabetes, nivelrikko...Ja minkä esimerkin noi läskit antaa lapsilleen! Ihan kamalaa. Sääli tulee aina kun näkee tollasen virtahepoäidin...
nin tosiaan joutuu varmaan käymäänkin aeroBIGissä :D
tai ettei se ois ANaeroBIG :D
Sorry, oli pakko naljailla. Itsekin kamppailen muutaman ylikilon kanssa, tosin ihan vaan muutaman (2-3 kg), kun BMI on nyt 22.5 tai 23 mutta tiedän miten vaikeaa laihduttaminen on
Mä en ainakaan palkkaisi työntekijäksi naista, joka painaa yli sata kiloa! Sehän kertoo vaan siitä, että ihminen ei jaksa eikä viitsi pitää huolta edes itsestään. Tollanen sairaalloinen lihavuus on hirveä terveysriski, sydän- ja verisuonitaudit, diabetes, nivelrikko...Ja minkä esimerkin noi läskit antaa lapsilleen! Ihan kamalaa. Sääli tulee aina kun näkee tollasen virtahepoäidin...
ihmisiä on myös "isoluisia" tai pyöreys on perinnollistä.
ei aina voi vaikuttaa kiloihin.
siskollani on kaveri jonka äiti on 180 pitkä ja isä parimetrinen ja he ovat muutenkin suurehkoja kooltaan liekkö isoluustoisia vai miksi tätä voi sanoa.
siskoni kaveri on myös pitkä, mutta myös painoa on ja leveyttä juuri sen takia kun perinyt tämän eikä itse voi tuohon juurikaan vaikuttaa.
tämä ei kerro et ihminen on laiska!
En ollut käynyt vaa'alla pitkään aikaan, lastensaannin jälkeen. Viimein ryhdistäydyin ja kauhistuin. Vähähiilarinen ruokavalio alkoi siitä ja nyt olen parin takapakin jälkeen 95kg. Parhaimmillaan 92kg. Ja eikun jatkuu. Onhan se aika järkkyä painaa kolminumeroinen luku, ainakin siinä sen taitteessa, sitten kun painoa alkaa olla 120kg tai yli niin varmaan tuntuu hälläväliltä.
olette läskejä koska syötte hitosti ettekä liiku. Oma valinta, hyvää jatkoa.
Monilla sairaalloisen lihavilla on joko diagnosoitu tai sitten tietämättään metabolinen oireyhtymä, joka "estää" laihtumasta samoin, kuin muut laihtuvat. Usein auttaa vain tiukka "sairaaladieetti", joka toteutetaan sairaalassa koska voi olla vaarallinen alhaisen kalorimäärän vuoksi.
mutta ne kaksi ylipainoista jotka minulla on lähipiirissäni ovat kerta kaikkiaan saamattomia ja laiskoja. Ei tule kuuloonkaan että käyttäisivät portaita tai edes omistaisivat polkupyörää. Kauppaan parin sadan metrin päähän mennään autolla. Kuulemma bussilla matkustaminenkin on liian hankalaa, kun pitää sinne pysäkille kävellä. Toinen näistä rouvista harrastaa pilatesta. Tämä tarkoittaa sellaista laiskaa venyttelyä tunnilla kerran viikossa ja sen jälkeen jätskimässäilyä eikä mitään muuta liikuntaa koko viikon aikana. Ja kovasti mainostaa harrastavansa liikuntaa... Heh. Ja sitä ruokaa mätetään ihan koko ajan. Autossakin on karkkipussi hanskalokerossa, jos sattuu välillä "huippasemaan". On varmasti paljon ylipainoisia, jotka juuri samanlaisilla elämäntavoilla kuvittelevat olevansa kovinkin normaaleja ja ihmettelevät suureen ääneen kun kilot eivät kerta kaikkiaan karise!
olette läskejä koska syötte hitosti ettekä liiku. Oma valinta, hyvää jatkoa.
Monilla sairaalloisen lihavilla on joko diagnosoitu tai sitten tietämättään metabolinen oireyhtymä, joka "estää" laihtumasta samoin, kuin muut laihtuvat. Usein auttaa vain tiukka "sairaaladieetti", joka toteutetaan sairaalassa koska voi olla vaarallinen alhaisen kalorimäärän vuoksi.
Kyllä ihminen laihtuu, jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Se on ihan perusbiologiaa ja faktaa. Ei läskit tule kuin syömällä, perimällä ei paljoakaan tekemistä asian kanssa!!! Se miksi samoissa perheissä on lihavia johtuu yksinkertaisesti siitä, että kotona lapset oppivat tasan tarkkaan niitten läskien vanhempien syömistottumukset, joten lapsistakin tulee ylipainoisia. Geeneissä se ei ole. Kysykää keneltä tahansa lää käriltä, niin asia on näin. Ja ne jotka kutsuvat itseään "isoluisiksi", voisivat katsoa peiliin... Luuston painossa ei aikuisella ihmisellä ole kuin marginaalinen ero, ei kiloja!
Miksi en laihduta? Yrittänyt olen monesti. Ei vaan kilot lähde.
Miten luulet, että ne kilot ovat tulleet?
siskollani on kaveri jonka äiti on 180 pitkä ja isä parimetrinen ja he ovat muutenkin suurehkoja kooltaan liekkö isoluustoisia vai miksi tätä voi sanoa.
siskoni kaveri on myös pitkä, mutta myös painoa on ja leveyttä juuri sen takia kun perinyt tämän eikä itse voi tuohon juurikaan vaikuttaa.
Isoluisia?! Perinnöllistä?!
sitä on turha syyttää isoja luita, kun sellaisia ei edes ole. Se läski siinä luiden ympärillä painaa.
lenkillä 3 kertaa viikossa, enkä syö "hitosti"