Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minun vastuullani pitää mies kylläisenä?

Vierailija
08.10.2009 |

Meillä on iäisyys ongelma. Mies on sitä mieltä, että koska olen kotona kolmen lapsen kanssa on minun vastuullani myös huolehtia, että hänelle ei pääse tulemaan nälkä.

Minä taas olen sitä mieltä, että hän aikuisena vastaa omista perustarpeistaan: nälkä, jano, vessassa asiointi.

Teen ruuan koko perheelle, mutta esim. eilen olisi ollut tunnin myöhemmin kuin yleensä (piti hoitaa asia kodin ulkopuolella ja en voinut olla kokkaamassa ja hoitamassa asiaa yhtä aikaa).

Mielestäni miehen olisi pitänyt ottaa vähän välipalaa ja yrittää pärjätä tuo tunti. Miehen mielestä minun olisi pitänyt laittaa ruoka ennen kuin läksin ja huolehtia että hän on kylläinen.

Lapset ja minä olimme ok.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän saa asua omakotitalossa, on ruoka ja vaatteet. Käymme yhdessä vaatteita katsomassa jos on tarve. Autokin meillä on ja jos menee jonnekin harrastuspiireihin niin yleensä käyn viemässä, en tosin aina. Polkupyöräkin on liikkumista varten ja talvella pääsee linja-autolla.

Vierailija
22/34 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua ja käsitin väärin. Voimia ap:lle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni palvelen perhettäni ihan kohtuullisen hyvin. Hoidan pyykkäämisen, siivoamisen, kaupassa käynnin, hankin omilla pienillä busineksilla rahat lasten ja omiin vaatteisiin ja lasten harrastuksiin, hoidan lasten kouluasiat, aamupalat, välipalat, ilta-aterian koko perheelle. Vien lapset harrastamaan ja teen vapaaehtoistyötä lasten sidosryhmien kanssa. Olen aina paikalla ja apuna, kun apua tarvitaan. Jätän omat hommat ja ryhdyn miehelle avuksi.

Kun lapset olivat pieniä miehen ei tarvinnut herätä öisin heitä hoitamaan. Ajattelin, että kun hän on töissä niin minä hoidan kyllä lapset.

Miehen mukaan en kuitenkaan ota vastuuta perheestäni.

Nyt kun luen näitä tekstejäni, niin alan miettiä että olenkohan ihan terve.

En ole täydellinen, kotona on usein sekaista, mutta olen myös se joka kodin lasten kanssa siivoaa. Jääkaappi on vinksin vonksin, välillä löytyy homeisia leipiä.

Eilen mies sanoi, että hänestä tuntuu että hän yksin pyörittää perhettämme. Kummallakohan meistä nyt heittää? Olen väsynyt tappelemiseen. Olen ehkä liiankin kiltti, mutta pidän myös puoliani. Viime yö meni itkiessä, kun en voi käsittää miten mies aina vain näkee minut niin huonossa valossa.

Vierailija
24/34 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä luetella samalla tavalla hänen osuutensa kodin pyörittämisessa miten luettelit omat työsi. Sitten ehkä näet miten vähän hän tekee, ja voit miettiä mitä pitäisi tehdä jotta asioihin saisit muutosta.

Vierailija
25/34 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkii meidän perheelle elannon, tekee valtaosin pihatyöt (väittää kyllä aina että pihaa ei ole vuoteen haravoitu, vaikka haravoin sitä säännöllisesti), leikkii ja viettää aikaa lasten kanssa, maksaa ravintolassa ja tilaa ruuat, viikonloppuisin tekee aamupalan lasten kanssa ja usein teemme lounaan yhdessä, huolehtii talon tietotekniikasta (paljon ja monenlaista, minun mielestäni liikaa), pitää valokuvat järjestyksessä tietokoneella, hoitaa monenmoiset kodin korjaukset (maalaa seinän, korjaa viallisen lukon jne.), katsoo elokuvia, silittää omat paitansa, ostaa organisointi välineitä joita minun pitäisi käyttää, tyhjentää ja täyttää tiskarin kerran pari viikossa, tuo lapset harrastuksesta kotiin, ajaa autoa.

Mies tekee todella paljon, mutta aika usein työ liittyy tietotekniikkaan. Näihin minun päivittäisiin rutiineihini hän ei puutu, vaikka niissä apu olisi joskus ihan paikallaan.

Vierailija
26/34 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkii meidän perheelle elannon, tekee valtaosin pihatyöt (väittää kyllä aina että pihaa ei ole vuoteen haravoitu, vaikka haravoin sitä säännöllisesti), leikkii ja viettää aikaa lasten kanssa, maksaa ravintolassa ja tilaa ruuat, viikonloppuisin tekee aamupalan lasten kanssa ja usein teemme lounaan yhdessä, huolehtii talon tietotekniikasta (paljon ja monenlaista, minun mielestäni liikaa), pitää valokuvat järjestyksessä tietokoneella, hoitaa monenmoiset kodin korjaukset (maalaa seinän, korjaa viallisen lukon jne.), katsoo elokuvia, silittää omat paitansa, ostaa organisointi välineitä joita minun pitäisi käyttää, tyhjentää ja täyttää tiskarin kerran pari viikossa, tuo lapset harrastuksesta kotiin, ajaa autoa. Mies tekee todella paljon, mutta aika usein työ liittyy tietotekniikkaan. Näihin minun päivittäisiin rutiineihini hän ei puutu, vaikka niissä apu olisi joskus ihan paikallaan.

anna miehesi hoitaa vessan siivous ja ota sinä sitä vastaan häneltä ravintolassa ruuan tilaamisen (voi luoja...), annan hänelle yöheräilyt ja ota sitä vastaan häneltä autolla ajaminen.

Ap, miehesi on jotenkin sairas tai ainakin hyvin erikoinen. Tuollaisia töitä ei tarvitse miettiä kumpi ne tekee! Laitapa huviksesi rinnakkain molempien työt, kumpi tekee enemmän? Ja kummalla on raskaampaa? Ja tärkeämpänä pointtina: miksi oma rakas miehesi ei ole sinun tukenasi vaan haukkuu ja lyttää sinua kotitöiden varjolla?

Vierailija
27/34 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mies hankkii elannon,

- tekee valtaosin pihatyöt

- on lasten kanssa

- maksaa ruuan

- hoitaa monenmoiset kodin korjaukset

- tuo lapset harrastuksesta kotiin

- ajaa autoa

Mieshän pärjäisi lasten kanssa yksinään jos opettelisi kokkaamaan.

Vierailija
28/34 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin eilen itsekin miehelleni, että onko tämä ruoka-asia todella niin tärkeä että sen vuoksi kannattaa olla ilkeä. Vastaus oli juuri tämä, että minä en huolehdi hänestä. Sanoin, että en ole hänen äitinsä vaan kolmen yhteisen lapsemme äiti ja että haluaisin hänen olevan rinnallani toisena aikuisena.

Hän on hiukan erikoinen, mutta se on minua tavallaan aina miellyttänyt.

Minua helpotti kun sain täällä tilittää. Oikeastaan aika surkuhupaisaa, että pitää tulla jollekin nettipalstalle hakemaan tukea.

Muuten, yhtenä jouluna kun kaikki meni päin mäntyjä (vai pitäisikö sanoa kuusta) kirjoitin nettiin hakusanan ”APUA”. Löysin auttavan puhelimen ja juttelin jonkun ihanan täti-ihmisen kanssa miltei tunnin. Ystävällinen, mukava ihminen, joka uhrasi joulupäivänsä minun kuunteluuni. Mies oli pakannut lapset autoon ja hurauttanut hampurilaiselle, kun olin taas kerran joulun möhlinyt.

Vierailija
29/34 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

34. Niin mies pärjäisikin. Hän osaa myös sen verran kokata, että ei kukaan nälkään kuolisi. Hän osaisi myös siivota, käydä kaupassa ja huolehtia monesta muusta asiasta. En minä mitään tumpeloa ole nainnut.

Itse asiassa tuntuu siltä, että voisivat pärjätä paremmin ilman minua.

En myöskään jäkätä kotitöistä tai niiden tekemättömyydestä. Ne ovat aika vähäpätöisiä asioita tässä maailmassa. Sen sijaan minulle niistä jäkätetään.

Se on mielestäni yhtä rumaa kuin jos sanoisin miehelleni, että hanki suurempi palkkapussi jotta saamme siivousapua tai voimme matkustaa enemmän. Hän tekee varmasti parhaansa, kuten minäkin.

Vierailija
30/34 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mies hankkii elannon,

- on lasten kanssa

- maksaa ruuan

- ajaa autoa

on siinä nyt jotain perhana pielessä, jos metakka nousee, kun vaimo on asioilla, eikä ole hoitanut ruokaa valmiiksi. Tai että joulu on pilalla, jos on vääriä ruokia mukana. Tai ruoka myöhästyy puoli tuntia.. Ap:nä lähtisin kyllä, tuollaisessa ilmapiirissä ei lasten ole hyvä kasvaa.

Vierailija
31/34 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuulostaa siltä, että tilanne tuskin vuosien saatossa helpottaa... Suosittelen latomaan "kovat tiskiin" nyt eikä myöhemmin, jotta saat homman muuttumaan. Eli ensi jouluna kerrot miehellesi, että ruoka on silloin, kun sinä hedit sen tehdä ja ruoka on silloin, kun mies haluaa, jos tekee sen itse. Piste. Ja varaat jääkaappin voileipätarvikkeita, niin mies voi sitten syödä leipää koko joulun. Toi sun miehen käytös on oikeesti ihan sairasta vallankäyttöä ja sun miehellä on ongelma, josta tulee kohta koko perheen ongelma, jos annat vaan tilanteen jatkua noin... Voimia sulle taistelussa neljännen uhmaikäisen lapsen kanssa!

Vierailija
32/34 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä listasta puuttuu ainakin aiemmin mainituista kotitöistä:

- siivoaminen

- pyykkihuolto

- lasten kouluasioiden hoito

- kaupassa käynti (?)

- pihan haravointi (sen tekee siis ap)

- Mies hankkii elannon,

- on lasten kanssa

- maksaa ruuan

- ajaa autoa

Oikeasti, ap, perhetilanteenne kuulostaa kyllä aika vinoutuneelta! Voivatko lapset mielestäsi hyvin? Tuo oli kyllä aivan kamala tuo joulu, jolloin mies vei lapset hampurilaiselle, kun jouluateria ei ollut ajoissa valmis!

Tee, hyvä nainen, elämällesi ja lastesi elämälle jotain!

Vierailija
33/34 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelijöille, tässä samalla olen pyöräyttänyt tiskaria ja pesukonetta, hoitanut pientä businestani. Siis ihan netissä en ole roikkunut.

Pidätte minua varmasti ihan hulluna, mutta tilanne on helpottunut. Siis aikaisemmin on ollut vielä pahempaa. Nyt mies kuitenkin pyytäessä lukee esim. lapsen kanssa läksyksi saadun tarinan. Samoin omien käyttörahojen hankkimisen myötä mies muuttui kiltimmäksi.

Välillä ihmettelen miksi mies on minut nainut: en osaa organisoida, en pysty multitasking, ajoitukset menevät pieleen...

Meillä muuten on hyvin onnelliset ja menestyvät lapset. Yksi lapsistani kyllä huomaa paljon ja monenlaista. Eilen illalla hän näki, etttä minua itketti, tuli silittämään hiuksiani ja kysyi, että ”isikö”? Nyökkäsin ja hän suikkasi suukon poskelle ja sanoi, että kyllä meillä kaikilla on välillä huonot päivät.

En voi ihan kaikkea olosuhteistani kertoa. Olen kuitenkin tehnyt suuria muutoksia elämässäni, jotta voimme olla mieheni kanssa. Pienin niistä on jääminen kotiin hyvästä ja mielenkiintoisesta työstä.

Kiitos kaikille vastaajille. Myötätuntonne on ollut balsamia haavoilleni.

Viime päivinä olen miettinyt paljon tätä: ”Never give up, for that is just the place and time that the tide will turn”.

Vierailija
34/34 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin ei hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan