Onko teillä kaikilla työpaikka, johon palata hoitovapaan jälkeen?
Kommentit (25)
Sain esikoisen kesken opiskelujen ja melkein heti perään kuopuksen. Nyt täällä kotona ollaan kahden kanssa. Opinnot tosin tein loppuun esikoisen vauva-aikana. Kiire ei ole vielä töihin. Mieli tekisi opiskella lisää.
Enkä aio vielä murehtii kuin sitten pärjätään.
Jos en pääsis minnekkä töihin, ni oisin hyvillä mielin
koti äitinä.
ja olen hieman huolissani, mutta toisinkaan en tekisi. Voi olla, että meni monivuotinen koulutus ihan hukkaan kun tulee 6-7 vuotta kotiäitinä peräkkäin. Tai tuskin ihan hukkaan, mutta vaikeaa voi olla uuden työpaikan löytyminen. Lohduttaudun sillä, että kohta suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle niin ehkä sitten löytyy hommia meille vähän vanhemmillekin :) Tai sitten täytyy alkaa yrittäjäksi...
vaikka siitä ei mitään hyötyä olekaan. Tuntuu vaan niin epäreilulta, että firma on palkannut jälkeeni uusia työntekijöitä ja minä odottelen sopimuksen umpeutumista. En kuitenkaan anna ko. työpaikan sanella sitä, miten kauan meidän lasta kotona hoidetaan.
Itseä kyllä siltikin huolettaa että huolitaanko minua enää takaisin samoihin tehtäviin, melko vaativa ala.
josta äitiyslomalle jäin, ja tokan hoitovapaan aikana sain uuden työn, johon "palasin" kun hoitovapaa päättyi.
Aika paljon täällä näyttäisi olevan teitä, joilla työpaikkaa ei ole odottamassa - tällä ei varmaan ole mitään tekemistä sen kanssa että täällä aina niin kovaan ääneen syyllistetään alle 3-vuotiaansa hoitoon vieviä äitejä?? :D
vakityöpaikka odottamassa. Kun vaan voisikin jäädä hoitovapaalle, vaan kun on pakko palata töihin tosi pian äitiysloman jälkeen =/.
ja pelkään myös tyhmentyneeni hoitovapaan aikana, joten sekin nostaa kynnystä työnhakuun. :-D
Tähän asti olen saanut haluamani työpaikan suht helposti, mutta lapsen ja oman vanhenemisen myötä alan tajuta, että kyllä työmarkkinoilla ihan oikeasti on sukupuoleen ja ikään perustuvaa syrjintää.
ap
Itseä kyllä siltikin huolettaa että huolitaanko minua enää takaisin samoihin tehtäviin, melko vaativa ala.
Aika paljon täällä näyttäisi olevan teitä, joilla työpaikkaa ei ole odottamassa - tällä ei varmaan ole mitään tekemistä sen kanssa että täällä aina niin kovaan ääneen syyllistetään alle 3-vuotiaansa hoitoon vieviä äitejä?? :D
Yt-giljotiini iski vähän aikaa sitten ja äippäloma alkaa vasta vuodenvaihteessa. Nyt olen perustamassa yritystä, mutta saa nähdä kuinka pitkälle pääsen ennen äitiyslomaa. Sitten kun lapsi syntyy, en aio yrittääkään tehdä töitä hetkeen.
Sitä en tiedä, että mitä teen, kun joskus palaan töihin. Hirvittää olla "tyhjän päällä", vaikka onhan mulla kohta oma yritys, mutta sen tulevaisuus on vielä niin hämärän peitossa.
Suoraan sanottuna v***ttaa, kun tuo irtisanominen tuli just tuohon väliin, kun töitä on tässä vaiheessa aika mahdotonta hakea. Mutta varmaan keväällä ajatukset on enemmän kotona, että ehkä tää tästä.
mutta, olen psyk.sairaanhoitaja ja töitä luulisi löytyvän. Ainakin nyt äitiyslomallakin on useamman kerran kyselty töihin. Mutta taidanpa jatkaa keskeneräisiä opintojani ja keikkailla siinä sivussa. Mutta ollaan tässä kotosalla vielä jonkin aikaa...
mutta itse olen monesti näissä kotihoito vs. päivähoito -keskusteluissa kommentoinut, että aika iso osa äideistä on kotona pitkään, koska heillä ei yksinkertaisesti ole muutakaan vaihtoehtoa, kun ei ole töitä. Ja aina olen saanut lukuisia vastauksia "kovapalkkaisilta maistereilta" ym. jotka ovat kotona nimenomaan siksi, että se on lapsen parhaaksi. Kuitenkin tämän ketjun vastaajista yli 80 %:lla ei ole työpaikkaa odottamassa hoitovapaalta paluuta.. tässä pieni ristiriita??
15
Itselläni on määräaikainen työ, joka päättyy ä-loman aikana.
Oletko varma että saat uutta työkokemuksesi mukaista työtä hoitovapaan jälkeen?
ap