nyt äkkiä eroamaan kirkosta niin säästät paljon rahaa ensi vuonna
eli meidän kunnassa 2500e kuukausituloilla säästyy 480e. eli 4 vuodessa melkeen 2000e. sillä tekee jo kivan lomamatkan. tai saa maksettua sanomalehden ja tv luvan joka vuosi. ei mitään järkeä kuulua kirkkoon vaikka uskoisi jumalaankin. vaikka ei kai siihen kukaan usko oikeasti.
Kommentit (26)
Mä olin unohtanu jo koko jutun, vaikka siitä miehen kans puhuttiin jo syksyllä. Pääseeköhän lapset kesken vuotta vaihtamaan uskonnon tunnit et-opetukseen? Nyt tuli hop-hop-hoppu. Kiitos muuten muistutuksesta!
laittaa lasten osalta eroamisilmoitukset vasta koulujen päätyttyä tai loppukeväästä. Mä tein niin että annoin alaikäisten lasten pysyä kirkossa. Kuopus pystyy näin halutessaan helposti käymään riparin kaverien kanssa.
Siis toki voit erota kirkosta saman tien, mutta et enää valitettavasti välty vuoden 2009 kirkollisverolta. Minä erosin viime vuoden lopulla, taisi olla välipäivinä ja arkena, mutta silti jouduin vielä verot maksamaan. Muistaakseni joulukuulla on jokin päivä, johon mennessä on erottava, että ehtivät käsitellä asian ja viedä sen rekistereihin niin, että välttyy verolta.
Eipä silti, olisin eronnut joka tapauksessa, harmi vaan, että myöhästyin. Kuvittelen vuoden 2008 verojeni menneen johonkin tosi hyvään tarkoitukseen, niin on parempi mieli... :/
Kerhoa vauvalle ja iltistä koululaiselle, sun muuta harrastusta. Käydään ehkä hakemassa diakonilta avustusshekkiä...sitten teidän syntiset jäänteenne haudataan kristitylle maalle vaikka joutaisitte kaatopaikalle tai tienvarsiojaan!
joopas joo
just ton takia erosi jo 18vuotta sitten
en pitänyt evlut kirkon ulkokultaisuudesta, kun ei edes pspit itse usko jumalaan ja elävät moraalittomasti
huh huh
Kerhoa vauvalle ja iltistä koululaiselle, sun muuta harrastusta. Käydään ehkä hakemassa diakonilta avustusshekkiä...sitten teidän syntiset jäänteenne haudataan kristitylle maalle vaikka joutaisitte kaatopaikalle tai tienvarsiojaan!
En todellakaan ole kirkon kanssa tekemisissä tai saa siltä suunnalta minkäänlaisia avustuksia. Kirkkoon kuulumattomuus ei tee minusta syntistä. Toisaalta en myöskään välttämättömästi halua tulla haudatuksi kirkkomaahan - valitettavasti vain vaihtoehtoja ei juuri tarjota.
Oma kristillisyytesi on myös aika hukassa, kun ihminen mielestäsi joutaa kaatopaikalle. Tosi kristitty ei toivottaisi toiselle moista. Vai niinkö Kristus tosiaan kehotti tekemään?
Siis toki voit erota kirkosta saman tien, mutta et enää valitettavasti välty vuoden 2009 kirkollisverolta. Minä erosin viime vuoden lopulla, taisi olla välipäivinä ja arkena, mutta silti jouduin vielä verot maksamaan. Muistaakseni joulukuulla on jokin päivä, johon mennessä on erottava, että ehtivät käsitellä asian ja viedä sen rekistereihin niin, että välttyy verolta.
Ei sillä käsittelyajankohdalla ole merkitystä vaan koska eroilmoituksesi on saapunut maistraattiin. Kunhan se saapuu ennen vuoden vaihtumista niin ero katsotaan tapahtuneeksi tän vuoden puolella.
Jos lähetät sen sähköpostilla tai käytät http://eroakirkosta.fi palvelua, se ehtii vielä hyvin.
Tänään on muuten eroamassa jopa 1000 ihmistä tuon palvelun kautta!
Siinäpä kysymys. Itsekkäät ihmiset, ajatelekaa jos olisitte syntyneet Lähi-Itään!
Tienvarsiojaan teidän sielut! Rahan takia saatanan rahan palvojat eroatte ja sitten lomalle Thamaahan! Käristyköön sielunne ikuisessa tulessa! Väsään jo voodoo-nukkea, koska haluan teidän toooooooooodella kärsivän!
Kirkollisverosta 0.45% menee KUA:lle ja KUA:n budjetista vain 20% tulee kirkollisveroista. Suurin rahoittaja on ulkoministeriö.
Lying for Jesus is OK!
Niin just, estetään lapselta pääsy uskonnontunneille, missä hän voisi vaikka oppia muiden hyväksymistä. Eikä raukkaparka lapsi pääse edes rippikouluun eikä saa täten naimalupaa. Rippikoulut ovat muuten tosi mahtavia kokemuksia, itse olin vaellusrippikoulussa Lapissa ja edettiin vaeltaen ja kajakein koko 2 viikkoa.
Riparillekin pääsee vaikkei kirkkoon kuulu. Itsekin menin koska kaikki muut menivät ja sen päätteeksi liityin kirkkoon. Sittemmin olen onneksi tullut järkiini. Naimisiinki pääsee ihan maistraatissa, miksi sitä kirkossa haluaisi edes mennä naimisiin jos ei kirkon oppeihin usko?
kuinka moni uskova tosiaan eroaa kirkosta rahan vuoksi? itse en kirkkoon kuulu koska en jumaliin usko, enkä kirkolta mitään halua - en liion osallistu mihinkään tapahtumiin, joissa seurakunta on osana järjestäjiä. toki jumalia voi "olla olemassa", jos joku niin välttämättä haluaa ajatella. ei mitään heitä vastaan.
synnit, saatanan kiroukset ja helvetit eivät minua millään muotoa voi koskea, sillä nuo ovat vain uskossa eläville tai "ev.lut.jumalansa" hylänneille.
minä uskon elämään, universaaliin rakkauteen, itseeni ja toisiin ihmisiin.
FAQ-listalta:
"Ero astuu voimaan, kun eroilmoitus saapuu maistraattiin. Esimerkiksi sunnuntaina 31.12.2006 sähköisesti eronneen eropäivä tulee vuodelle 2006, vaikka maistraatti käsittelee eron vasta seuraavana virastopäivänä eli 2.1.2007. "
Niin että allakirjoittaneelta on valitettavasti ns. kusetettu yhden vuoden kirkollisverot vielä lisää.
Siis toki voit erota kirkosta saman tien, mutta et enää valitettavasti välty vuoden 2009 kirkollisverolta. Minä erosin viime vuoden lopulla, taisi olla välipäivinä ja arkena, mutta silti jouduin vielä verot maksamaan. Muistaakseni joulukuulla on jokin päivä, johon mennessä on erottava, että ehtivät käsitellä asian ja viedä sen rekistereihin niin, että välttyy verolta.
Eipä silti, olisin eronnut joka tapauksessa, harmi vaan, että myöhästyin. Kuvittelen vuoden 2008 verojeni menneen johonkin tosi hyvään tarkoitukseen, niin on parempi mieli... :/
kuinka moni uskova tosiaan eroaa kirkosta rahan vuoksi? itse en kirkkoon kuulu koska en jumaliin usko, enkä kirkolta mitään halua - en liion osallistu mihinkään tapahtumiin, joissa seurakunta on osana järjestäjiä. toki jumalia voi "olla olemassa", jos joku niin välttämättä haluaa ajatella. ei mitään heitä vastaan.
synnit, saatanan kiroukset ja helvetit eivät minua millään muotoa voi koskea, sillä nuo ovat vain uskossa eläville tai "ev.lut.jumalansa" hylänneille.
minä uskon elämään, universaaliin rakkauteen, itseeni ja toisiin ihmisiin.
Keskityn omaan ja perheeni elämiseen, äitini heittelemät helvetin tulikivet eivät minuun enää osu.
Pikkupommeja yms. tulee palestiinalaisten puolelta israelilaisten pään menoksi harva se päivä. Meidän mediamme ei vain niistä mainitse.
Siinäpä kysymys. Itsekkäät ihmiset, ajatelekaa jos olisitte syntyneet Lähi-Itään!
mä säästän vain 1150 euroa, mutta rahaa se on sekin kun tuloverotkaan ei todennäköisesti muuten kevene lähivuosina.