Kertokaa mulle mitä väärää on( kuvista netissä?
jos minulla on kuvia lapsestani facebookissa, josta ne näkevät vain kaverini? olen lapseni kuvia laittanut nettiin josta ne näkevät vain keverini, ja kavereina minulla on on vain nykyisiä kavereita tai vanhoja, joiden kanss aon joskus pyöriny.
En ymmärrä mitä kamalaa on näyttää kavereille lapsen kuvia, joiden kanssa ei kuitenkaan nykyään ole paljon tekemisessä.
Minusta itsestäni on ainakin kiva katsoa vanhojen kavereiden kuvia, varsinkin lasten kuvia joita ei nää enään livenä..
Kommentit (10)
niistä kuvista. Onhan tästä aika monta kertaa täällä jauhettu.
Vaikka kuinka olisi fb:ssa asetukset niin, että näkyy pelkästään kavereille, niin kuva oikeasti voi levitä ihan mihin tahansa. Skenaarioita on monta. Kuvilla/kuville voidaan tehdä mitä vaan.
Vähän turvallisemmin voi suhtautua johonkin salasanasuojattuun blogiin tms, jossa itse hallinnoi käyttäjätunnuksia.
Netissä julkaistavien kuvien tulisi olla sellaisia, että ne voitaisiin periaatteessa julkaista vaikka sanomalehdessä.
http://www.iltalehti.fi/perhe/2009082810154108_pr.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711076815341_uu.shtml
linkkeinä. Minun ymmärtääkseni tuon voi estää kun osannut laittaa kaikki mahdolliset ruksit oikeaan paikkaan... yllättävän moni ei osaa, koska kaikenmaailman tuntemattomien ihmisten polttarikuvat on siellä omalla etusivulla tarjolla.
vaikka olet FB:ssa laittanut asetuksiin "vain kaverit" niin jos joku kavereistasi kommentoi jotain kuvaasi, näkyy se albumi myös kaikille hänen kavereilleen. Siis sinun albumisi! Että tarkistapa sitten myös kavereidesi kaverit, kuinka luotettavaa sakkia he ovat...
kun laittaa albumin asetukseksi "vain kaverini" eikä "kavereiden kaveri" en minä ainakaan näe kaikkien kavereiden kavereiden albumeja, mitä ovat kommentoineet..
Mulla on myös fb-profiili salainen, joten jos joku minua etsii niin ei näe minusta kuvaa...
taitavat hakkerit pääse minne vain...?
Oli Fb:ssa sitten mitkä estot tahansa.
Juuri tuosta syystä oman lapseni kuvat näkyvät vain parille sukulaiselleni, joilla on asetuksissa että "kommentteja ei näytetä kavereiden kohokohdissa". Eli sitä kautta eivät kuvani leviä, eivätkä he kyllä ole kuvia kommentoineetkaan. Ja minulla on asetukset myös noin, eli jos minä kommentoin kaverini kuvaa, ei siitä mene linkkiä minun kavereideni highlightseihin eli eivät pääse heille kuulumattomiin kuviin.
kaikki mitä lataat Facebookiin on Facebookin omaistuutta? Teoriassa Fb voisi myydä kuvat eteenpäin.
Tuskinpa niin kuitenkaan käy sinun lastesi kuville, kun Fb:kiin on taatusti ladattu miljoonia ja miljoonia kuvia, mutta periaatteessa.
Ja toiseksi kaikki mitä lataat nettiin pysyy siellä ainiaan.
Ainoastaan jos sillä kommentoivalla kaverillasi on asetukset kohdallaan, ei kommentista mene linkkiä hänen kavereilleen.
Mulla on siellä mun koiran kuva, mutta lapsista en laittaisi yhtään kuvaa fb:hen. Vaikka mulla on rastit että kaverin kaverit ei näe mun profiilia tai kuvia.
Lasteni kuvia ei myöskään saa päiväkodin toimesta julkaista lehdessä tai netissä päiväkotiin liittyvien tapahtumien yhteydessä.
Mä en vaan halua että joku saatanan sairas pedo tumputtaa ja samalla katsoo lasteni kuvia.
Juuri tuosta syystä oman lapseni kuvat näkyvät vain parille sukulaiselleni, joilla on asetuksissa että "kommentteja ei näytetä kavereiden kohokohdissa".
että riittää kun sillä yhdellä kaverilla on ruksi väärässä kohdassa niin kuvat leviää...
Yllättävän monella on muuten vielä täysin avoin profiili fb:ssä, sitähän ei edes tajua jos ne henkilöt on omia kavereita. Sitten kun käyt merkitsemässä sen Maija Meikäläisen sen oman kansiosi yhteen kuvaan, niin se kuva näkyy Maijan seinällä. Kuka tahansa voi sen kansion sieltä katsoa...
vaikka olet FB:ssa laittanut asetuksiin "vain kaverit" niin jos joku kavereistasi kommentoi jotain kuvaasi, näkyy se albumi myös kaikille hänen kavereilleen. Siis sinun albumisi! Että tarkistapa sitten myös kavereidesi kaverit, kuinka luotettavaa sakkia he ovat...