Miksi pelkäätte juuri SIKArokotteen sivuvaikutuksia? Miksi ette pelkää niitä muissa
influenssarokotteissa?
Valmistusperiaate on täysin sama, virus vain vaihdetaan - kuten tehdään joka vuosi uutta influenssarokotetta valmistettaessa.
Mikä siis tästä rokotteesta tekee muita isomman mörön?
Kommentit (64)
vastaa tavallisia kausi-influenssarokotteita. Eli riskitkin ovat samaa luokkaa. En oikein ymmärrä, mistä juuri tähän rokotteeseen olisi kertynyt jotain poikkeuksellisia riskejä, kun valmistustapa on kuitenkin sama kuin muissakin.
vaan se että tässä rokotteessa on kustannustehokkaista syistä käytetty sitä "immuuniboosteria" suuret määrät, mikä voi saada oman kehon hyökkäämään itseään vastaan.
(On olemassa paljon neuroloogisia sairauksia, jotka johtuvat kehon hyökkäämisestä itseään vastaan, kuten MS-tauti, GBS ja monia muita.)
Joku niistä hiusväreistä tuossa puhui, niin on se hieman eri asia värjätä hiuksia kuin ruiskuttaa suoraan verenkiertoon "vaarallista" ainetta. Kerronpa sinulle, että lapsellani on kananmuna-allergia. Jos hän syö munaa on tuloksena ihottumaa taipeissa, harmillista vaan ei vakavaa. Sen sijaan hänelle ei voi antaa rokotetta joka on viljelty kananmunassa (mm.Priorix), sillä on aivan eri asia ruiskuttaa sitä allergian aiheuttajaa suoraan suoneen kuin että se kulkee ruoansulatuskanavan kautta ja täten lääkäri kielsi munassa viljellyt rokotteet lapselleni, liian vaarallista.
Silti pelkään mitä vaikutuksia rokotuksen ottamisella olisi syntymättömään lapseeni. Kukaan ei edelleenkään ole luvannut minulle rokotteen olevan täysin turvallinen sikiölle. En jotenkin osaa kuolemaakaan pelätä samalla tavalla kuin sitä, että jotenkin vammauttaisin lapseni ottamalla rokotuksen joka ei ole pakollinen eikä välttämätön. Ehkä olen sitten tyhmä.
Et ole tyhmä. En minäkään uskalla ottaa tuota rokoteta, kun en ota muitakaan influenssalääkkeitä. Mua oikein naurattaa, kun kaikki raskaana olevat vahtivat joka suupalaa ja ovat ihan hysteerisiä, jos ovat sattuneet pistämään suuhunsa jotain "kiellettyä", mutta ovat sitten valmiita altistamaan lapsensa ties mille ottamalla tämän rokotteen. Yritämme siis normaalisti suojella pientä syntymätöntä lasta kaikilta vaarallisilta aineilta, välillä jopa ihan sairaalloisesti, mutta sitten suurin osa antaa piikittää itseensä jotain, mistä ei ole mitään tietoa ja näyttöä ja josta asiantuntijatkin sanoo, ettei se ole vaaraton sikiölle, koska vaaroja ei tunneta. Ja jos tällä aikoo itseään suojata, niin ei se välttämättä anna 100%:sta suojaa, ja voihan iskeä joku toinen influenssavirus äidille yhtä kohtalokkain seurauksin...sairasta tämä hysteria! Olisi mielenkiintoista tietää, montako raskaana olevaa kuolee normaali kausi-influenssan aikana. Tämän sikainfluenssan kun ei ole arvioitu aiheuttavan montaa tuhatta uhria enempää maailmanlaajuisesti, kuin normaali flunssakaudellakaan.
Enemmän tosiaan pelkään tuota rokotetta, kuin itse tautia, vaikken todellakaan toivo sitäkään.
t. rv 13+
kun ensimmäiset kuolemantapaukset tulee Suomessa.
vastaa tavallisia kausi-influenssarokotteita. Eli riskitkin ovat samaa luokkaa. En oikein ymmärrä, mistä juuri tähän rokotteeseen olisi kertynyt jotain poikkeuksellisia riskejä, kun valmistustapa on kuitenkin sama kuin muissakin.
Minäkin olen siis raskaana, ja aion ottaa rokotteen. Vaikka sikataudin voi sairastaa myös lievänä, niin meikäläisillä on merkittävä riski saada vakavia komplikaatioita. Niiden olemassaolo on sentään 100% varmasti todistettu, toisin kuin rokotteen riskit.