Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytetyt lastenvaatteet

Vierailija
07.10.2009 |

Miten olette päässeet eroon pieneksi jääneistä lastenvaatteista?

Olen jo muutaman viikon ajan kaupitellut hyväkuntoisia ja tahrattomia vauvan vaatteita alle euron kappalehintaan. Vaatteet ovat ihan perusvaatteita eli siis bodeja, collegeasuja ja potkuhousuja yms. Mutta ei kellekään tunnu kelpaavan. Tuntuu, että nykyään kaikki haluavat vain lapselleen merkkivaatteita eikä normaalin näköinen perusvaate kellekään tunnu kelpaavan.

Olisi kiva kuitenkin jotain korvausta saada vaatteista, kun ei ne uutenakaan ihan ilmaisia ole olleet.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä saa kirppikseltä parillakymmenellä sentillä. Ei niitä uutena kannata ostaakaan.

Vierailija
2/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierrätetään kavereiden kesken.Käyttöikä pitkä,ei jää nurkkiin pyörimään,halvaksi tulee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla sen kokoiset lapset, että meillä pieneksi jääneille on heillä käyttöä. Samalla tavalla itse saamme vaatteita tuttavilta.

Huonokuntoiset mutta ehjät vien UFF:n laatikkoon.

Vierailija
4/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan vaatteista ei saa rahojaan takaisin.

Niitä on tarjolla paljon ja moni antaa ilmaiseksi. Riippumatta merkistä.

Sitten taaperoikäisten ja pientenlasten ulkovaatteita voi hyvinkin myydä. Ne menee kaupaksi. Tosin silloinkin perusvaatteet, t-paidat ja verkkarit ei myy. Mutta ulkovaatteet ja muut kyllä.

Vierailija
5/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myin kahdelle työkaverille.

Haalarit ja muut ulkotamineet menee kyllä kaupaksi ulkopuolisillekin, mutta tuo sisävaatetus harvemmin.

Vierailija
6/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat äitiys- ja vauvanvaatteet kiertävät kaverilta toiselle. Välillä joku ostaa uutta, välillä joku vaate poistuu kokonaan. Mulle palautui just äitiysvaatteita, jotka ovat kestäneet nyt n. 7 raskautta...

Raskin laittaa kalliitkin vaatteet kiertoon, koska itsekin saan hyviä ja uusina kalliita vaatteita omille lapsilleni. Rahaa emme käytä. Joskus joku saattaa antaa esim. talvihaalarista "maksuksi" vaikka kakun, pussilisen omenoita tai viinipullon.

Vierailija
7/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa kierrätystä!

Vierailija
8/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapseton sinkkukaveri kerran silmät ymmyrkäisenä katsoi, kun kassit kiersivät äidiltä toiselle ja kysyi "miten te pysytte kärryillä siitä, missä mikäkin vaate menee?". Todettiin, että aika hyvin: tietty koko on aina tietyssä perheessä, no problem!

Mahtavaa kierrätystä!

Vierailija
9/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vaatteet niin loppuun ettei niitä enää kukaan halua ostaa.

Vierailija
10/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme muovikassillista pieneksi jäänyttä sisävaatetta. Lähipiirissä niin paljon lapsia, että vaatteista suorastaan ylitarjontaa ja itsekin saamme muilta niin paljon, ettei tarvitse ostaa juuri mitään, joten tämän satsin laitoin hyväntekeväisyyteen. Ulkovaatteet pyrin aina antamaan jollekin. Myyminen ei kyllä tulisi mieleenkään kun itsekin tosiaan olen saanut molemmille lapsille ilmaiseksi lähes kaiken, mitä ovat tarvinneet.

Vierailija
11/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antamalla sukulaisille (lähinnä mun veljen lapselle). Myymällä ystäville n euron kappalehintaan (meillä ainakin ovat kelvanneet). Tekemällä vaatepaketin ja myymällä huutonetissä. Kaikki ovat menneet eikä nurkissa pyöri kuin ne harvat vaatteet, jotka haluan säilyttää lapsille muistona. Ihan pienimmät vaatteet 50-pienet 62 senttiset lahjoitin sairaalaan synnärille, kun siellä oli NIIN surkeita vaatteita.

Paljon on meillä ollut vaatetta (tyttö kohta 4 v ja poika 1,5v), tunnustaudun shoppailuhulluksi!, ja kaikista olen todellakin päässyt eroon. Eihän niistä nyt mitenkään kovin paljon ole rahaa takaisin saanut mutta pääasia, että lämmittävät jotain toista muksua ja niistä on iloa jollekin muulle. Ei niitä kotinurkissa jaksaisi säilytellä, kun lapsiluku on täynnä.

Vierailija
12/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hyväntekeväisyys tavoita tarvitsijoita.

Seurakuntien diakonissat tai Fida tai ensi- ja turvakodit ovat parempi väylä.

Vierailija
13/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt paketteja niistä ja myynyt huutonetissä niin että yhden vaateen hinnaks on loppuksi muodostunut 1e.

Kun on tarpeeksi suuri paketti, niin saahan siitä rahaakin.

Eli viimeksi esim. myin paketin joka sisälsi 80 vaatetta samaa kokoa. Ei mitään erityisiä merkkivaatteita, vaan ihan Lindex, H&M jne. peruskamaa. Sain paketista vähän yli 80e. Mielummin otan ne 80e kun että tunkisin vaan UFF laatikkoon ja en sais niistä mitään enää.

Ei ole ollut ongelma.

Sen sijaan kirpparilla tai yksitellen huutonetissä en ala myymään tavallisia sisävaatteita. Siinä aina jää osa käteen. Näin olen saanut myytyä periaatteella "kaikki menee". Ei jää mitään nurkkiin pyörimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme