Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NALLE-puuro

Vierailija
06.10.2009 |

Eli siis onko täällä ihmisiä, jotka syöttävät nalle-puuroa alle yksvuotiaille? Ite aloin syöttää 8kk ja mietin, että sopiiko vielä tän ikäselle? Kun noi vauva-puurot on niin kalliita.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokihan voi syöttää... Mitään valmispussi-lisäävainkuumavesi -puuroja en syöttäis sokerin ja suolan takia mutta ihan normaalia puuroa totta kai voi antaa.

Vierailija
2/16 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia ei sais syöttää? En nyt ymmärrä ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä annoin normaaleja hiutalepuuroja 5-kuukautisesta lähtien. Vauvapuuroja on syöty vain muutaman kerran esim. reissussa.

Vierailija
4/16 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia ei sais syöttää? En nyt ymmärrä ollenkaan.

Kysynkin, että voiko syöttää.. En mä vaan tiedä et miksi ei saisi, mutta haluaisin tietää jos joku muu tietäisi..

AP

Vierailija
5/16 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ole mitään lapsille sopimattomia lisäaineita. Ainoa on vain, että jollekin pienelle voi ensipuurona Nallessa jäädä vähän kurkkuun kiinni tai suuhun pyörimään se puuro, kun on niin rakeista. Ne vauvapuurothan on ihan sellasta hienonhienoa jauhetta. Ehkä se sauvasekoitin käy myös Nalle-puuron muhentamiseen. Kokeile ja tule kertomaan, pelittikö.

Vierailija
6/16 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä normaali puurohiutaleesta tehty puuro pitäisi vielä sauvasekoittajalla hienontaa??? kunnolla haudutettu puuro menee ihan takuuvarmasti alas vauvoillakin. En ole ikuna ymmärtänyt/ syöttänyt niitä valmis-mössö-puuroja. Ei muuta kuin Nalle-puurot pöhisemään!!!

Vierailija
7/16 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kokeilin tavallisella puurolla, se ei yksinkertaisesti mennyt alas.

Joten laitoin puuron tehosekoittimeen ja siivilän läpi vedin, meni alas huomattavasti paremmin.

Nyt on 8 kk täynnä ja voi antaa rakeisempaa ruokaa, mä vedin puuropaketin tehosekoittimen kautta, mutta en enää siivilöinyt. Kun tämä 1 kg paketti on joskus syöty, jatketaan varmaan ilman tehosekoitinta. Mutta meillä moinen auttoi kovasti.

Mulla on myös ollut matkalla niitä vauvan puuropusseja. Oltiin reissussa ja oli tupperin purkissa hiutaleita. Purkki aukes ja hiutaleita koko laukku täynnä = tosi kova siivoaminen.

Tästä lähtien on aina 1 annospussi per päivä mukana, ei taatusti tule sitä sotkua. 1 paketti on ostettu n 3 kk sitten, eli kovin kalliiksi ei tämä varman päälle tuleminen tule.

Vierailija
8/16 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ennen lastenruokavalmisteita on lapsille annettu? TAVALLISTA RUOKAA!

On erilaisia ruoka-aineita joita ei kannata antaa lapselle ihan heti alkuun, mutta puuro on aina puuro, ellei se ole maitoon tehtyä tai lapsi suoraan allerginen.

Meillä on ihan ekoja ruokia sauvasekottajalla ja nestettä PALJON niin menee nielemättäkin alas ja pikkuhiljaa ruokaa aletaan kiinteyttämään ja jätetään rakeisemmaksi.

Kakominen tulee siitä että maidosta siirrytään liian hankalasti alas menevään ruokaan, liian vähänen neste on varma virhe jonka moni mamma tekee.

Vierailija
9/16 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vasta kiehuvaan, niin puurosta tulee todella hyvää ja menee taatusti alas myös pienellä lapsella.

Ei ole koskaan tarvinnut hiutaleita pienennellä!

Valmiit lastenpuuromössöt on kamalia.

Vierailija
10/16 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä teen aamuisin vauvalle kaurapuuroa mikrossa, ½ dl hiutaleita ja 1 dl vettä ja 2 minsaa mikrossa. ja sekaan hedelmäsosetta useampi lusikallinen. illalla sitten tupla-annos ja hyvin uppoaa. nalle riisihiutaleista tuli liian kokkareista puuroa, mutta toi kaura aika sileää.

Vierailija
11/16 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä normaali puurohiutaleesta tehty puuro pitäisi vielä sauvasekoittajalla hienontaa??? kunnolla haudutettu puuro menee ihan takuuvarmasti alas vauvoillakin. En ole ikuna ymmärtänyt/ syöttänyt niitä valmis-mössö-puuroja. Ei muuta kuin Nalle-puurot pöhisemään!!!

Je ei todella syönyt normaalipuuroa, vauva puurot on sileämpiä ja niitä piti olla suunnilleen vuoden ikään. Vaikka lapsella oli hampaat suussa, jostain syystä pureskelun aloittaminen kesti hänellä kauan.

Sinän ei ole mitään estettä syöttää normaalipuuroa heti, kun puuroa aletaan syödä,mutta turha sanoa, että menee kaikille normaali puuro.

Vierailija
12/16 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipuurosta saa tarvittaessa sileämpää kun murskaa ne hiutaleet ensin ja laittaa ne heti kylmään veteen ja vaikka vispaa vispilällä samalla kun kuumentaa sitä puuroa. (Siis kattilalla hellassa, ei mikrossa).

kunnolla haudutettu puuro menee ihan takuuvarmasti alas vauvoillakin.

Vierailija
13/16 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihtikurkkuisia varten vinkiksi: hiutaleet voi muussata vaikka pakastepussissa ensin tai sitten ihan tehosekoittimessa.

Vierailija
14/16 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko ajan kun ollaan viljoja syöty niin ihan perus Nalle-hiutaleita. Itse en sitten taas käsitä miksi "pitäisi" antaa erityisesti vauva-puuroja, aika teollista mössöä ovat. Meillä uppoaa isommatkin sattumat, ei kai ole herkkäkurkkuinen ja ruokahalu on iso. Tottumiskysymys myös ja siksi annan ihan normiruokia eikä sametinpehmeitä valmismössöjä. Kaupan vauvapuuroa koklattiin kerran kun tein siitä velliä; itse tehty velli hiutaleista tai mannaryyneistä ei tullut vellitutin läpi, mutta tuo tehdaspöperö lantrattuna maidolla kulki.

Vierailija
15/16 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä typy on varsinainen sihtikurkku. Nyt 10-kuisena alkaa jo tavallinen puuro upota ilman kakomista. Valmispuuroja ei silti ole juuri harrastettu, vaan olen keitellyt puurot Nallen neljän viljan vellijauheesta. 350 g pakkaus löytyy tavan hiutaleiden joukosta, ja siinä on erikseen mainittu että sopii yli 5 kk ikäisille. 2 dl vettä ja 0,5 dl jauhetta on meillä ollut toimiva suhde.

Vierailija
16/16 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sileää ja hienojakoista puuroa saa, kun laittaa hiutaleet muovipussiin ja hienontaa ne siinä käsin ennen puuron keittämistä. Erityisesti minuuttipuuron hiutaleet saa todella hienoksi tällä systeemillä, eikä tarvi sotkea sauvasekoittimien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi