Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomi, buahhaahhaa mikä ammatti.

Vierailija
06.10.2009 |

Sihteeri eri nimikkeellä. 4 vuotta ammattikorkeaa ja sihteeriksi pääsee. Vau.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2009 klo 21:08"]

Luuleeko ap, että sen on kahvinkeittoa ja kynsien lakkausta. Buuahhhhhaahhhhhhhhhah. Sihteerin työ voi muuten vaatia nykypäivänä varsin monipuolisia taitoja ja tietoja, ei vähäisimpänä kielitaitoa. Lisäksi pitää ominaisuuksiltaan olla nopeasti asioita omaksuva jne... Yksikään tradenomi-tuttuni ei kuitenkaan ole sihteeri.

Ja en ole itse tradenomi, vaan yliopisto-opiskelija.

[/quote]

Tätini (nyt jo eläkkeellä) oli 'vain' merkantti. Oli kuitenkin johdon sihteeri ja puhui viittä kieltä.

Vierailija
62/78 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuudetta vuotta, ja hänen miehensä on joku viehkeä tradenomi viekotellut. Mistä muuten tuollainen katkeruus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämmästelemättä tällaista ihmisten luokittelua koulutuksen perusteella. Mitäköhän minusta tuumaatte, kun työskentelen projektipäällikkönä ja konsulttina It-alalla ja mulla on datanomiopinnot kesken ties kuinka monetta vuotta, eli koulutukseltani olen ylioppilas. Kummasti vaan pärjään siinä missä korkeakoulun suorittaneet. Olisikohan omassa asenteessa jotain mikä auttaa tulemaan toimeen eritaustaisten ihmisten kanssa. Mulle ei ihmisen koulutuksella ole mitään merkitystä, enemmän vaikuttaa millainen olet muita ihmisiä kohtaan.

Vierailija
64/78 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi saada mitä paikkoja tahansa, kuten muillakin. Esim mulla on 2 ekonomiystävätärtä jotka molemmat ovat johdon assistentteja ja toisaalta monta merkonomiystävää jotka on johtotehtävissä. Että silleen. Ja kun joku mollasi meitä assistentteja niin sanoisin että teemme niin paljon asioita esimiestemme puolesta että haluaisin joskus nähdä heidän selviävän vaikka kuukauden ilman ketään;D Presentaatiot, oman kalenterin ja sähköpostin hallinta, matkat, palaverit, asiakastapaamiset... Esim oma esimieheni toimii kuin robotti mun ohjeitteni mukaan - joskus on kollegoiden kanssa mietitty että meillä on älytön valta heidän tekemisiinsä - jos emme anna slotia asiakkaalle tapaamista ei ole eikä bisnestä, pelottavaa:D

t merkonomi-johdon assistentti

Vierailija
65/78 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvittelee, että tradenomi on ammatti.

Minäkin olen koulutukseltani yo-merkonomi sekä tradenomi, mutta ammatiltani jotain muuta kuin sihteeri. Bruttopalkka on n. 2800 euroa, ei ehkä huippu, mutta pärjäilen ihan kivasti, kun veroprosentti on 19.

Vierailija
66/78 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutus tai tehtävänimike takaa hyviä tuloja, mun assarin palkka on 3000€. Veroprosentti valitettavasti ihan jotain muuta.

Toisaalta tuon takia olen mielelläni "vain" assari; kohtuullinen korvaus mutta normaali työaika ja pienempi vastuu.

72

Vierailija
67/78 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi helppo duuni, ihanaa kun hommat jää työpaikalle kun oven sulkee perässään. Ei kauheammin stressiä, ja itse olen sangen itsenäisessä työssä, eli en kenenkään hlösihteeri. Tätä työtä en kyllä hevin vaihtaisi mihinkään muuhun.

Aika usein sihteerin työ on vaativaa, mutta itseäni on onnistanut. Mulla ei ole kunnianhimoa, vaan haluan enemmänkin keskittyä elämässäni muuhun kuin työhön.

Nettopalkkani on 4000e/kk, mainittakoon kuitenkin että en ole Suomessa töissä.

Vierailija
68/78 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä firmassa henkilöstöpäällikkönä

terveisin tradenomi

Vierailija
69/78 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain kun sulla kuitenkin on ääkköset näppiksellä.

t 74

Vierailija
70/78 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tradenomi, valmistuin 2006. Olen myös ylioppilas, kirjoitin mm. laajasta matikasta Laudaturin.

En ole saanut päivääkänä töitä it-alan tradenomina. Ensimmäinen euro on vielä tienaamatta. Vielä pahempaa oli se että mukaan mahtuu ilmaista työharjoittelua sekä työvoimatoimiston ilmaisKoulutus jonka päätteeksi luyvattiin töitä. Noh, sielläkin meni 8kk hukkaan.

Kelatkaa, ensin kärsin intissä 11k, sitten 4kk ilmaistyöharjoittelussa, ja sitten 8kk huuHaa koulutuksessa.On paljon naisia jotka ei käy mitään vaihetta noista läpi.

Siksi 1000 hakemuksen jälkeen lopetin työnhakemisen. Olen jo katkera, mutta sossu saa maksaa mun elämisen. yhteiskunt aon sen velkaa mulle. Mulal on rahaa ilmaantunut sukulaisteni kautta ja voin olla kauan työtön. Sossu maksaa ja sillä hyvä. Tradenomin paperit on siitä hyvät ettei tarvii mennä ainakaan PaskaHommiin alle 3 tonnin palkalla

Vierailija
71/78 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eiköhän tuo ole enemmänkin koulutusnimike.

Vierailija
72/78 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomiksi valmistuin vuonna 2000.

Vierailija
73/78 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai merkonomi?

Vierailija
74/78 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistuin venäjänkaupan tradenomiksi 2006 ja jatkoin siitä kauppatieteiden maisteriksi. Pääsin aloittamaan suoraan kanditasolta, koska tuo parjaamasi tradenomi on korkeakoulututkinto, ja näin ollen sain maisetrin paperit käteeni hieman alle kahdessa vuodessa. Ei siis mikään turha tutkinto. Ja AMK:ssa joutuu kyllä raatamaan huomattavasti enemmän opintopisteiden eteen kuin mitä yliopistossa. Oikein yllätti miten helppoa yliopistossa on AMK:hon nähden!

Vierailija
75/78 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mun työssä tärkeä osa tuloksellisuutta. Toimin ylemmässä johdossa asiantuntijana ja tradenomi olen itsekin koulutukseltani kuten sihteerinikin. So what!

Jos joku ammatti nyppii noin pahasti niin koeta jo kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
76/78 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ei ehkä ole kovin fiksu tradenomi. Tai sitten tykkää olla sihteeri.

Ite oon tradenomi enkä kyllä ole päivääkään ollut sihteeri. Taitaa olla omasta päästä kiinni mihin kukakin (tradenomi tai joku muu) päätyy. On niitä varmaan ekonomejakin sihteereinä.

Sitäpaitsi tradenomiksi pääsee 3,5 vuodessa - ei se niin laaja koulutus ole että siellä tarttis 4 vuotta homehtua :D

Vierailija
77/78 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistuin venäjänkaupan tradenomiksi 2006 ja jatkoin siitä kauppatieteiden maisteriksi. Pääsin aloittamaan suoraan kanditasolta, koska tuo parjaamasi tradenomi on korkeakoulututkinto, ja näin ollen sain maisetrin paperit käteeni hieman alle kahdessa vuodessa. Ei siis mikään turha tutkinto. Ja AMK:ssa joutuu kyllä raatamaan huomattavasti enemmän opintopisteiden eteen kuin mitä yliopistossa. Oikein yllätti miten helppoa yliopistossa on AMK:hon nähden!

Silti yliopistotutkinto on monen mielestä se ainoa ja oikea...valitettavasti varsinkin naispuoliset tradenomit jämähtävät usein sihteerin hommiin, miehet porskuttavat johtajanpaikalle :(

Vierailija
78/78 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä johtaja -nimikkeellä. Ja palkkaa saan yli 100000 euroa vuodessa =) Tradenomiksi valmistuin vuonna 2000.

On se kumma, kun noin 80 % av-laisista on noissa suurimmissa tuloluokissa, mutta kaiken maailman sosiaalitukikeplotteluviestiketjuja on kaikkein eniten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi