Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomi, buahhaahhaa mikä ammatti.

Vierailija
06.10.2009 |

Sihteeri eri nimikkeellä. 4 vuotta ammattikorkeaa ja sihteeriksi pääsee. Vau.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tradenomi sama ku merkantti? Vai merkonomi?

Merkonomi/merkantti on ammattikoulupohjainen, tradenomi ammattikorkeakoulupohjainen.

Se antaa kattavan yleiskoulutuksen kaikenlaisiin kaupan- sekä markkinoinninalan töihin. (siis muihin kuin perinteisiin myyjän hommiin hyllyssä). Erikoistua voi vaikka kansainväliseen kauppaan tai markkinointiin. Itse teen töitä ulkomailla, palkkaa saan 40 000e vuodessa. Diiliin kuuluu myös työsuhdeaudi :)

Vierailija
2/78 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäjä, mutta kenties olisi sitä ilman tradenomi-tutkintoakin. Hyvä se varmaan kuitenkin joku nimike on olla, jos joskus joutuu hakemaan töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko ap, että sen on kahvinkeittoa ja kynsien lakkausta. Buuahhhhhaahhhhhhhhhah. Sihteerin työ voi muuten vaatia nykypäivänä varsin monipuolisia taitoja ja tietoja, ei vähäisimpänä kielitaitoa. Lisäksi pitää ominaisuuksiltaan olla nopeasti asioita omaksuva jne... Yksikään tradenomi-tuttuni ei kuitenkaan ole sihteeri.

Ja en ole itse tradenomi, vaan yliopisto-opiskelija.

Vierailija
4/78 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulee että tradenomi on ammatti. Mikä ääliö!!!

Vierailija
5/78 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on assistentteja. Assistentin työnkuvakin voi olla vaikka mitä, suppeasta todella laajaan.

Itselläni on sekä tradenomin että filosofian maisterin tutkinto. Mutta en ymmärrä, miksi ihmisiä pitää sorsia jonkun koulutuksen mukaan. Ammattitutkinnon suorittaminen voi olla ihan yhtä järkevää ja arvostettua kuin tohtoritutkinnon suorittaminen. Ei kaikkien tarvitse olla samasta muotista.

Vierailija
6/78 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatti? ruoanannostelija???

Vierailija
7/78 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun veljeni ainakin on eräässä Suomen suurimmassa vuokra-asuntoyhtiössä, eikä todellakaan kenenkään assistentti saati sihteeri... Päinvastoin, ihan veljen palveluksesta löytyvät moiset tyypit. Mutta ehkäpä hän on tradenomina osannut pelata korttinsa oikein! ;)

Vierailija
8/78 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sen verran henkisesti rankkaa hoitaa kaikki pomoille kuuluvat käytännön asiat ja olla vielä mielin kielin joka suuntaan, että moni esimieheni ei ikipäivänä olisi siihen hommaan pystynyt..

Sitä paitsi aika harva koulutus tänä päivänä takaa hyvän ammatin, moni yliopistokoulutuksen saanutkin on työttömänä tai tekee jotain koulutusta vastaamatonta hommaa pikkupalkalla..

T. tradenomi ja entinen sihteeri

Vierailija
9/78 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei myöskään ekonomi eikä filosofian maisteri jne. Buaahhhhaah mikä sivistys. Tradenomi-KOULUTUStaustallani olen markkinointipäällikkönä isossa yrityksessä ja palkkani luultavasti sun palkkaasi, buaahhaahhaa, aikasen paljon isompi.

Ai juu, jäi tunnustamatta, että opiskelukavereistani ainakin kaksi on sihteereitä, nimittäin johdon sihteereitä melkoisella vastuulla ja palkalla...

Vierailija
10/78 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää tuo tradenomien oman hännän nosto ja tutkintonsa hehkuttaminen, kun tosiasia on kuitenkin se, että ammattikorkeakoulututkinto on täysin eri asia kuin yliopistotutkinto. Ammatti-sana siis mukaan kun puhutaan muista kuin yliopistosta- ja TIEDEkorkeakouluista valmistuneista, kiitos.

Minun alallani tradenomin papereilla ei päällikkötasolle muuten ole asiaa.

Vierailija
11/78 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AmmattiKORKEAkoulu! Kyllä amk-tutkinto on korkeakoulututkinto, näin on meille aikuiskasvattajille siellä Yliopistossa opetettu.

Kyllä ärsyttää tuo tradenomien oman hännän nosto ja tutkintonsa hehkuttaminen, kun tosiasia on kuitenkin se, että ammattikorkeakoulututkinto on täysin eri asia kuin yliopistotutkinto. Ammatti-sana siis mukaan kun puhutaan muista kuin yliopistosta- ja TIEDEkorkeakouluista valmistuneista, kiitos.

Minun alallani tradenomin papereilla ei päällikkötasolle muuten ole asiaa.

Vierailija
12/78 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi ei ole ammatti.

Mieheni on tradenomi ja nyt jatkaa opintoja yliopistolla.

Saa suoraan aloittaa kandin opinnoista eteenpäin, koska pohjana on tradenomin koulutus.

Joten ei mikään huono nakki ja on parin vuoden päästä FM ja vasta syksyllä aloitti opinnot yliopistossa.

Mieheni mielestä lukio on ollut vaikein koulutus.

Turha sitä akateemistä tutkintoa on hehkuttaa. Eipä ihmisellä paljoa ole, jos sen varassa roikkuu.

Varsinkin kun monet akateemiset ei edes työllisty tänä päivänä.

Vierailija
13/78 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tradenomiksi valmistunut, olen myös sitä ennen merkatti. Siksi kävin AMMATTIkorkeakoulun, koska en ole käynyt lukiota. Minä en ole koskaan ollut lukuihmisiä. En nää mitään järkeä pakertaa vuosia ja vuosia YLIopistossa kun helpommallakin saa hyvän liksan..

Mitä väliä sillä on kenellekään, missä MUUT ihmiset on opiskelleet? Jos siis ovat tyytyväisiä omiin valintoihinsa. Tässä sitä laitetaan taas ihmisiä nokkimisjärjestykseen. Tarvitseeko muita sorsia vielä aikuisena? Eikö se kuulu lastentarhaan?? Aikuistukaa pahvit!

Vierailija
14/78 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis koulutukseltaan, assistentin töitä en tosin ole tehnyt kuin yhtenä kesänä koska paikkakunnallani ei heti löytynyt koulutusta vastaavaa työtä. Kumman aliarvostettu on "sihteerin" ammatti, eivät ihmiset taida tietää miten vaativaa se voi olla. Johdon assistentit ovat oikein hyväpalkkaisiakin.

Ja tradenomi ei siis ole ammatti.

Vierailija
15/78 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkonomi-nimikettä. Mielestäni aikoinaan oli opistoasteen tutkinto, ei mikään ammattikoulututkinto.

Vierailija
16/78 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tradenomin tutkinnolla saa yliopistossa jatkaa heti kandin tutkinnosta eteenpäin. Kaipa sitten, kun kaksi tälläkin palstalla niin tehnyt. Kyllä kai sitten yo-merkonominkin luulisi saavan jotain hyvitystä? Edes puolet kandintutkinnosta.

Vierailija
17/78 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei korkeakoulututkinto. Testaa huviksesi, sano työnhakutilanteessa että sinulla on korkeakoulututkinto. Kun sitten paljastut tradenomiksi, kurkkaapa rekrytoijan ilmettä. Eli pointti oli se, että ammatti-sana sinne mukaan, ilman sitä tarkoitat yliopistosta valmistuneita.

AmmattiKORKEAkoulu! Kyllä amk-tutkinto on korkeakoulututkinto, näin on meille aikuiskasvattajille siellä Yliopistossa opetettu.

Kyllä ärsyttää tuo tradenomien oman hännän nosto ja tutkintonsa hehkuttaminen, kun tosiasia on kuitenkin se, että ammattikorkeakoulututkinto on täysin eri asia kuin yliopistotutkinto. Ammatti-sana siis mukaan kun puhutaan muista kuin yliopistosta- ja TIEDEkorkeakouluista valmistuneista, kiitos. Minun alallani tradenomin papereilla ei päällikkötasolle muuten ole asiaa.

Vierailija
18/78 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..suuremmin kannata kiinnittää huomiota.

Muuten toteaisin, että varsin hyvä ja käyttökelpoinen tutkintohan tradenomi on. Tutkinto sinänsä riittää yritysmaailmassa minne vain, kyse on sitten yksilöstä, että miten töissään suoriutuu ja sitä kautta etenee. On hyvin hyvin harvoja kaupallisen puolen työtehtäviä, joissa ehdottomasti tarvitaan maisterin tutkintoa. Lähinnä mieleen tulevat tutkijat. Työnantajahan ei todellakaan osta työntekijältä tutkintoa, vaan ammattitaitoa. Näkeehän sen jo nimitysuutisistakin, että hyvä tradenomit pääsevät jatkuvasti hyviin duuneihin siinä missä hyvät maisteritkin.

Vierailija
19/78 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi tradenomi, joka on sihteeri. Mielestäni koulutus + tämänhetkinen työnkuvani sopivat oikein hyvin yhteen, pääsin heti valmistuttuani erittäin hyvään työpaikaan, jossa sihteerin tehtävät ei todellakaan ole mitään kahvinkeittoa ja kopiointia vaan laidasta laitaan niin vastuullisia ja kiinnostavia hommia kun vain viitsii tehdä. Mielestäni myös palkkauksessa on alusta asti huomioitu hyvin (koulutuksenkin tuoma) kykyni myös vähän haastavampiin hommiin. Olen oikeastaan ollut todella yllättynyt, että tämä ala on osoittautunut itselleni näinkin sopivaksi ja tästä on hyvä jatkaa eteenpäinkin, mikäli kunnianhimoa löytyy...

Vierailija
20/78 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tradenomi, jos oon kerta maisteri:o Kato aikuiskasvatusta näet opetetaan yliopistossa, joo-o, usko tai älä. Ja tiesitkö, että aikuiskasvattajia koulutetaan mm. rekrytointiin!? Että täytyypä sanoa, jotta on kyllä ammattitaidoton rekry, jos menee kuvailemallasi tavalla...

ei korkeakoulututkinto. Testaa huviksesi, sano työnhakutilanteessa että sinulla on korkeakoulututkinto. Kun sitten paljastut tradenomiksi, kurkkaapa rekrytoijan ilmettä. Eli pointti oli se, että ammatti-sana sinne mukaan, ilman sitä tarkoitat yliopistosta valmistuneita.

Kyllä ärsyttää tuo tradenomien oman hännän nosto ja tutkintonsa hehkuttaminen, kun tosiasia on kuitenkin se, että ammattikorkeakoulututkinto on täysin eri asia kuin yliopistotutkinto. Ammatti-sana siis mukaan kun puhutaan muista kuin yliopistosta- ja TIEDEkorkeakouluista valmistuneista, kiitos. Minun alallani tradenomin papereilla ei päällikkötasolle muuten ole asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä