Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olevat, vieläkö epäröitte h1n1-rokotteen kanssa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

van olen päättänyt, että en ota rokotetta itselleni. Riskit huonosti testatusta rokotteesta oat liian suuret.

Ja missä se paljon puhuttu pandemia oikein on???

Eli siitä ei vaan puhuta, kun ei testata. Eli virallisesti sairastuneita suomessa 400 mutta mikä on todellinen luku, kun esim omaa lastani ei suostuta tetaamaan vaikka perheessä pahimpaan riskiryhmään kuuluvia ihmisiä kaksikin.

Pojalla nousi korkea kuume eilen päivällä, sitten tuli kurkkukipu ja yskää. Kuume

huitelee 39 asteessa ja kahdellakaan eri lääkkeellä ei laske kuin asteen. Vahva epäiy oireiden puolesta influenssaan ja pojan luokalta 3 muutakin sairastunut viikonlopun jälkeen.

Huomenna yksityiselle testiin ja sitten ollaan muutama päivä löysässä hirressä kun odotetaan tuloksia.

Itsellä rv39 ja voin sanoa että olen kauhusta kankea. Pelkään sekä pojan puolesta, että siksi jos itse nyt sairastun;

Mitä jos synnytän kovassa kuumeessa, entä lapsivuodeaika. sairastuuko vauva, eristetään minusta??? entäs jos joudutaan sektioon, onko silloin komplikaatiot pahempia jne. jne.

jos olisin ehtinyt saada rokotteen olisin sen todellakin ottanut. ja uskoisin että moni joka nyt sanoo että ei ota, niin kun tämä todellinen tilanne tulee päälle niin juosten menevät rokotettavaksi tai katuvat etteivät menneet.

Vierailija
2/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aion ottaa sen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauteni on edennyt jo viikolle 30. Enää 6vk äitiyslomaan. Sitten riskit saada tauti pienenevät huomattavasti.

Vierailija
4/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauteni on edennyt jo viikolle 30. Enää 6vk äitiyslomaan. Sitten riskit saada tauti pienenevät huomattavasti.

Vierailija
5/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs ylilääkäri suositteli että ei kannat: niistä ei ikinä voi tietää mitä aiheuttaa. Rv 34 menossa. riskillä vedetään.

Vierailija
6/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan ei ole luvannut, että rokote on vauvalle 100% turvallinen. Mua vain ihan hirveesti epäilyttää antaa pikkuinen lapseni testattavaksi. :(

Vierailija
7/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

van olen päättänyt, että en ota rokotetta itselleni. Riskit huonosti testatusta rokotteesta oat liian suuret.

Ja missä se paljon puhuttu pandemia oikein on???

Vierailija
8/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viikolla 33.

En todellakaan tiedä yhtään mitä tekisin. Näissä olosuhteissa on aika epätodennäköistä, että sairastun, koska olen esikoisen kanssa kotona ja mieskin jää lomille kohta. Mutta sairaalahan on aina oikea tautipesä, ja mitäs sitten jos samaan huoneeseen tupsahtaa influenssainen synnyttänyt? Tai jonkun influenssainen sukulainen?

No entäs jos otan rokotteen, ehdinkö edes saada immuniteettia ajoissa?

Ja entäs jos en ota rokotetta, missä vaiheessa putoan pois riskiryhmästä; tulehdusriski yms. on kuitenkin olemassa parisen kuukautta synnytyksen jälkeen kun paikat parantuvat..

Vauvan puolesta en tartuntaa pelkää, pikkuvauvan lääppiminen paskaisin käsin tai päälle aivastaminen/yskiminen on muutenkin niin harvinaista.

Olen ihan hukassa.

Vierailija
9/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kyllä sairastumista, mutta tuota rokotetta vielä enemmän. Useimmilla tauti menee jo normaaliflunssana ohi, mutta tuo rokote on tehty niin nopeasti, ettei siitä kukaan voi sanoa mitä se aiheuttaa. Raskaana oleville kun ei yleensäkään rokotteita suosita, ei edes tuttuja ja turvallisia kuin pakottavassa hädässä, joten miten sitten tällaisen uskaltaa ottaa. Pelottavaa miten moni sen aikoo kuitenkin ottaa, täytyy vain toivoa ettei se aiheuta pienille mitään ongelmia tulevaisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä