Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko munasolupunktio olla kivuton?

Vierailija
06.10.2009 |

Itsellä ainakin sattui niin samperisti.

Lähinnä ihmetyttää, kun klinikalla tuota pidettiin jotenkin poikkeuksellisena - jopa niin että toimenpiteen aikana en saanut enkä sen jälkeenkään meinannut saada ylimääräistä kipulääkettä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkettä suoneen. Jo loppui kipu, ja olo oli ihana

Vierailija
2/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"humautettiin", tuntui jonkin verran inhottavalta mutta ei sietämätöntä kipua. Humautus toimenpiteen paras kohta, tuli aivan ihana olo, juuri kun meinasin torkahtaa niin niin yht´äkkiä pää alkooikin selvetä. Loppu päivä ja seur pv olivat todella kivuliaita, johtui kuulemma munasolujen suuresta määrästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai sitten. Ainakaan kipua ei tuntunut juuri yhtään! Vain sellaista outoa kun se lekuri tökki siellä sisällä ja imi niitä soluja pois. Ja mulla sentään niitä soluja olikin 20 kpl:).

Niistä soluista saatiinkin sitten kaksoset ja sitten vielä luomusti tuli kolmaskin:). Synnytykset kyllä pahempia kuin punktio:).

Vierailija
4/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitin sitä todella paljon etukäteen, joten oli positiivinen yllätys että vain hieman nipisteli. Punktion jälkeen oli tarkoitus mennä taksilla kotiin, mutta sattui bussi sopivasti paikalle joten mentiinkin bussilla - se kertonee etten ollut ihan raato sen jälkeen? ;) Muutama päivä kyllä sen jälkeen oli vatsa kipeä, mutta paremmin jäänyt mieleen miten kipeä vatsa oli ennen punktiota (hyperstimulaatio uhkasi).

Vierailija
5/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista pientä matalaa valitusta ja vinkunaa. Näin mies on kertonut.

Itse en muista koska sain aina "humautuksen" toimenpiteessä. Aah...paras osa koko IVF -hoidossa (sitä odotettua raskautta lukuunottamatta). Viisi IVF:ää siis tehtiin.

Jälkikäteislääkitystä en tarvinnut (muuta kuin buranaa tmv jota otin kotona).

Vierailija
6/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kivuton, tosin kipulääkkeiden ansiosta varmaan(?).

Lääkäri vaikuttaa myös. Tällä ei ollut kiire ja rauhallisesti selitti kaikki.

Etukäteen olin ihan paniikissa kun pelkäsin kipua, mutta tilastojen mukaan vain pienellä osalla sattuu tosi paljon.

Oltiin yksityisellä, missä voi olla kovemmat lääkket. en ole varma.

Jälkeenpäin ei sattunut yhtään.

Vierailija
7/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokaisella kerralla kunnon puudutukset ja lääkkeet toimenpiteen aikana.

Minulla ei ollut kipuja, pientä nipistelyä tunsin toimenpiteen aikana ja kun kipulääkkeen vaikutus alkoi hävitä, niin kipua vatsassa.

Minulle kyllä sanottiin, etä jos sattuu, niin pitää sanoa ja laittavat lisää kipulääkettä.

Vierailija
8/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kertaa ei tuntunut pahalta. Toinen kerta oli ihan hirvee! Kolmas oli jotain edellisten väliltä. Noh, 3 lasta nyt eli jokainen punktio sen arvoinen!!

Vierailija
9/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti lääkitys oli kohdallaan, koska ei kumpikaan ole jäänyt kivuliaana mieleen. Myös kypsyneiden follikkelien lukumäärä vaikuttaa kipukokemukseen, ja se ei itselläni ollut kovin kummoinen (minulta punktioitiin 7 ja 15 follikkelia).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi