olen 21v nainen ja aloin käyttämään silmänympärysvoidetta
kannattaa alottaa siinä viimestään 25 vuotiaana,mieluiten jo aikasemmin ja kaulan ihoa myös rasvata ihan perusvoiteella,muuten rupsahtaa. en tietenkään polta röökiä.
Kommentit (26)
Rocin geelivoiteella muistaakseni. Nyt ikää jo 36v eikä silmäryppyjä. Tiedä onko syynä voiteiden käyttö vaiko hyvät geenit sitten.
Osin oma syytä. Kärvensin nahkaani auringossa liian paljon. Turvotusta tuli lähes aina ja ihon venyminen teki sitten tehtävänsä.
Nyt olen välttänyt aurinkoa yli 10 vuotta ja alan viimein olla ryppyineni ikäisteni (35 v) tasolla.
viimeksi 90-luvun alussa, ollessani parikymppinen. Nykyhintaa en tiedä. Käytän nykyään mitä milloinkin. Talvella Louis Widmerin rasvaisempaa voidetta, Pirkka-silmänynpärysvoidetta (ihan hyvää :-)) Lumenea jne.
2
Periaatteessahan se pitäisi aloittaa samaan aikaan, kun alkaa käyttää silmämeikkejä, itselläni tämä vaihe oli 15-vuotiaana.
eli että ap on kyllä auttamattoman myöhässä; silmänympärysvoidetta pitää alkaa käyttää sitten kun alkaa meikata eli myös (toivottavasti!) käyttää meikinpoistoaineita. Ja vaikkei meikkaisi, 18-vuotiaana viimeistään!
eli poistan meikit ihan tavallisella kosteusvoiteella pyyhkimällä. Lähtee paljon tehokkaammin kuin millään meikinpoistoaineella mitä olen kokeillut! No, toki kyllä vielä päälle pesen kasvot puhdistusgeelillä/-maidolla, mutta nämäkin on herkän ihon tuotteita (huolimatta siitä, ettei mulla oikeastaan ole järin herkkä iho). Lisäksi rasvailen muutenkin sekä kasvojani että ihoani muutenkin, erikseen en käytä silmänympärysvoidetta.
Ainakin palautteen perusteella näytän kuulemma ikäistäni nuoremmalta, siis toistaiseksi. Nyt ikää on 24 vuotta, ja lapsia kaksi, mutta eiköhän ne rypyt jostakin paukkaa viimeistään kun lapset kasvaa :) senkus tulee, ikäänhän sekin kuuluu.
Ei ne voiteet mitään ihmeitä tee, eivät ne estä ryppyjen tuloa jos ryppyjä on tullakseen. Parempi on välttää turhaa auringonottoa ja elää terveellisesti.
Olen kolmekymppinen enkä käytä mitään erityisiä voiteita, en silmänympäryksiin enkä muualle.
Kasvot kosteutan pesun jälkeen HTH:n perusvoiteella, ja vartalon vauvaöljyllä, muuta en tarvitse. Ja kaikkien kommenttien perusteella näytän nuoremmalta kuin olen ja ihan nätiltä, joten tuskin mikään silmänympärysvoide tilannettani parantaisi
näyttävät ikäistään nuoremmilta. Kun törmään entisiin koulukavreihini kaupassa vaikka, niin kaikki näyttävät kovin uurteisilta. Tai ainakin suurin osa. Ja ikää 36 v minulla.
ryppyjä joka tapauksessa tulee, muistakaa vaatia tuhannet euronne takaisin putelifirmoilta.
Meilläkin oli luokkakokous, jossa olimme kaikki nelikymppisiä. Vain yksi oli jäänyt nuoren näköiseksi, hän on täysin iätön. Ehkä av:lle vain kasautuu nämä ihmiset...?
näyttävät ikäistään nuoremmilta. Kun törmään entisiin koulukavreihini kaupassa vaikka, niin kaikki näyttävät kovin uurteisilta. Tai ainakin suurin osa. Ja ikää 36 v minulla.
että käytän tästedes ihan apteekin perusvoiteita nahkani rasvaamiseen ja se saa riittää. Kiitos. Nyt on sen verran ikää (34), että alan nähdä noiden mainosmiesten juttujen läpi.
Jos ja kun ne rypyt tulevat, niin jälkikäteen ei voi itkeä. Riski on siis liian suuri, pakko käyttää puteleita.
Ja sitä paitsi...Mitä jos en käytä niitä voiteita, niin kuinka ryppynen sitten olisinkaan?
ryppyjä joka tapauksessa tulee, muistakaa vaatia tuhannet euronne takaisin putelifirmoilta.
Poistan meikit tavallisella Aqualan L voiteella, niin olen aina tehnyt. Ja suihkun jälkeen kyllä rasvaan naamani sitten vielä jollakin voiteella. Ikää 20v.
Kysin siltä sitten ihon salaisuutta. Sanoi että vesipesu ja rasvaa vain tarpeen tullen. Lääkäri oli silloin hiukan yli 60 v. ( siis luultavasti hän on edellen elossa, ei vaan ole mun lääkäri enää)
Täytin viime vuonna neljäkymmentä ja siirryin Estee Lauderin ja Diorin asiakkaaksi. Jos minulla on siihen varaa, niin miksi en niitä käyttäisi.
Niin, ja miksi juuri Estee Lauder ja Dior? Olen siis kokeillut muitakin: Lancome ja Biotherm ovat ihan yhtä tyhjän kanssa. Kaksi edellistä antavat jonkun erilaisen tunteen, kun niitä käyttää - jos se ei ole todellista, niin MIKÄ se tunne sitten on?
Itse ainakin aloin käyttämään silmänympärysvoidetta ihan kosteutus mielessä, koska normi kasvorasvoissa lukee, ettei saa laittaa silmänympärysiholle. Mulla on niin kuiva iho, että hilseilee pois, jos en rasvaa. Eristyisesti vielä silmäluomiin tulee ihottumaa jos jätän kerran rasvaamatta. Käsittääkseni silmänympärysvoide ei aina liity ryppyihin vaan lähinnä siihen että iho on alueelta ohutta ja herkkää. Ryppyjä ei ole, mutta ei kai sitä mulla vielä kuulukaan olla. Silmäluomet hieman roikkuvat pahan ihottuman jäljiltä. olen 20-vuotias.