Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako parisuhteessa huomauttaa toisen painosta?

Vierailija
28.07.2009 |

Itselläni oli seurustelusuhde, jonka alkaessa painoin 80 kiloa (olen 170 cm pitkä, eli ylipainoa oli n. 10-15 kiloa).

Kaikki oli ok, kunnes itse sanoin, että haluaisin laihtua hieman. Mies sekosi tästä täysin, en enää kelvannutkaan pulleana, vaan hän alkoi sairaalloisesti vahtia syömistäni ja painosti liikkumaan jne.

Aluksi halusin kuntoilla ja laihtua itseni vuoksi, mutta mies pilasi kaiken ja lopulta erosimme.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuollainen kontrollointi ja vahtiminen ei mielestäni ole tervettä.

Parisuhteessa on mielestäni tervettä välittää ja olla huolestunut toisen terveydestä. Minä olen huomauttanut miehelleni hänen painostaan. Mikäli se jatkaa kasvua ja kunto huononee, jonkun vuoden kuluttua se alkaa lähestyä ylipainoa ja se heikentyneen kunnon kanssa on terveysriski. En kuitenkaan kyttää hänen syömisiään, ei toisen ihmisen vuoksi voi tehdä päätöksiä.

Vierailija
2/3 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan kannattaa miettiä mitä itse voi asialle tehdä. Voi lakata kantamasta kaupasta roskaruokaa, voi koettaa oma-aloitteisesti keksiä jotain muuta parisuhdeaktiviteettia kuin syöminen. Tai antaa sille stressaantuneelle osapuolelle vaikka vähän omaa aikaa, jolla ladata akkuja, ettei tarvi pahaan oloon ja väsymykseen lohduttaa itseään ruoalla (olis muuten säästänyt mua lihomasta törkeästi kun vauva oli pieni, synnäriltä kun tulin ylimääräistä oli vain muutama kilo ja siihen asti olin ollut aina normaalipainoinen/hoikka). Yhteiset liikuntaharrastukset on kivoja jne.

Koskee molempia sukupuolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole pystynyt unohtamaan sitä kun mies 6 vuotta sitten sanoi, että haluaisi mun painavan mieluummin 60 kuin 62 kiloa jotta olisin seksuaalisesti haluttavampi. Se että se todellakin kyttäsi niitä kahta hänen mielestään ylimääräistä kiloa (kuka normaali-ihminen edes huomaa kahta kiloa 169-senttisellä ihmisellä???) sai mut niin vainoharhaiseksi että sen jälkeen seksielämämme ei koskaan ole enää palannut entiselleen. Olemme kuitenkin vielä yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme