Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme saanee kutsua miehen veljen lasten ristiäisiin

Vierailija
05.10.2009 |

Ihan hyvissä väleissä mielestäni ollaan, vaikka harvoin nähdäänkin. Mies kuuli vanhemmiltaan ristiäisistä, joihin meitä siis ei kutsuttu. Mulla oli jo lahjakin valmiina.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lähisuku (lapsen isovanhemmat +sedät&tädit perheineen) tulevat kutsumatta...

Vierailija
2/31 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku loukkaantua siitä, ettei saa kutsua ristiäisiin? itse en kyllä perusta ristiäisistä, sen lahjan voi antaa ilman ristiäisiäkin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muiden ristiäisiin on aina kutsut tulleet. Miten kakkonen tietää mennä juhliin jos ei kutsuta?

Vierailija
4/31 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää sun ongelmas on?

Vierailija
5/31 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli niin ahdasta. Ainoastaan vauvan isovanhemmat ja kummit oli ristiäisissä meidän lisäksi. Niin ja pappi...

Vierailija
6/31 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää sun ongelmas on?

Lapsemme kovasti odottivat serkkunsa ristiäisiä, joista oltiin etukäteen veljen vaimon kanssa puhuttukin. oletin siis ilman muuta että kutsu tulee, kun itse siitä vielä kesällä puhui, että syksyllä tulette sitten ristiäisiin. No, eipä kutsua tullut.

Eikö tämä tosiaan koske minua? Olemme tunteneet 10 vuotta ja lapsemme ovat serkkuja.

Vierailija
7/31 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä ainakin isovanhemmat ja sisarusten perheet kuuluu siihen lähimpien piiriin, joka on ristiäisissä kutsuttu paikalle.

Vierailija
8/31 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa ihmettelen sukulaisten käytöstä. Tekstiviestillä saatiin tietää nimestä ristiäisten jälkeen ja lahjat voi kuulema lähettää postissa. Onko tämä todellista?

Vierailija
9/31 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä veli pistä painoa sukulaisuussuhteille!

Mulla on vain yksi sisarus,muta miehellä on 7! Kaikki oli ristiäisissä+puolisot ja lapset. Tietysti myös isova,hemmat. Jame itse ja muut lapsemme. Meitä olikin 50 ja risat :)

Kekkerit tuli maksamaan hiukan, mutta onneksi ne on sellaiset kekkerit että ne on vain kerran (vt häät....)

Vierailija
10/31 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mekään kutsuneet. Meillä on periaatteena vain mummit ja kummit. Pieni vauva ja paljon vieraita ei minusta ole mikään hyvä yhdistelmä. Varsinkaan näin flunssa-aikaan. Saatan olla vähän basilli kauhuinen, mutta näin meillä on aina toimittu eikä kukaan ole loukkaantunut. Minulla oli myös hyvin vaikea synnytys joten olin itsekin vielä ristiäisten aikaan todella väsynyt ja huonossa kunnossa.

Vierailija
11/31 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lähisuku (lapsen isovanhemmat +sedät&tädit perheineen) tulevat kutsumatta...

Jos ei edes tiedä, että koska ja missä juhlat on, miten voi tulla? Kyllä kutsuminen tarkoittaa vähintää sitä, että soitetaan ja sanotaan, että ristiäiset on silloin ja silloin, tervetuloa. Kirjallista kutsua ei ole pakko lähettää.

Ja jos jostain kuulee, että joku muu on kutsuttu, ei juhliin voi noin vain pamahtaa paikalle. Mulla on ollut anopin kanssa riitaakin siitä, että miehen veljen perhe on kutsunut lastensa synttäreille appivanhempani, jotka sitten odottavat, että mekin lähetään juhliin mukaan. Ja meille ei ole soitettu, laitettu viestiä tai millään tavalla mitenkään ilmoitettu juhlista mitään. Mun mielestä meitä ei silloinole kutsuttu enkä todellakaan ole mennyt paikalle.

Vierailija
12/31 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa ihmettelen sukulaisten käytöstä. Tekstiviestillä saatiin tietää nimestä ristiäisten jälkeen ja lahjat voi kuulema lähettää postissa. Onko tämä todellista?

Vierailija
13/31 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siinä vaiheessa jaksanut järjestää sen suurempia juhlia, ja pienet tilatkin ovat asettaneet rajoituksensa. Tosin en ole myöskään odottanut lahjoja muilta kuin kutsutuilta.

Meitä ole myöskään kutsuttu miehen sisarusten lasten ristiäisiin (paitsi niihin yksiin, joissa olimme kummeina). Olen pitänyt tätä täysin luonnollisena ja ymmärrettävänä.

Tosin jos veljen vaimo on keväällä puhunut siitä, että "syksyllä tulette sitten ristiäisiin", niin siinä tapauksessa panisin kyllä miehen soittamaan veljelleen ja varmistamaan, että kutsu ei ole vain kadonnut matkalla.

Vierailija
14/31 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en ihmettelisi. Voi olla hyvinkin syitä, miksi haluavat pitä pienet juhlat.

Pääasia on, että ollaan tasapuolisia, ei sis kutsuta osaa sisaruksista tms. (jos eivät ole kummeja).

Vierailija
15/31 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiäisiin, vaikka eivät olisi kummeja. Kutsulistalla ovat olleet isovanhemmat, vanhempien sisarukset ja pari sukulaistätiä + kummit, jos eivät ole tästä porukasta. Ja hirveä haloo nousisi, jos sisaruksia ei kutsuttaisi, olla paljon tekemisissä, ja ei tulisi kuuloonkaan, että heitä ei ristiäisiin kutsuttaisi.

Vierailija
16/31 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pakkohan ei ole pyytää sisaruksia, jos rajataan kutsutut niin, että kutsutaan isovanhemmat ja kummit. Mutta ei voi kyllä odottaa lahjojakaan niiltä, joita ei kutsuttu... Aika moukkamaista! Ihan sama, jos järkkäisi synttärikutsut ja ilmoittaisin osalle tutuista, että juhlat oli jo, teitä ei kutsuttu, mutta laittakaa lahjat postissa!

Vierailija
17/31 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku loukkaantua siitä, ettei saa kutsua ristiäisiin? itse en kyllä perusta ristiäisistä, sen lahjan voi antaa ilman ristiäisiäkin. :)

Vierailija
18/31 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjat voi kuulema lähettää postissa. Onko tämä todellista?

Silloin voi heti laittaa lahjan kun vauva syntyy ja sitten toisen kerran ristiäisissä. Ei ristiäislahjaa tarvii, jos ei mee ristiäisiin!

Vierailija
19/31 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät tulleet... Kurjaa tietysti, kun niillä ei ollut mitään muuta menoa. Ei vaan napannut ajaa 10 kilometriä autolla, mieluummin kotona lorvivat.

Vierailija
20/31 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempien sisarukset perheineen, kummit ja isovanhemmat. Vauva hermostui aivan täysin kun oli liikaa vieraita eikä istumapaikkoja ollut tarpeeksi. Ristiäiset olivat tukala tilaisuus, jossa sain vaan juosta pää kolmantena jalkana koska vauvaa piti rauhoitella, keittää vieraille lisää kahvia, kantaa lisää tarjottavaa pöytään, seurustella vieraiden kanssa jne.

Mies ei suostunut siihen että olisimme jättäneet omat sisaruksemme kutsumatta.

Ymmärrän hyvin että ristiäisiin ei ehkä kutsuta muita kun isovanhemmat ja kummit - parempi vauvalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan