Bambino Mion ja Imse Vimsen kuorivaipat kellastuneet pesussa?
Osa kuorista ottaneet keltaisen sävyn muutaman pesun jälkeen..?? Alunperin siis valkoiset. Mistä johtuu? Olen liottanut etikkavedessä ja pessyt 60 asteessa nestemäisellä X-tra Colorilla..
Kommentit (6)
Koita elää sen kanssa :-)
Ja muutenkin koko vaihtuu muutenkin tuossa alussa aika nopsaan, eli ne äitiyspakkauksen Imse kuoret mahtuvat muutenkin vaan n. 3-5kk ja sitten useimiten pitääkin jo vaihtaa M-kokoon.
Jos haluat puhtaita vaippoja, niin kannattaa huuhdella vaipat vaikka ihan vedellä.
Minä huuhtelen yövaipan aina kylmän veden alla, että pahimmat pissat lähtisivät. Ja muuten säilytän ne tavallisessa siivousämpärissä missä on kansi päällä.
Kuoria ei kannata liottaa etikkavedessä. Saattaa myös mennä kosteussulku.
Mutta muuten kellastuminen lienee vaan kosmeettista haittaa. Meilläkin on Popolinin kuoret ajan mittaan kellastuneet.
Tuota en tiennytkään ja olen liottanut niitä :( Onkohan ne pilalla!
ap
Kuivasäilytys on ehdottomasti parempi vaihtoehto. Kannen alla (esim poljinroskis) ja pesu aina iltaisin. EIpä haise. Ja jos haisee silti,niin tippa tuoksuöljyä kankaanpalaan minkä liimaat roskiksen kannen sisäpuolelle :)
Siksi liotan että tahrat lähtisi.. kakasta imeytyy keltaista vaippaan vaikka on kuivaliinakin. Pesen joka toinen tai kolmas pv vaipat eikä toki siltikään tule täyttä koneellista.. onko kannattavaa pestä vaippoja joka ilta 60 asteen ohjelmalla? Kun niitä oäivässä likaantuu niin vähän kuitenkin.. ja en halua samassa koneellisessa muuta pestä, lähinnä siksi kun huuhteluainetta ei voi käyttää.
ap
Palaan huomenna lukemaan jos on tullut lisää vastauksia.. kiinnostaisi tietää että saakohan noita vaippoja mitenkään "valkaistua" takaisin valkoisiksi? Inhan näköiset kun ovat ihan kellertävät :( Varsinkin yksi Imse Vimsen (äitiyspakkauksen vaippakuori) kuori meni ihan keltaiseksi, tosin sisäpuolelta mutta kuitenkin.
ap