Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

juuri synnyttänyt kuoli sikainfuenssaan Norjassa

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa raskaana olevat se rokote, kunhan se tulee saataville muutaman viikon päästä.

Vierailija
2/15 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko sitä rokotetta nyt ottaa vai ei. Hemmetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkaa myös pelottaa!

Toisaalta, Pirkanmaalla ei ole todettuja sikainfluenssatapauksia kuin ilmeisesti kourallinen. Suomessa muutenkin paljon vähemmän kuin Norjassa.

En todellakaan tiedä, mitä teen tuon rokotuksen suhteen, olen viikolla 33.

Mutta eihän Suomessa ole edes raportoitu raskaana olevien saaneen sikainfluenssaa?

Juuri synnyttänyt ystäväni kertoi, että esim. TAYSin synnyttäneiden osastoille ei päästetty vierailijoita.

Vierailija
4/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkaa myös pelottaa! Toisaalta, Pirkanmaalla ei ole todettuja sikainfluenssatapauksia kuin ilmeisesti kourallinen. .

Se on tämän hetken tilanne, parin viikon päästä voi olla ihan toisin. Tai sitten ei.

Minulla rv 13 menossa ja aion kyllä ottaa rokotteen. Etenkin kun olen työssä jossa tapaan jatkuvasti paljon ihmisiä.

Vierailija
5/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian riehuu synnyttäneiden osastollakin. Joku synnyttänyt tai synnyttämään tuleva kantaa pöpöä tietämättään ja sairastuu just osastolla levittäen taudin tehokkaasti muihin potilaisiin, hoitajiin ja vauvoihin :I

Vierailija
6/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotukset toivottavasti ehtivät ennen kun alkaa kunnolla levitä.

http://www.ktl.fi/ttr/gen/rpt/h1n1.pdf

Vierailija
7/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Ja toivottavasti ihmiset ei jätä rokotuksia ottamatta sen vuoksi että nyt on ollut rauhallinen tilanne. Sitä vartenhan ne otetaan ettei tauti pääse kaatamaan koko kansaa sitten jos/kun tulee.

Vierailija
8/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukan enemmän, totta. Virallisia tartuntoja lokakuun alussa n. 1500. Jäitä hattuun jokaiselle (itseni mukaanlukien). Suurin osa selviää taudista ilman ongelmia.

Täälläkin näyttää rauhalliselta, uusia tartuntoja on vähemmän kun aikaisempina viikkoina. Toivotaan että ehtivät rokottamaan mahdollisimman monet.

Vierailija
9/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nii ottaa päähän tää uutisointi!

Miten sikainfluenssaan kuollaan? Vai mikkä on ne "komplikaatiot"?

Jumankauta. Kun ne komplikaatiot on kuulemani mukaan perusvirustauteja jokka lääkitään niinkuin muutenkin minkä tahansa lenssun tai muun räkätaudin jälkeen.

ELI miten saikainfluenssa tappaa? Lakkaako sydän tikittämästä? Räjähtääkö suolet? Mikä?

Vai onko tolla eukolla ollut lenssu ja se kuolee joka tapauksessa jonkun syyn takia, mutta sattu nyt oleen flunssanen? HÄ?

Vierailija
10/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut myös muiden tautien kohdalla historiassa. Rutto mm. tappoi jättimäisen osan norjalaisista ja ruttoepidemioita taisi siellä olla kaikkiaan yli 20 kappaletta. Suomessahan rutto jäi vaisuksi. Mielenkiintoista sinänsä.

Vierailija
11/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikainfluenssaan kuolee. Elimistön puolustusjärjestelmä "menee sekaisin" oudosta viruksesta ja alkaa käymään ylikierroksilla. Juuri näin käy meille perusterveille nuorille. Olen tämän prosessin netistä lukenut ja oli karmeaa tietoa. Etsiköön joku jostain, en itse muista miten meni. Hyi en halua edes muistella. Mutta on siis totta että itse sikainfluenssakin voi tappaa ennenkuin nuo jälkitaudit iskee päälle.

Vierailija
12/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni tai monielinvaurio tehohoitoon joutuneilla. Hän juuri vauvan synnyttänyt oli sairastunut syyskuun lopussa.

Vierailija
13/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin suunnitellulla sektiolla ja olin ehtinyt olla synnyttäneiden osastolla tasan kaksi päivää, kun huoneeseeni kiikutettiin keskellä yötä ulkomaalainen pariskunta, jotka olivat juuri saaneet vauvan. No ei siinä mitään, todella hieno juttu, mutta tämä pariskunta oli niin hirveässä flunssassa ja kuumeessa, että pahaa teki, myös vauvan lämpöä tarkkailtiin. Itkin koko yön peiton alla, kun pelkäsin, että minä & vastasyntynyt vauvani sairastumme. Nainen hoki koko yön yskiessään, että tuntuu että kuolen tähän olotilaan ja myös mies valitti oloansa.

Miettikää siis leikkauspotilas (minä) ja vastasyntynyt vauvani laitettiin samaan huoneeseen tällaisen kanssa.

Olin aamustikin vielä mieli maassa ja peloissani, istuin suurimman osan ajasta käytävällä.

Ollessani huoneessani käymässä äitini soitti ja kuulu hirveät yskökset taustalla ja kysyi, että mistä noin kauheat flunssaiset äänet kuuluu.

Kerroin huonekavereistani ja heidän terveydentilastaan, äitini kauhistui ja sanoi, että menet heti pyytämään siirtoa toiseen huoneeseen ja jos ei onnistu lähde kotiin.

Olen huono valittamáan, mutta menin hoitajien kansliaan ja sanoin suoraan, että haluan siirron toiseen huoneeseen ja ihmettelin miksi minut laitetaan noin tautisten kanssa samaan huoneeseen, selitys oli, että muuta vapaata paikkaa ei ollut ja valitattavasti tautisimmatkin potilaat on hoidettava. Sanoin myös, että mistä tiedän, ettei heillä ole sikainfluenssa, hoitaja sanoi, että kyllä se sitten selviää jos sen saa ja sairaalassa on turvallisempaa sairastaa.

Olin ihan suu auki ja ilmoitin meneväni pakkaamaan ja lähteväni kotiin heti, koska koin sen tällä hetkellä turvallisemmaksi paikaksi. Hoitaja sanoi, että leikkauspotilaana olisi hyvä olla 3 yötä ja vauvan paino pitäisi saada nousuun ennen lähtöä. Sanoin, että minun kuntoni ja vauvan painon nousu on kotona hoidettavissa ja pieniä murheita, mutta jos saan tuon saman keuhkotaudin, niin voidaan olla molemmat todella huonossa jamassa. Menin pakkaamaan tavarani ja istuin käytävällä 3h odottamassa minun ja vauvan lähtötarkastusta ja pääsimme kotiin.

Viikon vielä kotona pelkäsin, että jos se olikin sikainfluenssaa ja saamme sen. Onneksi vältyimme.

Vierailija
14/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatukseen,että ehkä SI ei tulekaan niin voimakkaana,mutta nyt alkaa paniikki taas saada vallan.Miten tässä taas pystyy elämään asian pelossa..

Vierailija
15/15 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv39 menossa, ens viikolla laskettuaika ja esikoinen sairastui eilen ihan ykskaks kuumeeseen ja kurkkukipuun ja yskii myös.

Mistäs tuosta nyt tietää onko se influenssaa vai ei. Luokalta 3 muutakin kuumeessa.

Terveysneuvonnasta eivät osanneet sanoa YHTÄÄN MITÄÄN. Siis ihan yhtä tyhjän kanssa. Siis sen osasivat sanoa että oireet kyllä täsmäävät influenssaan, mutta eivät testaa vaikka olenkin viimeisilläni ja "omapas ikävää kun satut olemaan raskaana" kylläpä rauhoitti ja lohdutti.

Pelottaa että nyt sairastun just ennen synnytystä kun tuntuu että just silloin on kaikkein vaarallisimmillaan SI, siis ainakin noi uutisoinnit on niin että kuolevat sitten juuri synnytyksen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi