Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako lapsen kehitystä, jos kolme vuotta kotona?

Vierailija
05.10.2009 |

Olen kotona vuoden ikäisen lapsen kanssa, ja nautin tästä. Kerhoillaan, ulkoillaan ja hassutellaan paljon. Voisin hyvin olla vielä pari vuotta kotona, mut mietityttää miten lapsi sitten pärjää tarhassa jos on ollut vaan kotona minun kanssani.

Tiedän, että on suositeltavaa pitää alle kolmivuotiaat kotona, mut mitkä olikaan ne syyt, miksi toimia näin? Mun syyt olis nimittäin ihan itsekkäät, minusta on ihana hoitaa omaa lastani.

Sellainenkin on tullut mieleen, että jääköhän lapseni jotenkin jälkeen niistä lapsista, jotka on menneet päiväkotiin jo heti vuoden vanhoina? Tuntuu että todella moni kavereistani on laittanut lapsensa heti hoitoon, ja kehuvat kuinka lapset on hoidossa oppineet nopeasti yhtä ja toista, ovat sosiaalisempia ym. Ovat sitä mieltä, että lapsen on parempi olla päivät hoidossa kuin äitinsä tai isänsä kanssa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei kotona ole varsinaisesti opeteltu mitään, mutta ihan arkipäivässä on mielettömästi tilanteita, joissa tulee esille värejä, muotoja, lukumääriä jne. Luettu meillä on kyllä paljon ja pelattu heti kun lapsi on ollut sen ikäinen, että on ohjattuna ymmärtänyt mitä pitää tehdä. Samalla on oppinut odottamaan omaa vuoroa jne. Itse kun olen ollut aina huono leikkimään, niin lapset ovat saaneet itse luoda omat leikkinsä, mutta olen kyllä ottanut mukaan kotiaskareisiin ja lukeminen ja pelaaminen on lähellä sydäntäni.

Vierailija
22/22 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se 3-vuotias on hankalampi sopeuttaa päivähoitoon. Ja kyllä se 3-vuotiaskin kokee ihan samalla tavalla, ehkä jopa pahemmin, sen hylkäämistuntemuksen.

Mulla kokemusta sekä n. 3-vuotiaana hoitoon viedystä, että jo 1-vuotiaana hoidon aloittaneista lapsista ja pakko sanoa, että sen vanhemman kohdalla oli hirmu vaikea sopeutua päivähoitoon. :(

1-vuotias ei jäänyt edes itkemään perään (ja nyt se teilataan tunnevammaiseksi tottakai) ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi