Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni pyysi kysymään teiltä 2-luokkalaisten vanhemmat joilla lapsi EI ole ip-kerhossa

Vierailija
05.10.2009 |

Että miten teillä on järjestetty lapsen iltapvä koulun jälkeen??

Koulupäivä loppuu klo11-13 joten jos olette normisti töissä sen 8h/pvässä+matkat niin lapsellehan tulee sitten sitä odotteluaikaa 2-5h/pvässä.

Meillä aihe tapetilla, onneksi miehen työmatka on vain 10min, mutta oma keikkatyöni tekee sen etten aamuista voi vastata (töihin lähdettävä viim0 7.20) ja sitten iltapäivällä miehenkin oltava käytännössä lähes aina töissä klo 16 saakka.

Ip-kerhoon meillä ei mahtunut lainkaan 2-luokkalaisia, mummoja yms ei ole apuna, naapuri auttaa joskus.

Nyt lapsi menee 1 päivänä naapurille joka äitiyslomalla (itse ehdotti tätä systeemiä) ja 2 päivänä kahdelle eri luokkatoverille.

Jonkun aikaa teen niin etten ota perjantaipäiviksi töitä lainkaan koska lapsi pääsee silloin jo klo11 koulusta.

minusta tuntuu ihan hirveälle ajatus että lapsi olisi 3-5h yksin, vaikka onkin kovin "reipas" ja "pärjäävä" "tapaus", mies suhtautuu asiaan jotenkin ärsyttävän lungisti, pistää ihan vihaksi:(

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että silleen...

Komppaan täysin noita kotona olevia vanhempia, jotka kertoo, kun naapurin kakarat on tuupattu täysin heidän vastuulleen!

Vierailija
42/46 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli säästää lasten iltapäivätoiminnasta. Niin niitä Auvisia tehdään.

Olen aloittanut koulun -79 ja ei silloin mitään iltapäiväkerhoja ollut.

Lähdin aamulla kouluun usein yksin ja tyhjään kotiin iltapäivällä tulin myös. Usein olin yksin klo 21-22 asti.

Äitini teki kolmivuoro työtä ja kulki kävellen 8km työmatkan työvuorosta riippumatta. Isäni oli ammattikoulun opettajan työssä 8-16, siihen päälle kokeiden korjaukset ja illat valmensi urheilijoita.

Olisin saanut mennä koulun jälkeen talonmiehen luo kun olivat päivät kotona mutta vain kerran menin kun olin unohtanut kotiavaimet.

Äitini kertoi että minusta ei koskaan ole tarvinnut huolissaan olla kun jo pienestä olen tottunut itsestäni huolehtimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat lähellä asuvat isovanhemmat, 4-luokkalainen isosisko ja naapurin samalla luokalla oleva kaveri. Yksin ei juurikaan tarvitse olla eikä ole tuottanut mitään ongelmia. Osaa kyllä itse ottaa välipalaa ja tehdä läksyt ilman meitä vanhempia. Minulle ja isälleen voi soittaa koska vaan töihin jos on asiaa.

Vierailija
44/46 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään järjestetty niin että lapset menevät sinne, missä on joku aikuinen kotona. Teen itse töitä kotona ja joka iltapäivä tässä käy pojan kavereita kysymään, voiko tulla meille. Ekaluokkalaisia vieläpä suurin osa näistä lapsista. Kun olen katsellut, miten nuo pojat välillä ottavat yhteen, olen tullut siihen tulokseen, että omaa lastani en jättäisi vielä yksin (samanikäisten seuraan) kovin moneksi tunniksi iltapäivällä.

Vierailija
45/46 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni kävi 1,5kk iltapäiväkerhoa ja lopetimme sen viime viikolla.

Hän ei siitä pitänyt, eii se kovin kaksiselta vaikuttanut minunkaan mielestäni.

Iltapäivät kuluvat kavereitten ja telkkarin kanssa.

Kävin itse iltapäiväkerhoa vuosina 80-82 Turussa ja inhosin sitä ylikaiken. Kotona olisi ollut tarpeeksi mieluisampaa puuhattavaa. Tämän takia en ole kovin fanattisesti pakottamassa lasta kerhoon.

Olen töissä 10 min ajomatkan päässä jos lapsella on hätä. Kotiin tulen puoli viiden maissa, joten "yksin "oloa(aina hän on kavereitten luona tai toisinpäin) tulee 2-4 tuntia.

Mielestäni homma sujuu kun aloite yksinolosta on lapsesta lähtöisin.

Vierailija
46/46 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös meillä on riesaa niistä yksin "pärjäävistä" lapsista joilla ei ole vanhempia kotona. Pari tapausta harrastaa iltapäivisin läksyjenteon jälkeen lähitienoon lasten kiusaamista kun muutakaan tekemistä ei ole. Joku tulee meille aamulla aikaisin soittamaan ovikelloa, koska kotona on yksinäistä. (vanhempien kanssa ei ole tästä sovittu). Omaa lastani en näiden kavereiden luokse päästä koska kotona ei ole ketään valvomassa esim netinkäyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän