Akupunktiosta hyvin outo olo... Kokemuksia??
Olen käynyt akupunktiossa nyt muutaman kerran, syynä unettomuus, stressi, vatsavaivat, alakuloisuus...
Hoitaja kertoi minulle vaivojeni johtuvan tiettyjen sisäelimien vajaatoiminnasta syynä käsittelemätön suru (olen kokenut viime vuosina paljon raskaita asioita).
Hän kertoi että hoidon aikana saattaa tulla sekoamisen tunne ja nyt todellakin tuntuu siltä!
Olen itkenyt viikon putkeen ja olut niin voimaton, ahdistunut ja surullinen,että luulen todellakin sairastuneeni johonkin vakavaan masennukseen...
Onko teillä kellään vastaavanlaisia "henkisiä" kokemuksia akupunktiosta?!?!?
Kommentit (23)
Onpas mielenkiintoista. Ilmeisen tehokasta tuo akupunktio. Ehkä sun pitäisi ottaa siihen hoitajaan pikaisesti yhteyttä ja kysyä miten kauan tuo olo jatkuu ja voiko sitä helpottaa...
Se sisälle patoutunut suru ja käsittelemättömät asiat purkautuvat nyt ulos eli hoito on tehonnut toivotusti. Jatka hoitoa vielä niin olo helpottaa pian.
Et voi olla tosissasi hoidattamassa päätäsi jollain akupunkteeraajalla jolla siis ilmeisesti hallussaan sekä somaattinen että psykologinen puoli. Jos olet kallellasi luontaishoitoihin, voihan niitä kokeilla, mutta esim vatsavaivojen takana saattaa olla ihan oikea elimellinen sairaus, joka tulisi hoitaa.
Ihanaa kuulla, sillä kun olen yrittänyt googlettaa hoidosta, niin joka paikassa kerrotaan vain siitä, miten migreeni lähti ja selkävaivat lähti, muttei missään näistä pään sisäisistä hommista.
Noh, ei kai auta kun itkeä vaan niin helvetisti ja toivoa, että aurinko armas kuivaa satehen:)
Lisää kokemuksia kuitenkin olisi kiva kulla!
-ap-
kävin kyllä lääkärilläkin, mutta ne ei osaa muuta sanoa kun että stressin aiheuttamaa... Ja oli mulla nukahtamislääkkeitä ja kaikkea, mutta uskon enemmän siihen, että vaivan alkuperä pitää poistaa eikä vähentää oireita lääkkeillä... Halusin kokeilla muitakin hoitomenetelmiä, kun lääkkeistä en oikein pidä.
-ap-
Mä oikein tunnen sisälläni surun mutta en vaan saa sitä purettua mitenkään. Osaako joku suositella hyviä akupunktiolääkäreitä? Tai kertoa mille lääkäriasemalle kannattaisi mennä akselilla Helsinki-Hyvinkää-Riihimäki-Hämeenlinna?
kun puhkoo tarpeeksi reikiä. Niistä reijistä se lähtee, uskokaa pois.
kun puhkoo tarpeeksi reikiä. Niistä reijistä se lähtee, uskokaa pois.
Reikien puhkominen ei ole pointti, vaan akupisteiden ärsyttäminen neuloilla.
Varmasti on osuttu nyt jollain tavalla oikeaan, mutta aika pelottavalta nuo tunteet kuulostaa. Itse olen hoidattanut akupunktiolla vain fyysisiä oireita, mutta pakko sanoa, että jo ensimmäiset akupunktioneulat aiheuttivat "käsinkosketeltavan" tunteen kehossa, ts. lämmin ja rentoutunut olo valtasi kehon välittömästi.
Hoidossa saattaa olla taustalla shamanismia tai okkultismia ja siinä tapauksessa siitä on leikki kaukana. Ei ole siis mikään ihme jos hoidon jälkeen tulee outo olo. Kristitylle akupunktio ei sovi. Kannattaa Jeesuksen nimessä sanoutua irti ko. hoitomuodosta ja antaa Pyhän Hengen hoitaa itseään. Länsimainen koululääketiede on turvallista. Siihen uskaltaa kristittykin turvautua.
tuo sekoamisen tunne. Kannattaa todella suhtautua varauksella tuollaiseen "hoitoon". Tuskin saat mitään korvauksia mistään, jos sekoat piikittelyn tuloksena.
on siinä, että kehossa on heijastepisteitä ympäriinsä, ja niitä ärsyttämällä voidaan vaikuttaa itse elimeen, jonka heijaste(aku)piste on kyseessä. Sen voi myös moni suomalainen lääkäri todentaa, että akupunktiolla ja näillä akupisteillä on todellisuuspohja, eikä kyse ole mistään esim. reiki-hoitoon verrattavissa olevasta henkiparantamisesta.
Itselleni akupunktiota on antanut erittäin kokenut ja pätevä lääkäri vastaanotollaan.
Eli okkultismia ja muut henkimaailman asiat eivät mielestäni kuulu normaalioloissa akupunktioon, jota käytetään suomessakin tosiaan ihan koululääketieteen apuvälineenä.
on siinä, että kehossa on heijastepisteitä ympäriinsä, ja niitä ärsyttämällä voidaan vaikuttaa itse elimeen, jonka heijaste(aku)piste on kyseessä. Sen voi myös moni suomalainen lääkäri todentaa, että akupunktiolla ja näillä akupisteillä on todellisuuspohja, eikä kyse ole mistään esim. reiki-hoitoon verrattavissa olevasta henkiparantamisesta. Itselleni akupunktiota on antanut erittäin kokenut ja pätevä lääkäri vastaanotollaan. Eli okkultismia ja muut henkimaailman asiat eivät mielestäni kuulu normaalioloissa akupunktioon, jota käytetään suomessakin tosiaan ihan koululääketieteen apuvälineenä.
vaivana migreeni, kaikenlaiset lääkkeet tullut kokeiltua, sivuvaikutukset kamalat. Aivan, myöskään lääkärit eivät ole immuuneja lääkkeiden sivuvaikutuksille.
Olen tosin käynyt vasta kerran akupunktiossa.
Kokemus oli todella rentouttava, tuon tunnin hoitosession aikana nukuin varmaan yli puolet ajasta. Ja hoito-ohjeeksi sain oikein hyviä neuvoja eli vähemmän stressiä, enemmän ulkoilua ja rauhallista liikuntaa (tosin sopii meille kaikille).
Mitään kummempia tuntemuksia tai kokemuksia ei jälkeenpäin ollut. Suositteli tulemaan vielä 2-4 x ja kaipa tuon verran voi käydä rentoutumassa. Tiedä sitten auttaako se sitten migreeniin...
luuletko todellakin, että joku neulojen kanssa voisi varastaa sielusi. Kyllähän akupunktio perustuu pitkälliseen myös tutkittuun tietoon, ja osa siitä saa avun vaivoihinsa ja osa ei, aivan kuin perinteisessä länsimaisessa koululääketieteessä: joillakin hoito auttaa, toisilla ei.
Tosin kaikenlaisia luontaishoidon nimissä annettevia höpöhoitoja on paljon, suurin osa on onneksi vaarattomia, mutta osaamattomissa käsissä esim kiropraktikko voi saada halvauksen aikaan.
Mutta oletettua sieluasi sinulta ei saa kukaan varastettua, ellet sitten itse kaupppaa sitä paholaiselle.
Ateisti koululääketieteen edustaja
oikein selität? tutustu ensin akupunktioon ja sitten vasta selitä hulluja juttujasi. Hohhhoijaaa.
migreeniä ja hoitojen jälkeen olikin sitten 8 kuukauden kohtaukseton putki. Minulle se oli todellista luksusta. Tuon 8 kuukauden jälkeen kohtaukset eivät ole olleet enää niin rajuja kuin aiemmin ja tulen niiden kanssa toimeen.
Sanottakoon vielä, että hoidon antoi minulle naistentautien erikoislääkäri, joka oli hankkinut itselleen akupuntio-opit. Kyseessä ei ollut siis mikään hihhulitapaus.
Olen käynyt myös reikihoidossa, ja siellä puhuttiin siitä, että saattaa lähteä tunteet liikkeelle, tulla itkuja tai nauruja pintaan.
Jos henkimaailman hommat unohdetaan, tälle on järkevä selitys.
Kiireiselle ja stressaantuneelle ihmiselle jo se, on suunnaton pysähdyksen paikka, että saa olla tunni ajan paikallaan, ja joku toinen ihminen koskettaa ruumista hyvää tekevällä, ei-seksuaalisella tavalla. Totta kai tämä aktivoi kehon ja mielen keskinäistä yhteyttä. Ihminen on kokonaisuus. Niinpä tällainen pysähdyksen ja rentoutuksen hetki saattaa hyvinkin nostaa pintaan käsittelemättömiä asioita, olivatpa ne sitten iloja tai suruja.
Ap:lle sanoisin että jatka käymistä (toki itseäsi kuunnellen), mutta työstä noita itkujasi, vaikkapa kirjoittamalla tunteistasi päiväkirjaan aina 1-2 päivää akupunktion jälkeen.
2 neulaa nilkoissa, 0.20x30, samanlaiset 2 alaselässä, 1pieni 2 ja3 nikaman välissä ja 3 kummassakin pakarassa, 0.30x60mm. eli isot neulat. Kolotus väheni, stressi myös. Ensi vkolla taas, pakaroihin isommat neulat, 0.35x75-90mm.
Akuneunat on ollu minulle apu.joskus vaan hermo on tullut enemmän tuskaan.mutta itse pystyn laittaan päähän neulat.jotka rentouttaa.Haenkin sellasta karttaa missä olis neuloille selitetty pisto paikat.Jos joku tietäs gooklesta esim osoitteen karttaan.olisin kiitollinen.Jatkuvasta hermokivusta kärsivä.
No itse olen käynyt akupunktiossa hieman samantyyppisten vaivojen vuoksi ja mulla siitä tuli aivan suunnaton väsymys. Ja se purkautui jotenkin oudosti koska aina kun menin sieltä kotiin vaihdoin puhtaan lakanat ja jostain syystä oli nukuttava alasti... Mulle se oli outoa koska normaalisti mulla on pyjama ja vielä "unisukat".
Ystäväni taas sai akupunktion jälkeen aivan hervottomia naurukohtauksia. Istui siis parkkipaikalla autossa ja nauroi, nauroi vaan.