Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mua palelee melkein kokoajan ?

Vierailija
04.10.2009 |

Olen kuitenkin terve, tosin vähän alipainoinen nainen. Mua palelee niin sisällä kuin ulkonakin vuodenajasta riippumatta ja mä jopa käynkin yli 42 asteisessa suihkussa ja ei tunnu missään, vaikka iho aina punottaakin sen jälkeen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en polta ja raskaana en ole.

ap

Vierailija
2/18 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2) kilpirauhanen (alitoiminta)

3) vasymys voi aiheuttaa palelua. Nukutko tarpeeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, en laiha. 57/167

Kilppari ongelmia ei ole.

väsyttää aina.

Käyn myös kuumassa suihkussa, niin kuumassa että muut perheenjäsenet väittävät tulikuumaksi ;).

Verenpaineeni on melko alhainen 60/120. Joskus huimaa kun nousee liian nopeasti tai jos olen saunassa liian kauan niin pyörryttää.

Mutta tämä palelu on INHOTTAVAA!

Vierailija
4/18 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kai sitä voi parantaa?

t. 11

Vierailija
5/18 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhasessa ei pitäisi olla vikaa, keväällä tutkittu arvot. Lääkäri tosin ei kertonut minulle niitä, sanoi vaan että ovat normaalit.

Mitat ovat 170cm ja 54kg ja palelen jos en tee mitään, myös kesällä. Tykkään helteestä ja erittäin kuumista suihkuista, mies ei voi kanssani samaan suihkuun tulla koska häntä se kuuma vesi polttaa.

Silloin kun liikun, eli harrastan liikuntaa, tiskaan, siivoan jne. ei palele, mutta telkkua katsoessa, kirjaa lukiessa tai tässä koneella paleltaa aina vaan. Ei auta vaikka menisin kahden peiton alle, paleltaa silti.

Vierailija
6/18 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen palelevaa sorttia. Minulla tosin tuo kilpirauhasen vajaatoiminta, joskin ihan hyvin hoidettu. Kotona pitäisi olla 24-25 astetta vähintään, jotta olisi hyvä olla. Talvi kun tulee, niin tuntuu, että välittömästi iskee totaalinen palelu. Vaatetta vain lisää. Toisaalta esimerkiksi nukkuessa hehkun kuin kekäle, olen kauhean kuuma. Hassu juttu.

Vierailija
7/18 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silloin olin myös alipainoinen, kilpirauhaset sun muut oli ok. Nykyään olen normaalipainoinen ja olo on kyllä huomattavasti parempi.

Vierailija
8/18 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka oire raskaudesta oli hillitön paleleminen. Voisko tää olla mahdollista sulla?

Vierailija
9/18 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut raskaana jo useamman vuoden synnyttämättä kertaakaan :(

Ja minäkin muuten suorastaan hohkan nukkuessani kuumuutta, silloin ei palella mutta hereillä ollessa jatkuvasti.

Pitää kai yrittää uudestaan testata noita kilpirauhasarvoja, muutakaan syytä en keksi ja väsyttääkin todella paljon

Mulla eka oire raskaudesta oli hillitön paleleminen. Voisko tää olla mahdollista sulla?

Vierailija
10/18 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikahko, en laiha kuitenkaan (168cm, 55kg).

Olen palellut koko ikäni, fleecepukuun kääriytyneenä kiskon villasukkia jalkaan kesät talvet kun muu perhe tallustelee shortseissa avojaloin.

Talvet ovat kidutusta kun PALELEN vaikka laittaisin päälle mitä hyvänsä.

En tupakoi, elämäntapani ja ruokailutottumukseni ovat muutenkin terveet.

Kolmen raskauden aikana olen voinut lämmön osalta vähän paremmin kun on ollut ihana lämpöpatteri masussa. ;)

Oma äitini lohduttaa, että hän on ollut koko nuoruutensa samanlainen mutta vaihdevuosien jälkeen palelu on loppunut. Sitä odotellessa keitän kupin kuumaa teetä... :D

Vierailija
11/18 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä on varpaat, sormet ja peppuposket aina ihan jäässä :)

Vierailija
12/18 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kanssa yksi tällainen palelijatyyppi. Aika monet naiset taitaa olla. Itse juo päivän mittaan aina kuumaa teetä, sillä se pitää mukavasti lämpimänä. Ei auta vaatekerroksetkaan niin hyvin.

Vierailija
13/18 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jolloin palelee) ja myös sitä alipainoa.

Käy tarkistuttamassa arvot!

Vierailija
14/18 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinne pääsisi kokeisiin.

Vierailija
15/18 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Et juo riittävästi vettä

2) Et syö riittävästi

3) Et liiku riittävästi ( aerobinen liikunta)

Oletko kokeillut astangajoogaa? Tuleeko edes liikkuessa lämmin? Kuinka alipainoinen olet ja miksi?

Kilpirauhasarvot kannattaa tarkistaa, mutta ei se välttämättä ole kilpirauhasesta kiinni.

Vierailija
16/18 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä juon riittävästi ja syönkin normaalistisekä harrastan liikuntaa ja silloin hikoilen ja lämpenen kyllä.

Mun pituus on 162cm ja painan 50kg eli sen verran alipainonen ja on varmaan sukuvika.

Vierailija
17/18 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi aiheuttaa kylmää. Tupakoitko? Se taas supistaa verisuonia (erityisesti ääreis-).

Vierailija
18/18 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon, ja muakin palelee koko ajan.