Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti Suomessa ihmisiä, joilla ei ole VARAA ostaa lastensa vaatteita uusina?

Vierailija
04.10.2009 |

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivaa jatkoa niille kenkäkeskusteluille ;)

Siiis te, jotka ostatte lapsillenne HALPAVAATTEITA tai käytettyjä, MISSÄ ON VASTUUNNE!?!? Kun lapsi traumatisoituu, on jo myöhäistä ostaa design-vaatteita!!!!

Vierailija
22/36 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme hyvin toimeentuleviaja siltikin tänäkin aamuna kävin kirppiksellä. Olisi varaa ostaa kaikki kolmen lapsen vaatteet uusina, vaikka Burberryltä ja Kenzolta. Mutta en näe siinä mitään järkeä, kun kirpputoreilta saa hyviä ja laadukkaita vaatteita ja erityisesti urheilu yms. välineitä. Itselleni on täysin luonnollista kierrättää, myydä omia ja ostaa muilta käytettyinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee ikäviä yllätyksiä; sairautta ja työttömyyttä elämään... Palkallinen sairausloma on ja KELAn sairauspäiväraha juoksevat vauín muutaman kuukauden pian sen jälkeen putoaa aika pian ja perhe mukava pienille tuloille ihan ilman omaa syytään... ja niistä pinistä tuloista voi vielä 80 % mennä sairaalalaskuun..

Vierailija
24/36 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keikkatöissä, lapsia 5 ja ei todellakaan olisi varaa kaikkia vaatteita ostaa uusina. Jotain ostetaan uutena, etenkin jos näkee jonkun kivan ja on alennuksessa, osa sitten käytettynä. Suosin huuto.nettiä:D

Vierailija
25/36 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin monella lapsiperheellisellä on todella köyhää juuri työttömyyden takia. ei paljoa uusia vaatteita osteta jos esim. kumpiki vanhempi saa liitonpäivärahaa 800e kk +100 lapsilisä ja 100e asumistuki. siitä stten makselet ruan, vuokrat,televioluvat yms pakolliset menot ei paljoa jää rahaa ostaa edes sille yhdelle lapselle uusia vaatteita. ja köyhyys opettaa kierrättämään!

Meillä on tulot 2100e/kk (netto, minä opiskelija) ja tuossa esimerkissä tulot olisivat 1800e/kk, eli ei tekisi vielä edes tiukkaa! Me maksetaan 700e/kk lainaa pois ja laina otettiin silloin kun nettotulot olivat 1800e/kk! Uutena ostetaan kaikki vaatteet lapselle, ja merkkivaatteita suurin osa.

Vierailija
26/36 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa kyllä varaa ostella ja joitaki olen uutena ostellukki, mut kun on kavereita jotka saaneet pojat vuosi sitten ja yksi kaveri kaks vuotta sitte ja itelle tulossa helmikuussa poika niin kyllähän mielellään heiltä otan enkä sen takia lähde uusia ostelemaan.

Eivät ne käytetyt ole menneet tuossa ajassa miksikään ja eikö se oo pääasia että lapsella on lämmin näytti se vaate päällepäin miltä hyvänsä kunhan lapsella on hyvä olla.

Vierailija
27/36 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olisiko varaa. Viimeksi ostin vaatteita vuonna 88. Eikait ne kovin kalliita ole?

Vierailija
28/36 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan tosissaan kysellyt? Kukaan tuskin voi olla tietämätön siitä, että aika moni on pudonnut hyvinvointi-kelkasta varsinkin parin viimeisen vuoden aikana.

Minä ostan kaiken uutena. Meillä on vain yksi lapsi eikä sinänsä taloudellisesti tiukkaa. En nyrpistäisi nenääni, jos joltakin tulisi meille käytettyjä vaatteita lahjoituksena (mikäli sopisivat omaan makuuni), mutta ei ole lähipiirissä sopivasti vanhempia lapsia. Meiltä lapsen vaatteet menevät suoraan kiertoon eräälle ystävälleni.

Vierailija
29/36 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tosiaan varaa ostaa vaatteita uutena. Juuri tyttö olisi halunnut yhdet merkkifarkut, ne maksavat kaupassa 90 euroa. löydettiin sitten yhdessä kirpparilta vastaavat kahdeksalla eurolla. Pojalle kelpaa vain urheilumerkit. Kaupassa kyseinen merkki (ei ole edes kallis urheilumerkiksi) hupparit maksaa noin 70 euroa, kirpparilta ostan niitä alle kympillä.

Vierailija
30/36 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen paikan haluaisin minäkin nähdä -- saisi rahaa lasten vaatteista... sadan prosentin alennus kun tarkoittaa täysin ilmaista tuotetta :)

Vierailija
31/36 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa kiertää mitään kirpputoreja, ja jos pystyy ostamaan uutena, niin mikäs siinä.

Itse olen ollut lähes maaninen ostaja, mutta nelivuotias on pistänyt mut ojennukseen: hänelle kun ei kelpaa enää juuri mikään, niin mitäpä mä suotta niitä sinne kaappiin ostelen. On kummasti järkevöittänyt tätä mun ostamista :-)

Vierailija
32/36 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä kukin vaatteensa ostaa, mutta olen huomannut, että jos alemyynteihin jaksaa/viitsii mennä, niin johan saa tuotteet ihan kirppishinnalla. Silloin ai tarvitse olla kirppistavaran varassa, kun ikinä ei voi tietää, mitä kirppiksille tulee. Mutta alerekeissä roikkuu tavaraa ihan pilkkahintaan ja kukaan ei niitä osta. Vaikka ei niissä mitään vikaakaan ole. Itse ostan alesta kaikki vaatteet ja arvioin koot tulevaksi vuodeksi. Saan siis uudet vaatteet kaikille ja sitten pistän ne kierrätykseen. Loppuhinta ei ole päätä huimaava : )

Vierailija
33/36 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitäkin, kuinka paljon vaatteita arvelee tarvitsevansa.

Jos tyytyisi vähään ja ostaisi edullsinta, varmaan kaikki saisivat suomalaisella sosiaaliturvalla hankittua uudet vaatteet.

Vierailija
34/36 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten vaatteita eikä omia vaatteita. Olen työssä käyvä kahden lapsen yksinhuoltajaäiti pääkaupunkiseudulta.

Vierailija
35/36 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulen että edellisen laman aikaan tässä tapahtui muutos. Jokapuolelle nousi kirppareita (luonnollista lama-aikana), ennen sitä oli ehkä pelastusarmeija ja vanhojen vaatteiden liikkeet, mutta nyt kirpputoreilla käymisestä tuli luonnollista. Ennen lastenvaatteita kierrätettiin sisarrukselta toiselle tai sukulaisten kesken, ja se oli luonnollista. Siinä tilanteessa ei tosin lapsi tai äiti voinut kauheasti valita minkälaisia käytetyt vaatteet olivat, nykyään niissäkin on valinnanvaraa ja niistä voi rakentaa omaperäisen ja monipuolisen garderobin, ennen se oli mahdollista vaan heille jotka ostivat vaatteet uutena. Ennen vaatteita oli kaikilla vähemmän ja ne kulutettiin loppuun, joten sitten kun ne siirtyivät sisarrukselle ne oli jo aika nuhjuisia. Nykyään tuntuu että lapsilla on vaatteita (oli sitten uusia tai vanhoja) hirveät määrät ja ne ähtee kierrätykseenkin vielä hyväkuntoisina.

Toisalta nykyään on lapsiin liittyviä muitakin kulueriä joita ennen ei ollut, nykyään esimerkiksi liki jokainen lapsi harrastaa jotain. Ja sitten ne on taas niitä arvovalintoja, ei meidän perheessä käyty puuhamaissa koskaan tai saatu leluja kuin jouluna ja syntymäpäivinä mutta vaatteet olivat aina uusia.

Vierailija
36/36 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen aloittanut harrastukseni vuonna 1971 ja kaikilla ystävilläni oli 1-3 maksullista harrastusta.