Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä hintaisia/arvoisia näiden lahjojen pitää vähintään olla, ettei ole ihan noloja?

Vierailija
04.10.2009 |

Rahat on todella tiukilla ja valitettavasti nyt pakkaantuu hirmuisesti merkkipäiviä loka-marraskuulle ja sitten tuleekin jo joulu ja rahanmenoa ei mitenkään voi välttää :(

Eli tässä nämä lahjat, joiden minimihinnan/arvon voisitte arvioida:

- ristiäislahja tulevalle kummilapselle

- ristiäislahja sisaren lapselle

- synttärilahja lapsen serkulle

- synttärilahja perhetuttujen lapselle

- häälahja maistraatissa naimisiin menevälle siskolleni ja hänen miehelleen

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ristiäislahja tulevalle kummilapselle 100 €

- ristiäislahja sisaren lapselle 50€

- synttärilahja lapsen serkulle 20 €

- synttärilahja perhetuttujen lapselle 20 €

- häälahja maistraatissa naimisiin menevälle siskolleni ja hänen miehelleen 200€

Vierailija
2/6 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika noloa oli, kun tyttäremme kastelahja lähisukuun kuuluvalta perheeltä oli pieni kirppikseltä ostettu 1€ hame. Lahjan antajat eivät ole rahattomia. Oli kehunut lahjansa hintaa anopilleen. Ei halua satsata lapsemme lahjaan, koska me ansaitsemme paremmin. Huh, huh!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pikkuliikkeistä voi löytää jotain todella kivaa joka maksaa vaan 2 euroa! Joskus taas ei löydy kahdella kympilläkään mitään hauskaa. Lapsille voi löytyä ihan parilla eurolla jotain hyvin mieleistä, esim. tytölle ihania kimaltavia muovikoruja ja kruunu, pojalle jänniä autoja ja keräilykortteja. Pienemmät ilahtuvat ehkä ikätasoon sopivista palapeleistä, saippuakuplat, tarrat, keijunsiivet, kiiltävät kynät, leimasinsarjat jne ovat usein tosi mieleisiä monenikäisille lapsille. Ihan pienille ehkä joku kovasivuinen kirja, purulelu, unilelu, soiva lelu jne.

Noloa lahjat eivät ole missään tapauksessa vaikka mitä maksaa, et vaikuta sellaiselta joka ostaa ekan euron tavaran mikä silmään osuu! Mutta sanoisin ehkä jotain tälläistä, millaisella summalla ostaisin itse:

ristiäislahja tulevalle kummilapselle noin 10 e

ristiäislahja sisaren lapselle noin 10 e

synttärilahja lapsen serkulle 6-10 e

synttärilahja perhetuttujen lapselle 6-10 e

häälahja maistraatissa naimisiin menevälle siskolleni ja hänen miehelleen noin 50 e (jos minulla olisi varaa niin ostaisin 100 e maksavan, jos ei niin koittaisin saada tuon 50 e kokoon)

Vierailija
4/6 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös ollut samassa tilanteessa, että merkkipäiviä pukkaa...rahaan en ota kantaa, mut paljonko osaat tehdä itse?

Ottaako esimerkiksi siskosi hääkuvaa? Vois kuvitella etteivät käy kuvassa, jos eivät muutenkaan pidä suuria juhlia. Silloin voit esimerkiksi ottaa tai etsiä hääparista jonkun hyvän kuvan, käsitellä sen ihanaksi sävyiltään ja vähän kaunistella morsianta, ja kehystyttää sen. Minä annoin tällaisen kuvan kaverille valmistujaislahjaksi, ja hän piti siitä todella paljon. Eikä maksa paljon.

Jos olet hyvä piirtämään, voit ottaa valokuvia vauveleista, ja tehdä niiden pohjalta piirrokset/akvarellit. Valokuvasta on helppo tehdä piirros, kun ruuduttaa sen ja saa näin pidettyä myös piirroksen mittasuhteet kohdillaan.

Voit myös ottaa kuvasarjan vauvan sormista, varpaista jne, sävyttää ne ja tehdä niistä pienten sisustustaulujen sarjan decoupage-menetelmällä. Yhdelle taululle tulee hintaa n. 5-7 euroa + tulostetut valokuvat.

Lasten synttärilahjoihin pistäisin vain pari egeä, mut pitäisin huolen et ne on toiminnallisia ja niitä voi käyttää jo juhlissa. Esimerkiksi leija on ihan hyvä lahja, ja sitä voi käydä lennättämässä ulkona ja vaihtaa pari sanaa rauhassa synttärisankarin kanssa lennättämisen ohella.

Eniten satsaisin tulevan kummilapsen lahjaan, mutten siihenkään valtavasti.

Vierailija
5/6 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ristiäislahja tulevalle kummilapselle 50€

- ristiäislahja sisaren lapselle 20€

- synttärilahja lapsen serkulle 10€

- synttärilahja perhetuttujen lapselle 5€

- häälahja maistraatissa naimisiin menevälle siskolleni ja hänen miehelleen 0€

Vierailija
6/6 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväni lapsi sai ristiäislahjaksi aika varattomalta ystävältään itse tehdyn viltin.

Pohjana oli vanha flyysipeitto ja sen vuorasi kummaltakin puolelta tilkuilla.

Todella kaunis tuli. Oli tyttö ja oli käyttänyt vanhaa vaaleanpunaista lakanaa ja oli kirpparilta hakenut vaaleanpunaisia paitapuseroita ja lahja oli tullut maksamaan muutaman euron ja tietenkin paljon aikaa oli mennyt.

Synttärilahja lapselle, voit löytää kirpparilta vaikka mitä erikoista, pääasia on että on siisti. Esim tosi kivoja kirjoja saa kirpparilta.

Siskollesi voit tehdä häälahjaksi vaikka hääkakun. Riippuu tietty paljon ihmisiä on tulossa häihin, vai onko lainkaan tulossa.

Tee yks treenikakku ja sitten näet mikä meni pieleen. Kananmunat, jauhot jne eivät paljoa maksa. Helpolla pääset jos kuorrutat marsipaanilla, maksaa n 3 euroa putkilo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän