Voiko talvirenkaat jo laittaa alle?
Nyt kun aamuisin ja iltaisin on jo liukasta niin voiko poliisit sakottaa jos jo nyt laittaa talvirenkaat alle?Itseä jo pelottaa aamuisin ja iltaisin autoa ajaa...kauhulla odotan jo ensi viikkoa!
Kommentit (13)
mulle vaihdetaan maanantaina talvirenkaat alle. oli niin liukasta pe aamuna aikaisin töihin mennessä että oli ihme että tiellä pysyin!
vaikka tuo nastarengas-aika alkaa vasta marraskuun alusta niin säitten niin vaatiessa voi vaihtaa nastarenkaat alle aiemminkin.
Ja toivottavasti huomenna saadaan mulle vaihdettua, on sen verran ollut pakkasöitä tällä viikolla. Torstaiaamuna oli jo tuskallisen liukasta, yöllä satoi vettä joka sitten jäätyi nätisti tien pintaan. Perjantainakin oli pakkasta mutta onneksi tien pinta oli kuiva, joten ei jäätä, tänä aamuna näytti taas olleen jäässä tiet. Ja varmaan huomennakin, sen verran on satanut tänä iltana...
Talvirenkaita saat käyttää vaikka ympäri vuoden.
Talvirenkaan käyttöpakon aikana joulu-tammi-helmikuussa on kulutuspinnan syvyys oltava vähintään 3 mm, mutta olen käyttänyt kuluneita nastattomia talvirenkaita kesäaikaan, koska silloin kulutuspinnan syvyyden ei tarvitse olla kuin vähintään 1,6 mm eikä M+S ole kielletty.
Palsta huomioiden M+S ei tarkoita masokismi ja sodomia.:D
Se on hieno asia, että miellät _nastarenkaan_ talvirenkaaksi. Se lisää minun turvallisuutta.
Laita heti alle.
Siis minkä alle ne pitäisi laittaa?
Mulla ei onnistu, kun ne on vieläkin alla viime talvesta, ei ole jaksanut. Nastoja niissä ei ole, ehkä jätän vaihtamatta.
Vaikka on ennenkin tullut kesäkumit laitettua vasta heinäkuussa.
Mulla onkin uudet kitkat ja voin laittaa vasta vaikka elokuussa ;)
Eivät ne talvirenkaat auton alla mitään auta, pitää pistää kiinni pyörännapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne talvirenkaat auton alla mitään auta, pitää pistää kiinni pyörännapoihin.
Ai. Minä olen laittanut ne ihan vanteille.
Ei laiteta venttiilejä vanteisiin, ne on moottorissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Minä olen laittanut ne ihan vanteille.
Oho, ai teillä vaidetaan renkaat noin. Suoraan vanteille. Minä vaihdan aina renkaat vanteineen.
Aamulla on lumisadetta, nyt vaihtamaan renkaat!!!!!!!!
Ei ne sakkoja anna.
Eikös perjantaina tullut jossain rakeita. Eli tie ensin kastui, jäätyi ja päälle rakeita.
Pakollista talvirenkaat joulu-helmikuut, mutta saa laittaa ennen ja pitää kauemmin jos siltä näyttää ja varsinkin jos ajaa epäilyttävään kellonaikaan, plus jos vaikka etelä Suomesta lähtee pohjosempaan jossa on liukkaampaan kauemmin.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Muista myös lähteä ajoissa, ajaa rauhallisesti, katsoa nopeusrajotukset ja muistaa että huonolla säällä ajonopeus on pienempi kuin hyvällä säällä, plus pitää järkevä välimatka edellä ajavaan.
Ja viisas myös huomioi etukäteen tapahtumia: motarilla saa ajaa vasenta kaistaa pidemmänkin matkan jos kohta tulee uusi ohitustilanne vaikka kauempana ajavan rekan vuoksi eli älä pompi kaistoilla siksakkia!