~~ Pikku2 lokakuu ~~
Hei!
Ajattelin avata uuden pinon lokakuun kunniaksi. En kerennyt käydä kunnolla lukemassa teidän syyskuun lopun kirjoituksia, mutta pikaisesti kun vilkaisin niin plussia oli ilmeiesesti tullut - onnea!
Ja jos olisi ollut aikaa niin olisin tähän alkuun päivittänyt listan meistä pikku2 kuumeilijoita, mutta en tosiaan kerennyt.
Meillä vain tjottaillaan. Kävin pari viikkoa sitten ostaa testin apteekista, mutta ei siihen kahta viivaa ilmestyny, joten tällä hetkellä varmaankin imetys on hyvä ehkäisykeino :/
Ketäs meillä on vielä kuumeilemassa?
Plussatuulia toivotellen prinsessa65
Kommentit (99)
Nyt siis menossa kp 5/27-30, joten ihan alussa vasta. Ollaan miehen kanssa molemmat 30-vuotiaita ja meillä on 4-vuotias tyttö. Kesäkuussa jätettiin ehkäisy pois ja nyt siis kovasti toivotaan esikoiselle sisarusta. Eka lapsi tärppäsi neljännestä kierrosta ja nyt on viides kierto (tosin mies oli paljon työmatkalla kesällä, joten yritystä oli kesällä aika vähän) menossa, joten vähän on pettynyt olo mutta uudella innolla nyt tähän kuukauteen :)
ONNEA KAISA4!!!!! Aivan mahtava juttu tuo sun plussa. Millonkas on LA, joko on selvinnyt?
RITU: Voi onnea kovasti pienestä nyytistä! Toivottavasti tuo itkuisuus alkaa pikku hiljaa helpottamaan. Voimia kovasti. Ihanaa että täällä joku vanhakin sattuu silloin tällöin käymään sanomassa hei.... Kiva lukea teidän kuulumisia! Minähän se täällä, kuukaudesta toiseen. Jospa se vielä joskun meillekkin.... mutta ihan hyvällä fiiliksellä taas mennään vaihteeksi.
ON: Eipä mitään uutisia. En usko että on tärpänny tässä kuussa ku ovis oli arkena ja mies ei ollu kotona silloin. Joten odottelen tätiä ja uutta kiertoa...=)
Soffu kp noin 23/27 yk 13?
Soffulla onkin käynnissä ns. "piinaviikko". Jännää!
Pientä galluppia kaikille toista haaveileville: kuinka monella esikoinen vielä vaipoissa?
Meillä 2v 3kk käyttää vielä vaippoja. Pissaa tosin varsin onnistuneesti pottaa, mutta ei vielä ilmoita pissahätäänsä. Kakka potassa on meillä vielä kaukainen haave :). Hieman jännittää sellainen vaihtoehto, että pikkusälli ei vielä ensi kesänäkään olisi vaipaton. Aika moista hulabaloota on kyllä kahden mukelon vaipattaminen!
Miten muilla?
Ai niin - kp:t huitelee 28/27 ja ei menkkaoireita. Voi vitsit! Pitäis varmaan testata??!! Uskomatonta, jos tämä toinen tulee ekalla yrityskiekalla!! Odotin, että ehkä nappaseen niin, että vuosi 2010 on syntymävuotena juur ja juur mahdollinen. Noh - viimeistään ylihuomenna pitää testata.
Sunnuntaita kaikille!
Peipposka yk 1 kp 27/28
Jospa jo ens viikon loppuna pääsis harjoittelee.. :)
Mun esikoinen on jo eskarissa ja miehen esikoinen on noin vuosi ja kuus kuukautta.
Huomenta kaikille,
Täällä on piinaviikko alkamaisillaan, kp 22/31. Nyt pitäisi taas keksiä paljon muita ajattelemisen aiheita tälle viikolla. Tuntemuksia ei ole suuntaan tai toiseen. Pessimismi ja pelko tosin vakuuttavat mielessäni etten ole raskaana. Unet kertova yö toisensä jälkeen synnytyksistä, isoista rinnoista, kavereiden raskausuutisista.. kovasti siis aihe mielessä yötäpäivää :)
Galluppiin: Meillä on esikoinen vielä vaipoissa (1v4kk) ja jos nyt vielä tämän vuoden puolella plussaan niin varmasti on kaksi vaippaikäistä sitten mutta se ei minua huoleta. Uskon että valvominen on suurin haaste kahden pienen kanssa (varsinkin jos kakkonen on yhtä huono nukkuja kun tämä esikoinen joka heräilee yöllä vieläkin.
Unohdin jo kenellä muulla oli piina menossa ja joku jo kierron ylittänytkin!! Mahtavaa - jännityksessä mukana! Kyllä lokakuussakin joku aivan varmasti meistä plussaa :)
KesäEemeli 22/31 yk. 5 (+km 06/09)
Toivottavasti teillä tämä kierto olisi plussakierto!
Joo - ei kai se vaipattaminen varmaan itseasiassa lopulta juurikaan iso homma kahden kohdalla ole. Eiköhän ne lisäduunit liity johonkin ihan muuhun :D
Omasta navasta: Täällä kp:t 29/27 ja ei mitään oireita mistään! Ei menkoista eikä raskaudesta. Aamulla tein negatestin ClearBluen digi-testillä, joten raskaana en taida olla :(. Tai 95% raskauksista sen testin selosteen mukaan näkyy kun kp:t on täynnä. Menkkoja siis varmaankin odotellessa... Erikoista se oliskin ollut ekasta kierrosta plussata. Yleensä ei tosin menkat juuri myöhästele. Ehkä psyykkaan itselleni "valeraskautta" :D.
T:Peipposka kp 29/27 ja yk 1
Ei menkkoja ei raskausvaivoja EI MITÄÄN! Ihan kun koko hormonitoiminta olisi sanonut poks. Ei siis esim. lainkaan kipeyttä rinnoissa...
Täytyy käydä illalla ostamassa uusi testi, jos menkat eivät iltaan mennessä ala. Aamulla uusi testaus. Kummallista!
Mietin myös, että jos mahdoin sittenkin muistaa kierron alkupäivän väärin (+1) ja jos kierto olisikin muuttunut takaisin pitkäksi (28) kun se tuossa keväällä oli tuo, mutta kesällä oli 27. Eli jos tuo skenaario pitäisi paikkansa, olisi nyt kp 29/28 ja menkkojen pitäisi alkaa siis tänään... No - oli miten oli menkkojen pitäisi siis viim. tänään alkaa.
Sori oma napaisuus viestissä.
Peipposka ja ennen niin säännöllinen kierto, nyt kp 30/27 and counting....
Mä lähin jo tuossa klo 9 töihin mutta en oo vieläkään päässyt sinne saakka ja nyt oon taas kotona. On niin kiire ettei ees töihin kerkeä...=DDD
Se olis niinko kp1. Aika hassu kun kp26 muuttui kp1:ksi. Kierto jäi tosi lyhyeksi. Joo, mutta osasin siis odottaa menkkoja. Tähän kiertoon TÄYSILLÄ!!! Toiv mies on kotona oviksen aikaan. Kyllä se usein nyt on ollutkin jos laskee noin viis päivää oviksen ympäriltä kunhan niiden sisällä saa edes kerran simppoja...=)
peipposkan GALLUPPIIN: Meidän poika on nyt 3v 3kk ja kuukausi sitten jäi yövaippa pois. Kesällä jätettiin päivävaippa. Alkuun pissa tuli koko ajan housuun eikä hän kertonut kun pissatti. Nyt juoksee jo itse potalle kun hätä yllättää. Ei tule enää housuun koskaan. Ja kuvitelkaa puoli vuotta sitten koko potta ei kiinnostanut lainkaan, hän ei tehnyt sinne ikinä mitään eikä halunnut istua siinä. Eli puoli vuotta ja vaipat on pois KOKONAAN! Vahinkoja yöllä sattuu välillä, koko ajan harvemmin ja harvemmin. Viime viikolla meni 5 yötä putkeen ettei pissannut lainkaan sänkyyn kun taas siitä kaks viikkoa taaksepäin joka yö tuli pissa sänkyyn. Poika on ottanut huimia harppauksia tän asian kans. Eli muutamassa kuukaudessa voi tapahtua vaikka mitä. Serkku eilen puhui taas siitä että olivat pari kuukautta ilman vaippaa mutta aika ei tuntunut kypsältä ollenkaan. Laittoivat vaipat pariksi kuukaudeksi takas ja sitten kokeilivat jättää pois. Poika oli kypsynyt niin että homma onnistui heti. Että sanoisin kannattaa kuunnela lasta mutta toisaalta olla myös itse kärsivällinen. Meillä alkuun pestiin 1.5 viikkoa joka päivä meidän lakanat (+ainakin toinen peitto) ja lisäksi useinmiten myös pojan sängyn lakanat. Sen jälkeen sitten on tarvinnut pestä enää harvoin.
Joo mutta jos nyt sinne töihin!
Tsemppiä peipposkalle, toiv täti osaa pysyä pois ja tikkuun pärähtää plussa! Tuuhan kertomaan väliaika tietoja.... ja kiitos gallupista! Kiva keskustella välillä muustakin kun pelkästä kuumeilusta..... =)
Soffu kp 1/25-28 yk 14(?)
Soffu laskettu aika olisi vissiin 9.6. tai 7.6. riippuen miten se lasketaan... Meni jonkin aikaa, ennen kuin uskalsin sen edes käydä katsomassa... Torstaina tulee nyt sitten se päivä, kun viimeksi meni kesken... Pitää toivoa, että siitä päästäisiin kuivin housuin (kirjaimellisesti...)
Huomasin, että Peipposta kuumeilee täällä. Tiedoksi, että kaverillani oli juuri kuukautiset myöhässä 5 päivää, mutta testi näytti negatiivista. Teki 2-3 päivän päästä uudelleen ja plussa tuli!!! Joten toivoa on :)
Tsemppiä kaikille muillekin vauskin tekoon! Mä toivon, että tällä kerralla pääsisin sinne odotuspuolelle siirtymään, enkä uudelleen tulisi bumerangina takaisin :)
Kaisa4 rv 4+6 tai 5+1
Joo - ei vieläkään mitään merkkejä mistään. Kävin ostamassa testin. Katsotaan kuinka aamulla siis käy :)... Hieman epäilen plussaa, kun sen digitestin pitäisi kai olla aika herkkä?
Toivotaan, että teillä pikku kyytiläinen pysyy hyvin matkassa ja saatte tuhisevan käärön kesäkuussa perheeseenne :) Hyviä vointeja ja toivottavasti nähdään pian odotuspuolella!
Peipposka kp 30/27 (tai sitten kp 29/28... tiedä sitten tästä kierrosta...)
Tein hetki sitten testin ja siihen pärähti hailakka viiva!! Siis sellainen punertava mutta haalea. Ei kai noissa testeissä mitään viivanpaikkoja ole? Prediktonar oli testi.
Toivotaan, että viiva tässä vielä vahvistuu ja ihan oikeasti tässä oltaisiin siis raskaana!
Peipposka ilmeisesti sitten rv 4+2 ?! Hurjaa!
Onnea paljon plussasta! Hurja vauhti sulla tosiaan. Mut just noin sen kuuluiskin mennä!! ;)
Monilla taitaa olla aika piinaviikot-> Plussatuulia muillekin!!
mä vähän täällä taustalla, kun alkukiertoa mennään, mut täysillä kans messissä...(ainakin tsemppaamassa teitä muita!!)
Ja vielä Peipposkan gallupiin; mulla jo esikoinen 4v, joten ei enää vaipoissa ollut pitkään aikaan, vaikka uskoin jossain vaiheessa, että menee varmaan kouluunkin vaipat päällä, joten älähän vielä hätäile!;)
Tsemppiä lokakuulle kaikki!
Afrida yk 6 kp 10/28-45
Mä en edes tiedä missä vaiheessa kiertoa mennään...
Kierukka poistettiin 29.9 ja samantien alkoi vuoto. No katsotaan tässä pikku hiljaa..
Olisko mulla nyt sit yk 1 ja kp 9(kai..)/??
Peipposkalle tuhannesti onnea! Ekalla yrityksellä maaliin :) Wau, kateeksi käy, mutta siis aivan mahtavaa! Onko mitään raskausoireita muuta kuin tuplaviivat testissä?
Täällä kp 24/31 ja tunnustelen oloani mutta en tunne oikein mitään. Eilen kovasti herkistelin pariin otteeseen tv:n saippuasarjoja katsellessani ja jälkeenpäin mietin oliko se minulle normaalia vai ei :) En osaa sanoa. Mitään konkreettista ei siis kuitenkaan vielä kumpaankaan suuntaan. Jatkan odottelua ja päivien kulumista.
KesäEemeli 24/31 yk 5
Hurjaltahan tämä tosiaan tuntuu. Olin täysin valmistautunut pitkään odotukseen. Seksiäkin tämän kierron aikana tuli harrastettua vaivaiset neljä kertaa!! Uutta testiä en ole vielä tehnyt, mutta eipä ole menkatkaan alkaneet. Eli siis raskaanahan tässä varovaisesti ollaan :). Toivotaan, että kyytiläinen pysyy mukana.
KesäEemeli kyseli oireista. Muistelisin, että ykkösestä oireet oli samat. Eli ei siis mitään tissikipuja ennen plussaa. Nyt alkaa vähän olemaan rinnat arat. Ja mahassa nippailua ja pari "nirhaisua". Eli siis kohtuu oireetonta. Lämpöä en ole mittaillut.
Mukavaa torstaita kaikille ja paaaaalllljooooonn plussatuulia!!
Peipposka rv 4+3 (HUI!!!)
lahopää kun on niin en nimimerkkejä muista..
Mitenköhän sitä taas oppii lukemaan omaa kroppaansa..
Tarvis vielä keritä hiukan saamaan tätä painoa alaspäin ennenkuin raskautuu.
Galluppia: Minkä ikäisiä esikoisia muilla on?
Mun poika on nyt 6 vuotias, täyttää ens vuonna helmikuussa 7. Miehen esikoinen on 1,5 vuotta.
MaijaMehi81
omaan napaan ei kuulu mitään erikoista, piinaviikko alkaa pyöriin kun mennään kp 21 siis tänään. syysloma viikolla sais testailla.oon miettiny päivänkin,kun itellä alkaa loma 22pvä ni jos sillon aamulla testaisi ellei tietty oo menkat alkanu ennen.
joku kyseli esikoisen ikää, elikkäs se on jo 2.5 v, aikas iso prinsessa. olis kiva saada pikkunen kaveriksi. palailen varmaan sitten testin tekemis aikoihin tänne kertomaan kuulumisii.
kp 21/n.30 yk2
Maanantaita kaikille!
Täällä kp 29/31 eli tämän kierron odotus alkaa olla loppusuoralla. Viimeiset 4 päivää olen välillä ollut 99% varma raskautumisesta ja välillä 99% varma että menkat tulossa. Juuri nyt ei tunnu yhtään raskaana olevalta, mutta välillä on tosi voimakkaasti sellainen olo että nyt on tärpännyt. En osaa oikein selittää mistä nämä tunteet tulevat kun ei varsinaisesti ole raskausoireita. Viime päivinä tosin on ollut hetkittäin tosi etova olo jos on ollut useamman tunnin syömättä, mutta eihän raskauspahoinvointi ala näin aikaisin? No jaa, näitä arvailujahan riittää kun aihetta pohtii pienessä päässään 24/7. Ylihuomenna kuitenkin saa testata jos ei tätiä näy siihen mennessä...
Maijamehin galluppiin: meillä esikoinen 1v4kk eli aika tasan 2v ikäero tulisi jos nyt tärppäisi.
Jään odottelemaan ja palaan asiaan ylihuomenna.
Tsemppiä Sandybellin piinaviikkoon!
Kenellä muulla aihe ajankohtainen?
Plussapuhuria tähänkin viikkoon kaikille!
KesäEemeli 29/31 yk. 5
on vaan sellainen pieni vika, etten tiedä kuinka pitkä mun kierto on niin ja enkä tiedä mikä vuoto toi oli kun kierukka otettiin pois..
Maijamehi81 yk 1 kp 14/?
ekaa yhteistä ja molemmille tuleva pikkuinen tulee kuitenkin olee toinen=)
Nyt vaan odotetaan, että tää kierto palautuis johonkin suuntaan ku kierukka otettiin tiistaina pois, josta asti siis mulla on ollu vuotoa. Toivotaan että vuoto kohta loppuis ja päästäis tositoimiin. Haastetta tähän ehkä tuo se, että mies on paljon viikolla poissa kotoa.