~~ Pikku2 lokakuu ~~
Hei!
Ajattelin avata uuden pinon lokakuun kunniaksi. En kerennyt käydä kunnolla lukemassa teidän syyskuun lopun kirjoituksia, mutta pikaisesti kun vilkaisin niin plussia oli ilmeiesesti tullut - onnea!
Ja jos olisi ollut aikaa niin olisin tähän alkuun päivittänyt listan meistä pikku2 kuumeilijoita, mutta en tosiaan kerennyt.
Meillä vain tjottaillaan. Kävin pari viikkoa sitten ostaa testin apteekista, mutta ei siihen kahta viivaa ilmestyny, joten tällä hetkellä varmaankin imetys on hyvä ehkäisykeino :/
Ketäs meillä on vielä kuumeilemassa?
Plussatuulia toivotellen prinsessa65
Kommentit (99)
En tiedä oliko ovis jo vai ei, kun en ole tuntenut mitään (yleensä tunnen oviksesta kivun n. kp 13 mut nyt ei) mut ollaa kuiteni hommailtu muutaman kerran ja toivotaan parasta :) Vähän laiskaa tää yritys tässä kierrossa mut toivotaan parasta :)
Lankaan menin, ihan omaa tyhmyyttäni kuvittelin jo vaikka mitä!!
Paskanmarjat, aamulla pönttö värjäytyi punaiseksi (kp30/31). Onneksi säästyi testi ;)
Vajoan taas hetkeksi omaan surkeuteeni ja ponnistan uuteen yritykseen. Pitäisiköhän sitä oikeen alkaan tikuttamaan ovista tästä kierrosta... Onko teillä kokemuksia/mielipiteitä sen hyödystä tai onnistumisesta?
KesäEemeli 1/30-31 yk 6
Vielä jatkoa edelliseen viestiini että olisikohan silti voinut olla hetken raskaana (etova olo oli niin konkreettista muutamana päivänä) koska yhtäkkiä tänään rintoihini nousi maitoa (siis rintaliivit ihan kastui) ja imetyksen olen lopettaunut kuitenkin jo 5kk sitten. Hormoonimuutos? Hmmmmmm.
No, jokatapauksessa vuodan nyt kuin seula ettei siellä ainakaan enää mitään ole. Olisi sitten toinen km minun kohdallani tämä, viimeksi kesti tosin paljon pidemmälle. Tiedä näistä. Jatkan surkutteluani...
KesäEemeli 1/30-31 yk 6
Se on kurjaa ku menkat alkaa.. Voimia sinne!!!
Onnea jo plussanneille ja sorry kaikki joille täti tuli!(mä oon tosi huono näis nimimerkeissä) Uudessa kierrossa sitte megaplussat!
Sitte omaan napaan; nyt menossa kp 18 ja ollaan heiluteltu ajoittain peittoja, ei kyl mitenkään usein todellakaan! Tän koko kuukauden olen ollut jotenkin vähän väsyneempi (syksykö?) ja muutenkin jotenkin tosi herkkä! Lisäks ollut koko ajan jotain mahakipua, ajoittain menkkamaista, mut jotain muutakin kyllä! En käytä ovistikkuja, mutta mietin tässä, että onkohan mun hormoonit aivan sekaisin!? Onkohan mulla edes oviksia?? Jotenkin tuntuu ihan oudolta. En usko, että olisin raskaana, mut mietin jo, et pitäiskö mennä käymään gynellä, et kaikki olis ok. Voi tosin olla ihan vaan kiireisestä elämästäkin johtuvaa, mut en tiedä... No, tulipas nyt vuodatus, sorry!
Noh, näillä kulmilla sen oviksenkin pitäis jo tulla, mut kierron sekavuudesta johtuen(28-45), niin enpä tiedä! Saas nähdä mitä kierrolla tapahtuu! Olis kyllä kiva saada "kesäpaketti"! ;)
Noh, hyvää torstaita siis kuitenkin kaikille!!
Alfrida
viel olis tarkotus oottaa tonne torstai aamuun.mut ei taaaaahdooooo oottaaa!!! uskaltasinko tehä jo vaik sunnuntai aamun jos ei oo täti siihen mennes tullu. nyt on kp 26 ja menkat on pyörin siin 30 kintaalla ja sunnuntain olis sit jo kp 28???
jos ei tästä(kään) kierrosta raskaudu. Koko viikonloppu ollu kamalat oviskivut ja pupuiltu pariin otteeseen (enempää ei ollu aikaa ku olin työmatkalla pe-su) mutta siis kp10 ja kp13 nyt kuitenkin joten jos se ovis ei ihan vielä ollu niin simpat on ainaki odottamassa. Mä en kyllä tajuu tätä ovista: eikö se oo sillon kun se munis irtoo? Mulla on ollu nää kivut kohta viis päivää... mulla on aina oviksen aikoihin ne kivut jonku vähintään kolme päivää. Ei sitä sitte oikein tiedä tarkalleen millon se ovis on... oon aatellu et se on sillon kun ne kivut loppuu ei munis on irronnut ja siitä vuorokausi eteenpäin on se mahis hedelmöittyy. Nyt vielä nippailee mut jos vaikka huomenna olis jo kivut pois... =) Himmeet pohdinnat ja sepostukset! Mutta nyt sitten vaan odotellaan taas kerran... pitäsköhän sitä olla vähän sekopää ja vetää kunnon greippimehukuuri kun mua edelleen epäilyttää et mun ongelma on se että se hedelmöittyny alkio ei pysy kohdunseinämässä kiinni. Onks muita keinoja ku se greippimehun litkiminen?
SANDYBELL: No mikä on tilanne? teitkö testin? ehdottomasti uskallat tehdä jo herkän testin! Senhän saa tehdä 4päivää ennnen menkkojen alkua ja onko nyt tullu markkinoille velä herkempiä. Ihanko olisin lukenu että 7 päivää oviksen jälkeen sais tehdä tän uusimman.... muistanko väärin?
Hauskaa alkavaa viikkoa! Mulla on huomenna vapaapäivä ( täysin ansaittu sellainen)!!!!
Soffu kp 13/26 yk 14 (?)
tein aamulla testin. olin kyllä sitä mieltä että turhaan kun la illalla tuli verta paperiin hiukan,mutta sen jälkeen ei oo tullu, ei vieläkään lisää. mutta aamulla testi näytti negaa(ihan tavallinen prisman halppis)testi. koko ajan on sellanen ihme tunne vattas... ei tie... ja sit kyl kurkkasin testii vie uudestaan ni siin oli toinenkin viiva minkä muka erotin,mutta uskon kyllä tällä ololla että se oli vaan mun mielikuvitus ku näki sen viivan. mut jos ei menkat ala ni sitten torstai aamuna uudestaan...
kp 28 yk 2
Heipähei,
Täällä alkukiertoa 7/30 joten hiljaiseloa tällä hetkellä.
Soffu: oletko koittanut tikuttaa ovista jos epäilet mille kohtaa se osuu? Itse ostin ovispaketin tälle kierrolle ekaa kertaa ja tarkoitus olis aloittaa tikutus ihan lähipäivinä. Jännitystä elämään :)
Mä epäilen mun kohdalla myös tuota kiinnitymis ongelmaa. Hedelmöityn näköjään suht helposti kun todistetusti olen 2x ollut hetken tai pidemmänkin raskaana tässä reilun puolen vuoden aikana mutta pikkuiset ei pysy kyydissä :( Mikähän siihen tosiaan auttaisi?
Sandybell: Toivoa on vielä!!
Ja nyt ulos puistoon..
KesäEemeli 7/30 yk6
voi melkein sanoo et meni niin klassisesti et heti kun olin painanut eilisen viestin entterillä tänne ni menkat alko. uus yritys vaan
eikös mulla ole silti tänään kp 2 vaikka menkat alko eilen puol 11 illal, että eilinen oli niinku kp 1??
Moi! Meillekin toivotaan pikkukakkosta. ollaan yritetty jo aika kauan, esikoisen jälkeen ollut kaksi keskenmenoa ja välillä tuntui että ei tästä mitään tuu... Nyt taas ollaan saatu uutta puhtia ja toivoa! Jospa se kuitenkin...
Esikoinen on meillä jo 4-vuotias, joten kaveria kaivataan...Nyt löysin tieni tänne ja ajattelin että täällä saa höyrytä vauvatoiveita ihan vapaasti.
kp 18/27(keskimäärin) eli peitot on täälläkin heiluneet ahkerasti.
Sellaista vielä kysyisin (tyhmä kysymys!) että lasketaanko ensimmäiseksi kiertopäiväksi se kun on pientä ruskehtavaa tiputtelua vai vasta kun menkat kunnolla alkaa?
Mukava löytää "vertaistukea" ja toivotaan paljon plussia! :)
Nyt on siis kp 21/27-30. Jännittää että joko olisi tärpännyt. Mitään tuntemuksia ei kyllä ole suuntaan eikä toiseen. Nyt on ollut paljon tekemistä, joten en ole edes ehtiny kauheesti miettimään tätä vauva-asiaa ja se on hyvä se :)
Meillä myös esikoinen jo 4-vuotias ja kaveria kaivataan :) Mulla myös kierto aika samoissa ku sulla eli nyt kp 21/27-30. Kivaa jännätä yhdessä :)
Hauska juttu kun ollaan näin samassa tilanteessa!:) Meijän nelivuotias välillä kyselee että tulisko hänelle joskus "omaa" vauvaa? Serkkunsa sai pikkusiskon jokunen aika sitten, niin tottahan hänenkin pitää saada... Sitähän minäkin toivon! :)
kyselee kans kovin koska hän saa pikku veljen tai siskon, onhan tossa tietysti tuo miehen pikkuinen.
Kierron kestosta ei oo tietoakaan, mut toivotaan et se on normaali.. ja ens viikolla pääsis loppu puolella testailee:)
Maijamehi81 kp 21/?? ja yk 1
Vimpula, huomasin tuolta aikaisemmin kirjoitetuista teksteistä, että ollaan saman ikäisiäkin ja meidänkin esikoinen on tyttö... :)
KesäEemeli: En mä oo ovistikkuja nyt käyttäny... joskus esikoista yrittäessä kokeilin mutta testasin vaan että onko mun ovis sillon ku luulen ja oli se eli oon siinä ajatuksessa että tiedän millon mun ovis on mutta nyt kun kivut on alkanu kestää ja kestää niin en oo enää ihan varma. En tiiä jaksaako sitä alkaa niillä leikkii... plääh!
Siis onhan sitä lääkettä olemassa joka paksuntaa sitä kohdun limakalvoa niin että alkion (vai onko se sillon vielä muna?) on helpompi kiinnittyä siihen-> oliko nimi clomifen? Mä aattelin nyt varata ajan gynekologilta ja kysyä mun kysymykset siltä ja saa sitte katsoa samalla näkyykö jotain ihan silmämääräsesti. Jospa perjantaiksi sais ajan... voisin kysyä niistä clomeista ja katotaan sitte pitääkö ihan ultrata yms... Mut haluun mielenrauhan ku mietityttää nää kivut ja se ettei meinaa tulla raskaaksi. Kaveri kerto tänään että vain 20% hedelmöittyneistä munasoluista kiinnittyy... aika vähän! eli olisko niin että mäkin oon hedelmöittyny monta/muutaman kerran mutta eipä se vaan kiinnity tai irtoaa heti kun on kiinnittyny/ ei pysy kiinni. Pöh! Mutta jospa se tätsy vähän kertois enemmän jos saan ajan... voin sitte kertoo teillekkin kun tiedän...=)
Soffu Poffu (joka ei raskaudu vaikka panis sikaa)
Hei vaan kaikille
Piinaviikot ovat käynnissä, yrityskerta 4 menossa ja kp muisuttavat siitä että tätiä odottelen torstaille. Alaselkä ollut todella kipeä viimeiset päivät ja olin varma että tämä(kin) kierros on hutilaukaus. Ovis siis bongattu tarkasti kp 11 ja se tietenkin hyödynnettiin ennen ja myös jälkeen ovis+. Ovistestejä ei ole montaa jäljellä joten ajattelin hyvin vuoksi pissiä tikkuun eilen illalla(joudunhan ensi kiertoa varten tilaamaan lisää) ja apua siihen tuli kaksi viivaa!:O Siis sain ovistesterillä(ei ole r-testiä kotona) ovis+ kunnollisen ei haamu vaan liki tasavahvat viivat!!! Mitä tää nyt tarkoittaa? Alaselän puukkomainen juilinta ja tissien kipu on kyllä aina ennen merkannut tätiä...(jota ei siis vielä näy).Olen jostain lukenut, että ovis+ voi enteillä myös raskautta?! Voiko olla totta? Aamulla oli pakko uusia testi koska pelkäsin että näin näkyjä tai että se viiva katoaa yön aikana...jep jep vaan ei kadonnut! Taas ovis+ En uskalla vielä iloita ja kunnollinen raskaustestihän on tehtävä mutta kuitenkin..tulos hämmentää..
Tänttähäärä-72 hyvin hämmentyneenä
Tänttähäärä kyllä tuo jotenkin lupaavalta kai voisi vaikuttaa!! Eri hormoonia ne kai mittaa mutta mulla myös muistikuva että olisin joskus kuullut saman että ovis + voisi olla myös ihana vauva plus! Ovistestin ohjeissahan myös lukee että testiä ei saa/voi tehdä jos on juuri ollut raskaana eli kyllä se siihen jotenkin vaikuttaa. Heti oikean raskaustestin ostoon ja heti huomenna aamulla tulet tänne kertomaan kuinka kävi :)
Mä Soffun aloitteesta tilasin myös itselleni gyneajan. Siis ihan perustarkastus ja papakoe kun multa ei ole sitä pariin vuoteen otettu. Samalla saan kysellä mieltäpainavat kysymykset pois:)
Jatkan piinaviikkoisten puolesta jännittämistä..
KesäEemeli 8/30 yk6
Mä aattelin plussata tästä kierrosta. (ihan varmasti!) Oon niin kauan täällä kykkiny että voisin jo poistua.... =DDD
No kp on 6/27 ja mies tulee just oviksen tienoilla kotiin (mä oon kyllä työmatkalla suurimman osan ajasta). Mutta jos hommailtas kp11 ja kp 14 ni uskon olevan aika hyvät mahikset sen kannalta. Muuten kyllä todennäköisyys on huono mutta aina kannattaa yrittää.... =)
Mitenkäs KAISALLA raskaus etenee? Kaikki ok?
Entäpäs mikä on KesäEemelin tilanne?
Mä taidan lähteä ostamaan uutta puhelinta ku edellinen hajoo käsiin jo....
T: hyvällä tuulella oleva Soffu kp 6/27 yk 14