~~ Pikku2 lokakuu ~~
Hei!
Ajattelin avata uuden pinon lokakuun kunniaksi. En kerennyt käydä kunnolla lukemassa teidän syyskuun lopun kirjoituksia, mutta pikaisesti kun vilkaisin niin plussia oli ilmeiesesti tullut - onnea!
Ja jos olisi ollut aikaa niin olisin tähän alkuun päivittänyt listan meistä pikku2 kuumeilijoita, mutta en tosiaan kerennyt.
Meillä vain tjottaillaan. Kävin pari viikkoa sitten ostaa testin apteekista, mutta ei siihen kahta viivaa ilmestyny, joten tällä hetkellä varmaankin imetys on hyvä ehkäisykeino :/
Ketäs meillä on vielä kuumeilemassa?
Plussatuulia toivotellen prinsessa65
Kommentit (99)
aattelin nyt sitten et jos koittais noita ovistikkuja, ku enhän mä toisaalta edes tiedä tapahtuuko mulla tota ovulaatiota..
Siispä tilasin netistä muutaman ovistikun, nyt vaan vielä kun tietäis et koska niitä kuuluu käyttää..
Maijamehi81, joka on ihan pöhkööntynyt=)
Jännää kun ei ole vielä menkat alkanu. Mitään oireita ei edelleenkään ole puoleen eikä toiseen (menkkoihin liittyvää tai raskauteen liittyvää), joten en tiedä mitä odottaa. Yritän jaksaa odottaa vielä keskiviikkoon (kp 30) ja sit testaan jos ei ole menkat alkanu :)
Tää odottelun odottelu on kyllä tosi boorriiinnggg puuhaa... Ensin odotellaan, että jotain ehkä kannattais yrittää, sitten odotellaan, että alkaako menkat ja sitte, et milloin voi testailla, sitte petytään tai "ollaan voittajia". Sen jälkeen sitte toivotaan, että kaikki menee hyvin ja "pallero" pysyy mukana! Tosi nihkeetä!
Eipä tässä oikein sitte muuta... Odottelen loppukierron jännityksessä! Ovis tais ehkä olla pari päivää sitten, ja pedissäkin käväistiin, joten... nyt sitte odotellaan... (aivan liian hidasta tää tällainen)
T. alfrida yk 7 kp 29/35-45
P.s. tsemppiä muille ja yrittäkää jaksaa odotella, et saatte testata!! ;)
Heips!
Mekin yritetään pikkukakkosta.Kesäkuun lopussa jätettiin ehkäisy ja nyt on kiertopäivä 25/32-34.
Raskausoireita on kyllä ilmennyt hieman:
rintojen turvotusta,
nukkuminen on helpompaa ja samoin nukahtaminen,
mieli on sisäänpäin kääntynyt ja maailman meno ei jaksa kiinnostaa,
myös hieman painontunnetta alavatsalla.
Mutta pelkään että tulee keskenmeno,vaikkei ole aiemmin tullutkaan.Sairastan pco:ta ja endoa,mutten hirveen pahoja,koska yksi lapsi on saatu. Ai niin meidän esikoinen on 1v 4kk ja siis tod.näk.vaipoissa vielä pitkään.Istuu kyllä potalle ja lurauttaa sinne satunnaisesti pissat ja joskus jopa kakkaraisetkin:)
Täällä nyt tuntuu valitettavasti aika menkkamaista alavatsakipua... Ei vielä vuotoa, mutta pahoin pelkään että sieltä se täti taas saapuu...höh! Nyt on kp 26/n.27. Seuraillaan...
Mulla yleensä kierto lyhyt eli 27 on aika tavallinen. Nyt tuntuu jännältä kun ei ole menkat alkanu ja nyt jo kp 29. Uskaltaisikohan jo huomenna testata? Mitään oireita ei edelleenkään ole (ei siis onneksi myöskään mitään menkkojen alkuun liittyvää kipua...). :)
Vimpula: Testaa jo! Ehdottomasti voit jo huomenna testaa.... mä aion testata kp 25/25-28.
KesäEemeli: mulla on huomenna se gyneaika. katsotaan sitte mitä sano....
Siis miten niin sulla on nyt tässä kierrossa parempi mahis ku edellisissä? En tajunnu.... =/
Mulla on menny nenä tukkoon. Ei mulla oo kyllä yhtään nuhaa... Luin tuolta että sekin vois olla raskausoire. Siellä kyllä luki että nenä menee tukkoon varsinkin öisin. Mulal se on koko ajan tukossa. No mutta odottelu jatkuu....
Soffu kp 22/24-28
Vimpulalla ja Soffulla alkaa olla jännät paikat.
Testatkaa jo äkkiä :) !
Soffu: Kirjoitin ehkä vähän huonosti. Ei ole tässä kierrossa sen paremmat mahikset kun aikasemmissa, ylipäätään se gyne vaan uskoi että raskauteen pitäisi olla ihan hyvät mahdollisuudet kohtuullisessa ajassa (mikä se aika ikinä onkaan) ja toivotti parempaa onnea tulevaan kun pari on jo kesken mennyt.
Laittakaahan pian testituloksianne tänne!!
Itse jään odottelemaan sitä piinaviikkoa. Miksi kukaan tiedemies ei ole kehittänyt testiä joka näyttäisi vaikka heti pari päivää oviksen jälkeen että onnistuiko?!
KesäEemeli 15/30 yk6
Niitä testejä ei haluta tehä liian herkiksi,koska iso osa menee kesken kuukautisiin mennessä.Johan nuo nykyisetkin testit monet näyttää jo ennenku kuukautiset edes myöhässä, ja sitten tulee pettymyksiä,kun menee kesken..
Tänään oireita lievä kuvotus ja ailahteleva väsy ja pää jumissa-tunne.Rinnat myös vähän kasvaneet,ja ulkoiluhousut ovat liian tiukat.Tai sit vaan oon lihonut..
kp26/30-34
Tein juuri testin ja se näytti negaa (tai olin näkevinäni haamujen haamun mutta ehkä se oli vain mielikuvitusta ;)
Menkoista ei edelleenkään ole tietoakaan ja kp 30/27-30. Rinnat ovat kipeät ja kauhea väsymys vaivaa. Eilen menin nukkumaan jo 20.30, kun olin aivan poikki. Toivottavasti tämä nyt vielä muuttuisi positiiviseksi :)
Plussaonnea kaikille!!!!
menkat alkaa olla lopuillaan, joten jos sitten suunnistais uuteen kiertoon. Nyt aattelin koittaa tota ovista tikuttaa tästä kierrosta..
Vimpula: Mulla tuo raskaustesti mun esikoisesta näytti plussaa vasta silloin kun menkat oli myöhässä noin 2 viikkoa, joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon=)
Keskiviikko terveisin
Maijamehi81
Tein testin tänä aamuna kp 27/n.27 ja negatiivista näytti! Esikoinen oksensi viime yönä joten ehkäpä ne minun "raskausoireet"(kuvotus) onkin jotain mahatautia... Menkat ei ole vielä alkaneet.
t. pettynyt Milli Vanilli kp 27/n.27
Kiitos rohkaisusta maijamehi81. Oikein paljon plussaonnea uuteen kiertoon :)
Mulla tosiaan sellainen jännä tunne että olen raskaana vaikka testi näytti nyt negaa. En osaa sitä selittää mut katsotaan :)
Milli Vanilli: Harmi että sullakin tuli nega, mut jos ei ole menkat alkanu nii sittenhän vielä on kuitenkin toivoa :)
MÄ OON NIIN ONNELLINEN! Endohan sieltä löyty ja todellakin vastaus sille etten raskaaksi oo tullu. Gyne huomas sen heti ku teki sisätutkimuksen. Varmistettiin vielä ultralla. Sit kävin labrassa. Katotaan kuin hyvin ovuloin ja suljetaan pois kilpparin vajaatoiminta, Sitä myöten asia on selvä et endo on syy. Sain clomifenit jotka alotan heti kun labratulokset tulee ja suljetaan tosiaan muut vaihtoehdot pois. Jos clomit ei auta, (en tiiä kuinka momta kiertoo syön) niin leikkaus on edessä. Jännittää mut aivan mahtavaa että tiedän nyt syyn. Nyt menee kuukaus ku se gyne on lomalla mutta sitten aletaan touhuun muksua oikein urakalla. =D
onnellinen Soffu kp 23/24-28 mutta ei raskaana ainakaan nyt
milloinkas kannattais alkaa tikuttelemaan sitä ovista???
Moi!
Miltä näyttää Vimpulan ja Milli Vanillin elämä?
Onko täti pysynyt vieläkin poissa? Ootteko tehnyt uusia testejä?
Soffu: Varmasti helpottavaa kuulla syy miksi sitä vauvaa ei ole kuukaudesta toiseen kuulunut! Ja nyt kun vika on löytynyt voi sitä alkaa hoitamaan. Hienoa!
Onko endo oireillut sulla mitenkään näin kun jälkeenpäin mietit asiaa?
Miten kilpirauhasen vajaatoiminta liittyy tähän?
Ja miten clomit voisi auttaa tilannetta? Sori paljon kysymyksiä mutta kun tietämätön olen.
Syksyisiä plussapuhureita!
KesäEemeli 17/30 yk6
Maijamehille: Kokonaista yhden kierron tikutus kokemuksella vastailen :)
Itse aloitin tikutuksen kp10 kun epäilin ovista kp 15-16 ja plussan sain tikkuun kp14. Eli siis hyvissä ajoin ennen kuin epäilet ovuloivasi niin kannattaa aloittaa ettei ovis ehdi mennä ohi. Mun mielestä parempi saada muutama negatiivinen testi alkuun ja sit tietää ainakin milloin se plussa pärähtää ja voi alkaa hommiin :)
Onnea matkaan!
KesäEemeli
Hyvältä siis näyttää. En ole uskaltanut tehdä uutta testiä kun en halua saada taas negatiivista tulosta. Odottelen nyt rauhassa jonkun aikaa ennen kun teen uuden testin. Kauheesti ei ole raskausoireita (paitsi rinnat välillä kipeet ja väsymys) mutta mulla on ihan sellainen tunne että olisin raskaana :) Tylsää vaan kun pitää odotella ennen ku se varmistuu. Jännitän myös sitä että jos täti sittenkin saapuu paikalle...toivottavasti ei.
"Onko endo oireillut sulla mitenkään näin kun jälkeenpäin mietit asiaa?"
- Joo, en oo vaan aatellu et ne viitais endoon: kamalat menkkakivut, kamalat ja pitkittyneet oviskivut, menkkojen aikaan ulostaminen sattuu sikana. Lisäksi oireisiin kuuluu yhdyntäkivut ja kuivuus-> saattaa tulla verta yhdynnän jälkeen. Mulla ei kyllä noita viimesimpiä oo ollu.
"Miten kilpirauhasen vajaatoiminta liittyy tähän?"
- Ei liitykään vaan mun tiputteluvuotoon. Gyne halus varmistuksen kaikkeen mun oireiluun.
"Ja miten clomit voisi auttaa tilannetta?"
- siis se gyne sanoin näin että ne clomit ns. estää sen endon oireilun eli kun on oikeesti vaikee tulla raskaaksi ni clomejen avulla on paljon helpompi tulla endon aikana raskaaksi.
Se gyne sano et monet tulee heti ekasta kierrosta jos ajotus menee putkeen muilta osin. Mut oon käsittäny että niintä clomeja syödään 3-6 kiertoo ja sit on leikkaus jos ne ei toimi. Mutta en tiedä muuten tasan tarkkaan miten ne toimii!
Tsemppiä vimpulalle edelleen!
Soffu, joka odottaa kuumeisesti että saa alottaa ekan clomikuurin!
Elämäni ensimmäinen ovulaatio bongaus testillä tänä aamuna :) Tikkuun piirtyi kaksi vahvaa viivaa joten nyt oikea aika ryhtyä taas hommiin!
Mulla nyt kp 14/30 eli aika tarkasti se on itselläni puolessa välissä ja kaikki muutkin merkit ovikseen kehossa viittaa. Ihan hauska kuitenkin todeta asia näin testilläkin ja saada varmistus että ovulaatio todella tapahtuu.
Soffulla ihan lupaavia merkkejä ilmassa. Olisi se teilläkin jo aika onnistua!
Kävitkö gynegologilla, mitä kertoi?
Itse kävin gynellä papakokeessa ja perustarkastuskessa viime viikolla ja antoi meille ihan hyvät ennusteet vielä raskautua, parammalla onnella vain kuin 2 viimeistä kertaa. Toivotaan että lääkärillä oli hyvät ennustajanlahjat :)
Jään valmistautumaan illan petipuuhiin..
KesäEemeli kp 14/30 yk6