Miksi yhden lapsen yh tarvitsee asunnokseen kolmion?
Ja auton täytyy olla noin 20 000 euron arvoinen, vaikka ilman autoakin pärjäisi hyvien julkisten liikenneyhteyksien varrella?
Sitten säästävät kaikessa muussa. Lapsi kulkee repaleisissa vaatteissa ekalle luokalle! Ruoka on yksipuolista. Lapsi ei pääse maksullisiin harrastuksiin.
Jos haluaa olla asuntovelallinen, niin eikö riittäisi tilava kaksio? Ja autokin halvemmaksi tai olisivat ilman?
Kommentit (38)
minä mietin pienempään muuttoa jäädessäni lasten kanssa yksin, mulla 3 lasta ja 4h+k. Yksi makuuhuoneista on minun. En aio siitä tinkiä.
Autoon en ota kantaa.
Ap taas vois hankkia elämän, aika tarkkaan näytät kyttäävän kun tiedät ettei talvikamppeita ole hankittu.. oletko käynyt hänen komeroillaan??
on hyvä ratkaisu, tästä en pienempään suostuisi lähtemään. Lapselle oma huone, minulla makuuhuone, lisäksi tarvitse työhuoneen. Työhuone olohuoneessa tai makuuhuoneessa ei olisi mieluisa ratkaisu.
Ihmiset painottavat eri asioita, yhdelle asumismukavuus on tärkeintä, toiselle vaatteet.
että joskus jopa uusi mies ja lisää lapsia, turha sitten ruveta uutta asuntoa katselemaan? Jospa hänellä on lemmikkejä, jotka tarvitsevat tilaa?
itketään OLEN YH!!!!!!!!!!! RAHANI EI riitä, isä EI osallistu LAPSENSA KULUIHIN! Isä saattaa asua jopa ahtaassa yksiössä, mutta sehän ei lotkauta äitejä.
Tosin tiedän ihmisiä, jotka ei olohuoneessa suostu nukkumaan.
Asuttiin ennen kolmiossa ja minä ja mies nukuttiin olkkarissa.
Kaverini mielestä se on tosi mautonta. Minun mielestä me ei oltu itsekkäitä ja pojilla oli oma huone.
Moni yh kuitenkin valitsee pienemmän asunnon jo kustannussyiden takia.
Minulla kaksi lasta ja 4h+k sekä auto.
Lapset kulkevat merkkivaatteissa, molemmilla kaksi (maksavaa) harrastusta. En silti ole mikään kroisos, olen valintani tehnyt mihin rahat menevät.
Enkä itke, vaikka lasten isä ei maksa minulle latin latia, elatusavut ovat ulosotossa (josta niitä ei pystytä perimään).
2 teiniä, tyttö ja poika ja minä. Jos muutettaisiin keskenämme asumaan.
500e autolla vai 20000e autolla.hanki elämä!
mutta niin etten mitään sääliä kerjäisi.Mulle vaan on vaatteet ihan toisarvoinen asia. Kiva kun on siistiä, mutta ihan surutta otan vastaan kierrätettyä kamaa.Ja siisteys niillä on tasan sitä mihin lapset tälle hetkellä kykenevät, eli ruuat rinnuksilla koko ajan, vaikka aamulla laitettu puhdasta päälle. Ekologisista syistä en suostu pesemään muuten puhtaita vaatteita koko ajan.
Autoakin harkitsen samasta hintaluokasta kuin esimerkissä, mutta mulla on syynä ekologisuus. Kaikkein vähiten saastuttavat ei ole se halvin markkinoilla. Ja niistä halvemmista ei ole muita kokemuksia kuin että ovat koko ajan korjaamolla. Köyhän ei ole varaa ostaa halpaa.
Asuntoasiassa: minä taas suostuisin nukkumaan olkkarissa, mitä väliä. Ehkä mä vaan olen elämäntapapihtailija.
Mutta pidän siitä, että kun mietin lähdettäisiinkö matkalle tai pitääkö hankkia uusi pesukone, että minun ei tarvitse siinä kohtaa miettiä hetkeäkään riittääkö rahat.
Mun pointti kai oli se, että ei nykyään voi päältä katsoen tehdä mitään johtopäätöksiä toisten elämästä.
ja tällaista elämää olen elänyt parikymmentä vuotta, häiritsi aina että olohuone ei koskaan ollut vain oleskeluhuone. Aina iltaisin piti huomioida että siellä myös nukutaan, ei tullut kuulonkaan että olisi voinut esimerkiksi 23 tai 24 aikaan katsoa elokuvaa. No onhan toki televisioita monella useampi, mutta olisi kiva joskus katsoakin sitä "ykköstelevisiota" eikä pientä 14 tuuman ruutua varsinkin kun videotkin oli olohuoneen televisiossa.
ja vielä saunan, saunokoon uimahalissa? Puhumattakaan sitten kymppitonnien autoista, joita on vielä kaksi ja sitten eletään onnellista kulissielämää, kun velat kaatuu niskaan?? =DD
Sitten kun äiti löytää vakinaisen miesystävän, joka viettää öitäkin hänen luonaan, niin olohuoneessako pitäisi yhdessä nukkua ja kenties harrastaa seksiä? Minne lapsi voi kävellä koska vain, suora näkyvyys jos herää yöllä esim. vessaan?
Kyllä oma makuuhuone äidille on ihan perusjuttu.
paljonko tämä asia kuuluu sitten sinulle ?
Älä puutu toisten asioihin.
No toisten elämään en osaa ottaa kantaa, mutta omasta elämästä voin kertoa, että pidin meidän kolmion ennenkaikkea sen takia, että halusin, että lapsella ei muuttuisi erossa alkuunsa juuri muu kuin että isä muutti pois. Siinä oli ihan riittävästi muutosta.
Mulla on yhden lapsen yksinhuoltajana jopa 3 mh+oh+sauna.
Ja arvaa, ettei kuulu sulle, eikä muille mitenkään.
Ja autokin on, ehdottomasti... ;)
kummallakin on omaa tilaa? Koululaiselle ainakin hyvä, jos saa oman huoneen.
Auto ei oo välttämätön, jos pääsee töihin julkisilla hyvin, eikä ole esim. vuorotyöläinen, ja menisi tunti tai enemmän kotiin päsyyn. Tai jos ilman autoa ei pääse (suvun) mökille tai mummolaan tai johonkin muuhun missä ehkä käyvät. Kun niitä harrastuksiakaan ei ole.
ja makuuhuoneeseen mahtuu mlempien sängyt sekä lapsen leikkitila. MUTTA minulla ei ole muuta omaa tilaa kuin se sänkyni siellä lapseni huoneessa. En halua luopua isosta ruokapöydästä, jonka ääreen mahtuu myös vieraita ja pieneen olohuoneeseen ei mahdu sohvaa JA sänkyä eli kyllä edessä on muutto kolmioon parin vuoden sisällä... Enkä usko, että se vaikuttaa lapsen vaatteiden puhtauteen ja siihen, pystynkö ennakoimaan talven tulon ;)
joskus olen ajatellut muuttaa vielä jopa isompaan että saan työhuoneen. Tulot eivät mitkään huimat, 10 000 euron auto on. Kyllä lapsen vaatteita voi pestä ja pitää ehjänä riippumatta asunnon koosta, eiköhän se ole ihan viiitsimisestä kiinni.