Hain yhtä työpaikkaa ja pääsin haastatteluunkin,
vähän yllätti, koska työ on atk-osaamisen puolella hiukan yläkanttiin.
Tai periaatteessa osaan kyllä hyvin käyttää ja olen oppinut hurjasti aiemmissa töissä, mutta en oo mikään atk-alan ihminen. Osaan käyttää, ymmärrän tekniset mahdollisuudet, osaan jopa tilata ja tehdä tarjouspyyntöjä jostain atk-ratkaisuista, mutta en ole itse ollut vastuussa niiden virittämisestä, mukana kyllä. Aiemmissa töissä oli jotain mikrotukihenkilöitä ja atk-suunnittelijoita erikseen, ja he olivat päävastuussa tuossa teknisessä virittämisessä. Katsoin paikan sivuilta, niin on sielläkin noita atk-ihmisiä erikseen.
Muu osaaminen mitä vaaditaan, on sitten kyllä mulla hanskassa, ja on työkokemusta vastaavista hommista.
Voinko siis olettaa, että koska ovat kerran mut valinneet haastatteluun, niin että tehtävä painottuu siihen muuhun osaamiseen, mitä mulla on?
Vai oonko vaan naisten tyypilliseen tapaan vähän turhan vaatimaton osaamisestani, kun kotivuodet eivät ainakaan tehneet mun työ-itsetunnolle hyvää?
Kommentit (3)
oot vaan paniikissa nyt, jos oot ollut kotona. Jos sut valittiin haastatteluun, niin olet osaamiseltasi ja koulutus- ja työkokemukseltasi ihan sopiva siihen hommaan. Kasvat sitten tehtävän myötä. Atk-asioissa ainakin ala vaatii jatkuvaa opiskelua muutenkin. Ja jos et ole mikään atk-insinööri, tuskin sun oletaan olevan mikään atk-suunnittelija.
Tsemppiä vaan!
missä siitä avoimesta paikasta ilmoitettiin. Siinä oli monta oudon kuuloista kirjainlyhennettä ja sanaa. Meinasin jättää kokonaan hakemattakin, kun ajattelin, etten pääse kuitenkaan.
Mutta googletin ne silloin ja kävi ilmi, että tajusin kyllä, mistä on kyse, en vaan heti, tajunnut että AD-palvelin on Active Directory-palvelin ja jotkut olivat jonkun firman tuotemerkkejä asioille, mitkä kyllä ymmärrän hyvin.
Täytyy ottaa reipas asenne kehiin! Onneksi em irl oo näin epävarman oloinen. Enkä ollut epävarma ennen, mutta miten nämä pari kotivuotta on saaneetkin mut siihen luuloon, että olen ihan pihalla.
ap
Ota sellainen asenne, että koska olet loppukäyttäjä, haluat että atk-järjestelmät on suunniteltu käytännönläheisiksi eli helppokäyttöisiksi. Kaikki mikä menee yli oman hilseen, on sitten jotain minkä voit teettää firman tukinörtiltä tai ostaa ulkopuolelta konsultointityönä.
Hyvin se menee!
Eli korosta osaamistasi kokonaisvaltaisesti ja luota atk-osaamiseesi äläkä missään nimessä vähättele sitä, vaan esitä osaamisesi myönteisessä valossa.