Naiset, joilla on oma auto:
Kuka valitsee autonne ja tekee siitä kaupat; sinä itse vai miehesi?
Kuinka paljon miehesi vaikuttaa autovalintaasi?
Minä ostan autoni täysin yksin ja mies saa tietää siitä sitten kun tuon uuden auton pihaan. No, joo viimeksi tuli mukaan luovutukseen mutta ei edes tiennyt, että olen vaihtamassa autoa.
Kommentit (26)
Sitten koeajan lupaavimmat yksilöt ja teen päätöksen.
Juu, ja huollot yms. ylläpitojutut hoitaa mies. Itse ajan ja tankkaan.
Hän tietää millaisista autoista minä pidän (ihan erilaisista kuin mistä hän itse pitää), mutta hän osaa kertoa teknisiä asioita niistä autoista, sellaisia joita en itse osaisi ottaa huomioon.
Jos ostan käytetyn auton, mies tarkastaa auton ensin. Itse en tiedä mitään autojen potentiaalisista teknisistä vioista, hän tietää. Uutta autoa ostaessa ei ole sellaista ongelmaa.
Miehen kanssa voi tietty jotain mielipide vaihtoa tehdä, mä yleensäkin meidän perheessä on auto-ostokset tehny, huollot hoitanu ja jos on jotain pientä, hoitanu nekin molemmista autoista. Pienestä pitäen auttanu isää rakentamaan autoja ja sit itellä on nuorena ollu autoja, joita ei oikein kukaan osaa/halua huoltaa, kuten CV2, tomaatti kupla....sitä on tekemällä oppinu
...renkaiden vaihtoa odotellessa, kohta on sekin edessä, tuleepa samalla auto siivottua :)
Minä etsin auton miehen vanhemmillekin, kun alkoi kuulostamaan, että ne aikoo mennä vaan kaupunkiin ja ostaa ekasta liikkeestä ekan vastaantulevan auton. Aloin sitten vähän selvittelemään mikä olisi niiden tarpeisiin sopiva auto, ja löysin netistä sellaisin. Mies sitten kävi isänsä kanssa hakemassa niille sen.
Mutta meidän auton valinnastakin minä oon vastuussa. Meidän auto on mun nimissäkin ja enimmäkseen mun käytössä. Miehellä on työauto erikseen.
Miestä ei tuo autojen etsiminen ihan niin paljon kiinnosta, mutta kyllä mä mun valinnat sillä hyväksytän, ja niin oletan senkin puhuvan mun kanssa, ennen kuin menee mitään traktoreita tai muuta suurempaa ostelemaan. Kyllä mieskin sen tietää, että jos ostais traktorin multa kysymättä, niin seuraavaksi minä oisin uusinut talosta koko sisustuksen siltä kysymättä.
autokuumetta miehessä katselemalla sopivia autoja netistä ja lehdistä. Vilauttelen niitä sitten miehelle ja aina sopivassa välissä perustelen miksi pitäisi vaihtaa.
Meillä on kaksi autoa, ajamme niitä aivan ristiin. Mies yleensä kysyy kumpaa minä tarvitsen ja ottaa sitten sen toisen.
Niin ja sitten kun sopiva auto löytyy, niin minä käyn koeajolla. Jos olen tyytyväinen niin sitten haen auton vielä miehellenikin näytille ja yhdessä siis päätämme sen ostaa.
Näin on nyt vaihdettu viimeiset 4 kertaa autoa!
Itse valitsen auton, itse maksan sen, itse tankkaan, maksan bensat, laitan autoon nesteet ja öljyt, tarkistan rengaspaineet, vien pesuun, putsaan sisätilat, vaihdan pyyhkijänsulat, vaihdan renkaat, vien katsastukseen ja kiikutan korjaamolle jos jotain vikaa jne, jne.