Meillä täitä, apua!
Kamala ruljanssi, en toivoisi tätä pahimmalle vihamiehellenikään! Kahteen otteeseen on nyt koko kämppä siivottu, petivaatteet pesty ja patjat saunotettu. Täishampoolla on koko perheen (5hlö) päät pesty kaksi kertaa (perjantaina ja eilen) ja tarvittaessa vielä uusitaan perjantaina jos eläviä löytyy. Mutta ne munat, millä ihmeellä ne saa pois päästä??!! Ei näytä auttavan kampaaminen, ei pesemiset, ei mikään. Onko jollain jotain keinoa niiden poistamiseen (paitsi tukan ajelu 5mm mittaiseksi). Sitäkin olen miettinyt, mutta pitkätukkainen tyttö ei ole kovin innoissaan ajatuksesta, en kyllä ihmettele. Itselläkin vyötärömittainen tukka, harmittaisi kyllä leikata sängeksi. Ydinkysymys: millä saivareet pois päästä??!!!
Kommentit (5)
ilmoittanut päiväkotiin, kouluun, harrastuksiin ym. jossa lapset liikkuvat? täit liikkuvat/ lisääntyvät helposti, jotta ne saadaan pois on "läheisille" ilmoitettava ja kaikki hoidettava. Muutoin saatte ne uudestaan ja uudestaan.
Tätä kokeillaan tänään. Onko muita vinkkejä?
Päiväkotiin, harrastuksiin, kavereille yms. kaikille on kerrottu. Ihme kyllä me tunnumme olevan ainoita jolla näitä on ikinä ollut (meilläkin siis ekaa kertaa). Tulee vain mieleen, että kertookohan muut näistä avoimesti. Jostainhan nämä on meillekin tullut. Todellisessa sosiaalisessa tyhjiössä eletään nyt, ei käydä vierasilla ja ollaan sanottu, ettei meillä nyt kannata tulla täitartuntamahdollisuuden vuoksi. Itse en kehtaa mihinkään kylään mennä, yököttää ajatuskin, että näitä päästä tipahtelee. En haluaisi itse ainakaan täitartuntaista kylään.
meillä paksuhiuksisella tytöllä ollut 3 kertaa täitä jokunen vuosi sitten ja ei ne sivareet lähde millään muulla kuin kampaamalla 1cm jakauksiin ja sitten katsomalla valoa vasten hius hiukselta sekä vetämällä saivare hiusta pitkin pois. Täikampa ei pysty ottamaan saivareita pitkästä paksusta tukasta. Kestää paksun tukan käsittely melkein 2 tuntia tällä tavalla ja tehtävä pari kertaa viikon aikana että kaikki varmasti tulee pois mutta noin me on päästy eroon aina kertalaakista.
niihin ollut joku tälläinen kikka: ota kampa ja hiustenkuivaaja ja sillä föönäät ne pois ainakin kuolevat kuumuuteen.