Suutuin aamuyöstä lapselle ja haukuin pystyyn
Olipa aamu jonka vaihtaisin heti :(.
Ensin mies lähti tosi varhain (neljän jälkeen) työmatkalle, heräsin kolinoihinsa. Nukahdin lopulta uudestaan.
4-v lapsi havahtui johonkin 5.30. Yritti, että mennään olohuoneeseen. Mä kieltäydyin, ja koetin hyvällä saada nukkumaan takaisin. Ei onnistunut. Lapsi kovalla äänellä huusi ja möykkäsi. Piti valoja päällä.
Lopulta raivostuin ja sanoin, että ei ihme että et saa pidettyä yhtään kaveria siellä päiväkodissa, kun olet noin ilkeä, kukaan ei halua olla tuollaisen kanssa kaveri. (Hänellä on ollut noita ongelmia.)
Lapsi itki ja mä pakotin petiin ja sanoin että nyt nukutaan. Nukahdin ja kai lapsikin. 7 kello soi. Pyysin kyllä anteeksi ja sanoin, että kyllä hän saa kaverin. Sanoin kyllä, että yöllä ei möykätä, vaan nukutaan.
Harmittaa oma sanomiseni. Koko työpäivä menee varmaan huonosti, väsyneenä huonona äitinä.
Olin mennyt ihan ajoissa nukkumaan, jo 21.30 mutta enpä oikein voi sanoa olevani virkeä.
Kommentit (36)
silloin noustaan ylös normaalisti.
Ja jos kerran jo 21.30 on nukkumaan päästy niin johan siinä on nukuttu enemmän kuin riittävästi.
meillä ei oo kukaan aamuvirkku. Ei lapsi, en minä eikä mies. En nousisi edes 7, jos ei olisi pakko.
Yleensä tuota lasta saa herätellä 7 aikaankin. Kotivuosina (ja vieläkin lomilla) heräsi/herää 8-9 välillä, vaikka menee nukkumaan 20-20.30.
Joten ei oo tyypillistä hänelle.
ap
Ja jos kerran jo 21.30 on nukkumaan päästy niin johan siinä on nukuttu enemmän kuin riittävästi.
lapsi meni joskus 20 jälkeen nukkumaan, mä 21.30 totaaliväsyneenä (oli rankka päivä eilen) ja eka kerran heräsin 4 aikaan miehen kolinaan.
Meillä ei oo lehmiä eikä tarvi lypsyaikataulua noudattaa. Nousemme klo 7 arkisin, viikonloppuisin kaikki nukkuvat yli 8, joskus yli 9.
ap
silloin noustaan ylös normaalisti.
Etkö keksinyt mitään muuta vaikka linjalta uhkailu-lahjonta-kiristys
Piti päästä satuttamaan toista : /
lapsi meni joskus 20 jälkeen nukkumaan,
Eli valitettavasti äidin yliväsymyksen piikkiin menee... :(
Eikä 8 h yöuni todellakaan ole riittävästi 4-vuotiaalle.
AP, tuo mitä sanoit oli tosi pahasti sanottu ja todellakin varmasti haavoitti lasta. Hyvä että pyysit anteeksi, yritä nyt vielä saada lapsi vakuuttuneeksi siitä että se mitä sanoit EI ollut totta, ja panosta siihen kaverin saamiseen, ei nimittäin välttämättä usko ennenkuin näkee...
että kuinka pahat arvet annoin sillä typerällä haukkumisella... kyllä sitä varmasti käsitellään vielä monet kerrat.
ap
kun olimme kahdestaan matkoilla ja olin ulos menossa illalla. "Mee vaan yksin sinne kun ei noi miehet ole susta kiinnostuneita. Et sä niitä saa." Ja se sattui silloin teininä TODELLA pahasti ja sattuu edelleen. Minulla oli siis oikeasti vaikeuksia seurustella miesten kanssa ja sitten isäni, joka oli todella kiltti ihminen sanoi noin. Viina sen aiheutti mutta samapa se. Olin siis juuri sitä enne valittanut kun oli kännissä.
Tuli tuo vaan mieleeni, kun ajattelin tuota mitä sanoit tytöllesi kavereista. Ikävä kyllä se saaattoi satuttaa häntä paljon pahemmin kuin osaat kuvitellakkaan vaikka hän muuta sanoisi. Muista nyt sitten keskustella asia kunnolla läpi tytön kanssa. Ja painota asiaa, että tytössä ei ole mitään vikaa oikeasti vaan äitissä joka väsyneenä suuttui. Ja nyt sitten kehut lastasi juuri sellaisena kun hän on joka päivä!! En halua, että hän saa samanlaiset traumat asiasta kuin minä sain. Ja sinä äitinä et ainakaan halua sitä, vai?
Silti en ymmärrä miksi heti lapsen elionoloja aletaan epäillä kun äiti on kerran väsyneenä sanonut jotain pahasti. Kaikille meille sattuu sellaista enemmän tai vähemmän. Toiset vaan eivät huomaa taikka myönnä asiaa edes itselleen.
on, kun menee nukkumaan 21.30 ja herätessään 5.30 ollaan NIIIN väysneitä ja kuolemankieleissä. Nostakaapa housuja ja koittakaa ryhdistäytyä, kyllä aikuisen pitää pikkuisen enemmän kestää.
hyvällä ensin, lupailin uimahallireissua ja että ostetaan sitten jäätelöt ym. ja kun ei tepsinyt käytin lievempiä keinoja. Lapsi kitisi ja kiljui ja piti valoja päällä.
Miksi just tuo tuli suusta, on se, että se on ollut niin pinnalla pari viikkoa. Vi8imeksi eilen siitä puhuttiin, kun näin kuinka epätoivoisesti yritti saada sitä vanhaa parasta kaveria leikkimään kanssaan. Ja koetin puhua, että ei enä pyytäisi sitä, vaan yrittäisi saada uuden kaverin.
On hänellä kavereita, ei oo siis mikään ihan yksin ja hyljeksitty, mutta kaipaa jotakin "parasta" kaveria. Eilen joku ryhmän poika tuli heittelemään lentopusuja hänelle ja sanoi, että nähdään huomenna, nätti *piip* = lapseni nimi :-). Olin ihan ihmeissäni siitäkin, joko tuokin peli alkaa :-).
Etkö keksinyt mitään muuta vaikka linjalta uhkailu-lahjonta-kiristys
Piti päästä satuttamaan toista : /
ja mä heräsin siis jo 4, miehen kolinoihin. Menin nukkumaan niin varhain, koska olin eilen jo väsynyt. Normaalisti meen siinä 23 aikaan.
Onneksi tänään on löysempää, olen tässä juonut kahvia ja vastaillut meileihin eilisestä jutusta, mitä oltiin valmisteltu elokuusta asti.
on, kun menee nukkumaan 21.30 ja herätessään 5.30 ollaan NIIIN väysneitä ja kuolemankieleissä. Nostakaapa housuja ja koittakaa ryhdistäytyä, kyllä aikuisen pitää pikkuisen enemmän kestää.
ja mä heräsin siis jo 4, miehen kolinoihin. Menin nukkumaan niin varhain, koska olin eilen jo väsynyt. Normaalisti meen siinä 23 aikaan.
Onneksi tänään on löysempää, olen tässä juonut kahvia ja vastaillut meileihin eilisestä jutusta, mitä oltiin valmisteltu elokuusta asti.
oikeutus riehua lapsen edessä noin. Kyllä sen verran pitää selkärankaa löytyä, että tajuaa mitä lapselle voi sanoa. Ihme vellihousuja täällä selittelemässä tekosiaan.
Älä kuuntele niitä, jotka lyttäävät, KAIKKI, ihan KAIKKI, tekevät virheitä lastensa kanssa! Sinä huomasit omasi ja korjasit tilanteen parhaasi mukaan. Olet hyvä äiti, et täydellinen, vaan riittävän hyvä.
Tunnet varmasti pitkään huonoa omaatuntoa tuosta asiasta. Minullakin on vastaavia kokemuksia yöllisistä huutamisista ja vieläkin hävettää. Mutta sitä se elämä on. Ollaan kaikki virheitä täynnä, yritetään vaan parhaamme kuitenkin.
Laita bullshit -suodatin päälle noiden pahimpien kommenttien kohdalla... Tänne ei ehkä kannata edes hirveän herkässä mielentilassa kirjoitellakaan.
i]
[/quote]
oikeutus riehua lapsen edessä noin. Kyllä sen verran pitää selkärankaa löytyä, että tajuaa mitä lapselle voi sanoa. Ihme vellihousuja täällä selittelemässä tekosiaan.
[/quote]
söin suklaata, ja äiti sanoi, että ihan turha on tulla valittamaan jos minua haukutaan läskiksi kun itse syön suklaata (olin aika pyöreä lapsi). Jäi todella paha mieli. Oli pääsiäinen ja söin suklaamunaa.
Eli varmasti jää lapsesi mieleen sanomisesi. Onnea saavutuksestasi.
Joo ymmärrän että joskus menee hermot ja lässyn lässyn, mutta aikuisen pitäisi silti olla AIKUINEN.
Käyhän tilanne läpi aivan rauhassa itsesi kanssa ensin! Vaihda roolia lapsesi kanssa ensin. Hänellä ei ole sinun valmiuksia käsitellä pettymyksiä!Ajoit hänet suojattomana nurkkaan!Minusta sinun pitää opettaa lapsellesi,että rakastat häntä ja tahdot suojella häntä!
Kerro satu vaikka äiti- karhusta ja poikasesta joilla on sama tilanne ja sitten onnellinen loppu. Kerro,että näin oli myös teillä. Onnea!
kun olimme kahdestaan matkoilla ja olin ulos menossa illalla. "Mee vaan yksin sinne kun ei noi miehet ole susta kiinnostuneita. Et sä niitä saa." Ja se sattui silloin teininä TODELLA pahasti ja sattuu edelleen. Minulla oli siis oikeasti vaikeuksia seurustella miesten kanssa ja sitten isäni, joka oli todella kiltti ihminen sanoi noin. Viina sen aiheutti mutta samapa se. Olin siis juuri sitä enne valittanut kun oli kännissä.
Tuli tuo vaan mieleeni, kun ajattelin tuota mitä sanoit tytöllesi kavereista. Ikävä kyllä se saaattoi satuttaa häntä paljon pahemmin kuin osaat kuvitellakkaan vaikka hän muuta sanoisi. Muista nyt sitten keskustella asia kunnolla läpi tytön kanssa. Ja painota asiaa, että tytössä ei ole mitään vikaa oikeasti vaan äitissä joka väsyneenä suuttui. Ja nyt sitten kehut lastasi juuri sellaisena kun hän on joka päivä!! En halua, että hän saa samanlaiset traumat asiasta kuin minä sain. Ja sinä äitinä et ainakaan halua sitä, vai?
Silti en ymmärrä miksi heti lapsen elionoloja aletaan epäillä kun äiti on kerran väsyneenä sanonut jotain pahasti. Kaikille meille sattuu sellaista enemmän tai vähemmän. Toiset vaan eivät huomaa taikka myönnä asiaa edes itselleen.