Pappia ei vissiin kiinnosta meidän ristiäiset kun en kuulu kirkkoon.
Ristiäiset lauantaina ja papin oli puhe olla yhteyksissä ennen sitä. Huomenna jo torstai, eli ei se ainakaan kotikäynnille enää ehdi.
Olis vaan tyytyväinen, kun uusia jäseniä jäsenkatoiseen ev.lut kirkkoon liitetään, vaikka en veroja kirkolle maksakaan.
Kommentit (26)
Olen myös sanonut päiväkodissa että 3v saa itse päättää haluaako osallistua pikkukirkkoihin vaiko ei.
Tuon ikäinenhän onkin kypsä päättämään, mitä haluaa ja mitä ei... :(
pidetään pikkukirkkoja ja käydään joulukirkoissa sun muissa, varsinkaan kun ev.lut kirkkoon kuuluvat lapset ovat kohta vähemmistönä päiväkodeissa ja koulussa.
Pappia ei vissiin kiinnosta meidän ristiäiset kun en kuulu kirkkoon. Ristiäiset lauantaina ja papin oli puhe olla yhteyksissä ennen sitä. Huomenna jo torstai, eli ei se ainakaan kotikäynnille enää ehdi.
Olis vaan tyytyväinen, kun uusia jäseniä jäsenkatoiseen ev.lut kirkkoon liitetään, vaikka en veroja kirkolle maksakaan.Niin kuin tässä on jo tullut ilmi, eri papeilla on erilaisia tapoja toimia. Toiset käyvät aina etukäteen tapaamassa perhettä, toiset eivät oikeastaan koskaan. Sitten on monenlaista siltä väliltä, esim. että käydään ensimmäisen lapsen kohdalla, mutta ei siitä eteenpäin. Saattaa olla, että mahdollinen ylitäysi kalenterikin vaikuttaa asiaan, tai oma perhetilanne - erilaiset inhimilliset tekijät kun vaikuttavat myös meihin. On myös periaatteessa mahdollista, että kalenteriin on tullut virheellinen merkintä, tai sitten pää on vain laho. Kaikkea voi sattua.
Itse pyrin aina käymään tapaamassa perhettä etukäteen ja suunnittelemaan juhlaa yhdessä vanhempien kanssa. Mutta toisilla on toisenlaisia käytäntöjä. Jos asia vaivaa, on parasta soittaa ja kysyä suoraan asianomaiselta papilta. Siten asia varmasti selviää parhaiten.
Tuo ensimmäinen kappale siis on lainausta... tämä näppäimistötaide on joskus vähän konstikasta.
Vaikka uskosi on sinun ja Jumalan välinen asia, mitä sinä ajattelet seurakunnan ja kirkon merkityksestä? Oletko koskaan ollut mukana seurakunnan toiminnassa tai perehtynyt kristillisen uskon perusteisiin? Kuulostaa jotenkin siltä, että sinä haluat yksin määrittää, millainen kirkko sinulle kelpaa ja kun se ei ole sellainen, et halua sen jäsen - ja silti haluat lapsesi kastettavan.
Ei kirkon perimmäinen ja tärkein tehtävä olla kuiva uskontopoliittinen tai taloudellinen organisaatio. Kirkkoon ei kuuluta siksi, ettei Suomi muuttuisi muslimimaaksi tai verohyödyn vuoksi. Kirkon olemassaolo perustuu Jumalan rakkauden ja armon julistamiseen.
olisivat ainoa virike koko kaupungissa. Rippikouluun en lapsiani pakota enkä aio koskaan mennä kirkossa naimisiin. Olen myös sanonut päiväkodissa että 3v saa itse päättää haluaako osallistua pikkukirkkoihin vaiko ei.