Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YH:t, maksatteko kaiken yksin ?

Vierailija
30.09.2009 |

Mielenkiinnosta kyselen kuinka paljon etäisät/-äidit osallistuvat elatusmaksun lisäksi

maksuihin ja hankintoihin?

Meillä etäisä maksaa elarit, lapsi asuu minun kanssa ja maksan kaiken: vakuutukset, päivähoitomaksut, harrastukset, vaatteet, päivittäiset kulut, lääkärit + lääkkeet...

Välillä tuntuu, että maksettavaa on aika paljon.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isältä en saa senttiäkään mihinkään. Tapaa lapsia ehkä kerran kaksi vuodessa, silloin maksan puolet matkakuluista (jos en maksaisi niin ei tapaisi lapsia laisinkaan).

Eli maksan kaiken yksin, mutta isä onkin vastuuton idiootti.

Vierailija
2/14 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olin maksanut myös vakuutusmaksuja, sillä muuten ei olisi ollut mahdollista maksaa 2000 euron pakollista kita- ja nielurisaleikkausta... Eikä entistä aviomiestäni voinut vähempää kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elarithan on juuri tarkoitettu noihin päivittäisiin menoihin ja kaikkeen muuhun. Sitten jos tulee jotain isompia hankintoja kuten meillä turvaistuimet ja talvihaalarit niin sitten laitetaan puoliksi.....

Vierailija
4/14 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsetkin hoidan täysin yksin..

Vierailija
5/14 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varojensa mukaan puolet harrastuksista ja osallistuu muuhun jos on rahaa.

Kuopuksesta maksan kaiken itse, laskettu elareihin vakuutukset, lääkkeet jne. Vaatteet ostan ja nyt ostaa jotain, ei osallistunut aiemmin kuluihin mutta ymmärsi vinkistä (laitoin parina vkonloppuna rupuvaatteissa menemään, minä en parhaita reimatecejä sinne laita kun ei osallistunut kuluihin) että osallistui nyt viime shoppailureissulla kuluihin. Kuopuksen isä on pihi paska, esikoisen isä osallistuisi kyllä kaikkeen mahdolliseen jos olisi rahaa mutta ei sillä ole.

Vierailija
6/14 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse hoidan lasten "arkikulutuksen" vaatteet, ruoka, harrastukset. isä hoitaa elatusmaksujen lisäksi hyvät lasten vakuutukset sekä myös vaatteita ym. mitä hänen luonaan tarvitsevat. ja voin pyytää häntä hoitamaan lasten jonkun kalliimman hankinnan tms. lasten isällä on hyvät tulot ja pystyy sekä haluaa hoitaa ne. olen ainaki tyytyväinen että se pelaa. (muuta en sitten tarvitsekaan x-mieheltäni) ;)

Vierailija
7/14 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussahan oli kyse nimenomaan rahasta ja maksamisesta.

Vierailija
8/14 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä osti mm. polkupyörän. Osallistuu myös jonkun verran vaatehankintoihin, ainakin isompiin sellaisiin. Lisäksi ex-anoppi ostaa lapselle paljon vaatetta eri tilanteisiin. Tällä hetkellä n. puolet lapsen vaatekaapin sisällöstä on ex:n äidiltä saatuja, myös ensi talveksi tarkoitettu toppapuku. Niin ja exä maksaa elareita 200€/kk ja lapsen sairaskuluvakuutuksen.

Vierailija
9/14 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen isä on nähnyt lapsen viimeksi kun lapsi oli 3kk.(nyt jo 6v)Isä ei halua nähdä lasta tai olla mitenkään tekemisissä.Minimi elatusmaksun saan.(mies ei kyllä oo yhtään maksanu...)

Vierailija
10/14 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä osallistuu ostamalla jotain kuten polkupyörät, huvipuiston sisäänpääsymaksuja jne, tai ne taitaa kyllä ex-anoppi maksaa..

Muuten minä hankin kaiken itse.

Vierailija
11/14 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä maksan loput

Vierailija
12/14 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kulut niiltä huimalta 4:ltä päivältä jonka lapsi kuukaudessa isällään.

Muuten ei osallistu mihinkään kuluihin. Ei talvivaatteisiin, tarhamaksuihin, harrastuksiin -ei mihinkään.

En valita, mielelläni lapsen elämisen kustannan, mutta kyllä sitä välillä miettii miten toinen aikuinen oikeasti kuvittelee ettei ole millään lailla vastuussa ja velvollinen osallistumaan kustannuksiin.

Ja meillä siis elatusmaksu suhteellisen pieni verrattuna tulo eroon.

Isä tienaa erittäin hyvin, joten ei olisi hänelle edes mikään taloudellinen ongelma osallistua esim harrastusmaksuihin.

Mutta on vaan niin itsekäs paska, että ei halua "tuhlata" omiaan kun voi minulla maksattaa kaiken.

niin ja yhteishuoltajuus on ja ihan on mieskin aikoinaan lasta halunnut.

Vierailija
13/14 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan ihan hyvät elarit + exä maksaa harrastuksista puolet. Maksettavaa toki piisaa, aikanaan oli täydet päivähoitomaksut (200e), koska tienasin just sen rajan yli (muistan kun päiväkodin johtaja soitti, että olenko huomannut, että mies ei enää asu meillä, kun en ollut täyttänyt tuloselvitystä ;-), lääkärikäynnit (käytän 99% yksityisellä lastenlääkärillä), lääkkeet, vakuutukset, sukset, luistimet, fillarit (ja nämäkin molempiin koteihin, sillä minusta fillari pitää olla ja sitten olen ostanut jopa fillarin meidän kakkosasunnollekin eli parhaana vuonna 3 fillaria), kaikki kulttuuripläjäykset, päiväkodin tai koulun retket jne sekä tietysti kaikki vaatteet ja kengät molempiin koteihin (en jaksa vaatteiden kuljettamista pojan mukana). Maksettavaa on noin 550 euron edestä kuukaudesssa, joten sitä piisaa. Toki saan jotain takaisin sitten kun myyn vaatteita, luistimia ja fillareita ja sitten haen vakuutuksesta esim. lääkärimaksuja.

Vierailija
14/14 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisemme on lukiossa, voitte arvata, että kirjat ja muut oppimateriaalit maksaa!!, osan saa aina toki käytettyinä, mutta rahalla nekin maksetaan. Ei ole iskä tarjonnut senttiäkään, vaikka asuu ihan äveriäästi kaupungin keskustassa omistusasunnossa, omistaa kesämökin jne. nykyisen lapsettoman aviovaimonsa kanssa, molemmat tienaavat vakituisessa palkkatyössä keskiverto hyvin. Eilen meni taas tähän toisen jakson aloittamiseen 90,-, vielä jäi 2kirjaa, hankkimatta, täytyy ensiviikolla hakea kirjakaupasta, jos ei nyt tosiaan löydy mistään ja vihkoja on vielä laitettava vino pino.

Ei sillä, kyllä minä yhteiset 4lastani hoidan ja elämisen, harrastukset ja opiskelut rahoitan. Iskä maksaa elatuksesta sen aikoinaan sovitun minimin, ja sehän ei ole 4:stä lapsesta sama kuin esim., jos sovittaisiin tänään, summa ei nouse automaattisesti, vaan sitä tarkistetaan ajoittain valtiollisesti, mutta viimeksikin piti oikein lastenvalvojan kautta paperisotineen toimia, että sain sen kympin per muksu kuukaudelle lisää. Luulisi, että senkin ilmoituksen l.v. laittaisi automaattisesti etävanhemmalle sen kerran kymmenessä vuodessa, jolloin asia on ajankohtainen, ettei tarvitsisi asiasta vääntää.

Toissa jouluna tämä meidän "vuoden isä" ei laittanut lapsilleen mitään joululahjaksi! Viime vuonna soitin joulun alla, että se nyt olisi ihan asiallista laittaa 1paketti jokaiselle isiltä&vaimolta. Kysyi, että kävisinkö minä ostamassa jotain alle 50,- hintaista jokaiselle, niin hän sitten maksaa minulle... Käskin ihan itse vaivautua miettimään ja jalkautumaan, ja laitoin lasten toivelistat!

Heh...taidan lopettaa tähän, ettei mene koko päivä pilalle. Alkaa sapettamaan, jos kaiken tonkii mielen pintaan ;-)