Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on kuivausrumpu!?

Vierailija
30.09.2009 |

Kuinka nopeasti kuivuu täysi koneellinen n.5-6kg pyykkiä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun kuivuriin menee koneellinen pyykkiä, mutta pitää ostaessa olla tarkka että ostaa tarpeeksi ison kilomäärältään sen kuivurin. Kodinkoneliikkeissä helposti myyvät konetta pienempää kuivuria, en kyllä tajua miksi?

Meillä on ollut kuivausrumpu pari vuotta enkä mistään hinnasta luopuisi siitä enää. Mutta totta se on, että rumpu kutistaa vaatteita. Ei siitä mihinkään pääse. Myöskin vaatteet kuluvat vähän nopeammin kuin jos ne kuivattaisi narulla.

Parastahan on kuivata ulkona narulla, mutta kaikille se ei ole aina tai ollenkaan mahdollista syystä tai toisesta. Mä kuivatan ulkona aina kun voin. Silti vaatteista näkee hyvin tuon kulumisen. Mielestäni on ihan perusteltua kuivata koneella sisälle ripustamisen sijaan, sillä pyykeistä lähtee paljon kosteutta ja se haihtuu ilmaan ja lämmitystehon tarve nousee. Jää jopa talon rakenteisiin ellei tuuletus ole tarpeeksi hyvin järjestetty! Sitä harva miettii varmaankin. Osa rummun sähkönkulutuksesta kompensoituu myös tätä kautta.

Meillä on LG:n koneet ja kuivaa koneellisen tekokuituista pyykkiä noin vajaassa tunnissa, puuvillan 1,5-2 tunnissa riippuen kuinka paljon ja kuinka paksuja vaatteita. Se riippuu myös pesukoneen lingon tehosta muuten aika paljon! Mitä tehokkaampi linkous, sitä lyhyempi kuivausaika rummussa.

Vierailija
22/30 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.... en sitten ehkä taidakaan hommata.

Ei ole sitten niiiiin kätevä kun kuvittelin.... HÖH :(

Noin pari tuntia menee kuivumiseen.

Eikä vaatteet siellä kutistu, jos käyttää konetta oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetään vain noin vartin verran.

Suurin kosteus on silloin poistunut.

Vierailija
24/30 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paljon pyykistä. Meidän kone kuivaa materiaalin ja painon mukaan, toki sen voi säätää itse ajan mukaan, mutta en oo muistaakseni koskaan niin tehnyt.

Vierailija
25/30 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ajan näkee näytöstä, koskaan en muista sen alkaneen 2:lla.

Vierailija
26/30 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on samaa sarjaa olevat pesukone ja runpu ja hyvin koneellisen kuivaa.

Meillä kuivaa reilussa tunnissa koneellisen.

Mielestäni rummussa kutistuu vaatteet, mikäli vaate ei ole suunniteltu kuivausrumpuun.

Itse olen ainakin onnistunut muutaman vaatteen kutistamaan rummussa. Se että vaate ei kutistu koneessa ei tarkoita etteikö se kutistuisi rummussa.

Rumpu kun on kuuma kuin mikä ja jos ei käytä jotain oikein leppoisaa ohjelmaa (niin kuin men ei juuri koskaan käytetä), niin jos sinne menee kutistuva vaate, niin kyllä kutistuu.

Rummussa kutistettu vaate, ei enää toisella kerlla juurikaan kutistu ja sen jälkeen tuskin enää yhtään.

Vierailija
27/30 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä menee koko koneellinen kuivuriin, kestää rutikuivaksi 1,5 tuntia, eli silloin voi laittaa suoraan kaappiin.

Mun mielestä kutistaa vaatteen ekalla kuivurikerralla, joten ostan lasten vaatteet yksi koko isompia, niin ei haittaa.

Mä en tulisi toimeen ilman!

Vierailija
28/30 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin koneellinen mahtuu hyvin - osa vaatteista kutistuu, osa ei - esim. jenkeistä ostetut vaatteet on suunniteltu rumpuun meneväksi, yksikään sieltä hankittu vaate ei ole kutistunut, osa halpisvaatteista saattaa mennä melko muodottomaksi ja värit haalistua. Ylimääräset pölyt kerää vaatteista pois (siksi astmaatikoille ja allergikoille hyvä). Ollut hirmu tyytyväinen. Nekin jotka kutistuu, ei kutistu kuin sen kerran - lasten vaatteita lähinnä vaatteista siellä ja tottunut ostamaan sinne menevät pikkaisen isompaa kokoa kuin muuten ostaisi.

Vierailija
29/30 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kutista vaatteita paitsi väärinkäytettynä.

Laita vaattet joita saa pestä 40 asteessa 60 asteen kuivauksen ja ihmettele sitten että miten kuivausrumpu on pilannut vaattet.

Nukka sihti on puhdistettava jokakera.

vie aikaa noin 20 sekuntia, mutta jos ei sitä tee kone toimii huonosti

Väärin

Laita Farkut ja kauluspaidat samaan kuivaukseen, kun on samanväriset.

Kauluspaidat pyörii siellä 1/2 turhaan ja Farkut on osin märkiä.

Minä (perheen miehenä)

pesin eriväriset vaattet erikseen 3 - 4 koneelista

sitten kuivasin erikseen raskaammat vaattet, kuten

takit, farkut, ym.

Meille rumpu hankittu joskus 25v sitten, toimii yhä. Tuo meidän malli ei ole näitä uusia hienoja kondensiokivaimia, vaan seellainen ulospuhaltava.

Tuskin nuo uudet paljon huonompia ovat, päinvastoin.

Koko koneellinen kuivuu kerralla noin 1h kuivaus + 15min jäähdytys.

Automaatti toiminta on kätevä, minä usein säädän ajan ja lämmön käsin niin saan sitten silityskuivaa, jälki parempi nopeampi ja helpompaa.

Työssäkäyvä isä, joka tekee myös kotitöitä.

(nyt vähemmän kun meidän vauva täyttää tänään 20V)

Vierailija
30/30 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siis pesen kaksi koneellista samanlaista ja ripustan osan kuivumaan, siis ne, jotka eivät kestä kuivuria. Kaksi tuntia kestää, kolme, jos alennan lämpötilaa tavallisesta.

Ei kutista, pölyttää jonkin verran, mutta se tosiaan on sitä muutenkin vaatteissa olevaa pölyä, joka nyt jää vessaan. Ihana laite!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän