G: Onko makeanhimolla ja vauvan sukupuolella yhteyttä?
Miten teillä oli, pitikö paikkansa tyttö sokerista, poika suolasta ja pippurista?
Kommentit (27)
tytön odotusaikana kului suklaata PALJON.
nyt en ainakaan pysty syömään makeaa, kaikki imelä tekee yökkäysreaktion. Suolainen maistuu hyvin. En tiedä, kumpi tulossa.
suklaata, lakua ja salmiakkia (reilusti yli suositusten...).
3 poikaa meillä.
Yhden pojan aikana tykkäsin makeasta, varsinkin jäätelöstä jota muuten inhoan. Ihan on menneet mieltymykset sekaisin, ja jopa saman raskauden aikana vaihdelleet.
poikaa odottaessa himoitsin mäkkäriruokaa ja meetwurstia vaikka olen kasvissyöjä :)
tyttöä odottaessa olisin voinut syödä vaikka kuinka paljon karkkia, suklaata ja leivoksia
suolaista ruokaa, olisin voinut kaksin käsin ahmia sipsejä, meetwurstia, jne. Mutta aivan viimeisen kuukauden aikana tuli käsittämätön himo pullaan ..Mä en pullasta ole koskaan oikein tykännyt edes.
Poikaa odottaessani himoitsin suolapähkinöitä, pekonia ja aromattia (en tosin yhtäaikaa).
Nyt on ilmeisesti tulossa tyttö ja vetelen jätskiä, karkkia ja leivoksia.
Ekasta kamala makeanhimo, en voi sietää hedelmäkarkkeja, mutta silloin niitä tuli syötyä ämpärillinen. Join myös paljon mehua joka ei normaalisti kuulu ruokavaliooni lainkaan.
Toka poika, ei mitään erityistä. Mieliteot on olleet lähinnä sellaisia mitä ns. normaalistikin eli ei raskaana ollessa.
eikä makeanhimoa ollut ollenkaan. Sen sijaan himoitsin ruokaa, oikeaa aitoa ruokaa.
ja ainokaisemme on tyttö.
Joku kyseli vatsan muodosta, mulle kaikki povasivat vatsan perusteella poikaa (vatsa oli eteenpäin työntyvä pallo, raskaus ei edes näkynyt takaapäin muuten kuin kävelytyylistä :D).
ja ainokaisemme on tyttö.
Joku kyseli vatsan muodosta, mulle kaikki povasivat vatsan perusteella poikaa (vatsa oli eteenpäin työntyvä pallo, raskaus ei edes näkynyt takaapäin muuten kuin kävelytyylistä :D).
kyselijä kyselikin, että miten makeanhimolla tai vatsan muodolla voisi olla mitään tekemistä vauvan sukupuolen kanssa... tulipa taas kursorisesti luettua viestiketju. Eihän niillä tietenkään mitään tekemistä asian kanssa olekaan.
ja ekaksi söin suklaata sitten suolaista
toinen tyttö ja söin suolaista, en makeaa ollenkaan
kolmas poika ja söin vihanneksia ja hedelmiä enkä makeaa ollenkaan
miten sillä vauvan sukupuolella voi olla niin paljon merkitystä, että sitä pitää arpoa kaiken maailman pierun aromien perusteella? Minä olisin voinut raskausaikana käydä vaikka joka päivä ilmaiseksi 4D-ultrassa ihastelemassa lapseni sukukalleuksia, mutta ei kiinnostanut. Ja nuo sykkeet ja linea nigrat ja muuthan ovat tietenkin ihan hömppää, niiden osumistodennäköisyys on 50 %.
Kaksi tyttöä on ja molemilla kerroilla arvostin eniten perinteistä kotiruokaa kuten perunamuusia ja nakkikastiketta. KArkkia ja suklaata en syönyt juuri ollenkaan.
mulla tekee aina mieli suolaista ja makeaa, oon kait aina raskaana, vaikka yks poika vaan on tehty...
että ei mitään tuollaisia eroja, MUTTA SILLÄ KUINKA PALJON SYÖT MAKEAA RASKAUSAIKANA VAIKUTTAA LAPSEN MAKEANHIMOON MYÖHEMMIN.
Meillä pahimmat herkkujen syöjät ovat ne joiden odotusaikana söin paaaljon makeaa (1 poika, 2 tyttöä). Muut kaksi poikaa eivät pysty edes syömään paljon makeaa, ennemmin mässyinä muuta, pizzaa ja juustonaksuja tms. Pistin itse tämän merkille, mutta sitten luin tutkimuksesta jossa oli todettu sama asia.
pojan ootuksessa himoitsin meetvurstia ja kurkkusalaattia