miksi ei kerrota
Miksi on niin mahtavaa pitää salassa sukupuoli ennen lapsen syntymää, jos lääkäri on sen ultrassa tai lapsivesipunktiossa varmistanut? Säästäis ison vaivan ystäviltä ja sukulaisilta, ku sais ostaa lahjan vauvalle sillon ku se sattuu tulemaan vastaan eikä tarvi tarkotuksella hakea sitä.
Sama juttu on nimen kanssa! Miksi lapsen nimeä ei voi kertoa ennen ristiäisiä, jos se on jo käytössä? Sitte se vahingossa lipsahtaa.. En voi ymmärtää..
Kommentit (8)
on jokaisen oma asia.
Kummallista kyllä ainakin se nimijuttu, jos lapsesta tulee Marja-Terttu, niin miksi ei voi puhutella Marja-Tertuksi, vaan puhutellaan "tekonimellä", kuten toukka?
Eipä siihen kai mitään muutakaan syytä ole. Tähän voisi heittää myös kysymyksen siitä, miksi lapsi kastetaan? Aah, koska niin on tapana tehdä.
mutta jos todella hyvin näkee niin kyllä uskon et joilleki voi olla varma..
itse käyny ultrassa ja ultratäti tokasi heti ku kysyin että poika!
tästä ei voi erehtyä kun tuossa näky pallit ja tuossa kikkeli ja selvästi näkyikin
Se lapsen sukupuolihan ei ole koskaan varma ennen syntymää.
Itse en tosin kahden ekan kohdalla halunnut tietää sukupuolta ja komannen kohdalla ultraava lääkäri ei saanut sitä millään selville. Vauva käänsi koko ajan selkää ultraajalle ja yritti tosi kauan. Emme siis tienneet edes tämän kolmannekaan sukupuolta kunnes syntyi.
Nimiasiassa taas ollaan ihan alusta asti kutsuttu lasta sillä nimellä kuin minkä tuli saamaan ristiäisissäkin. Sitä ei koskaan salailtu. Mutta en ole loukkaantunut ystäville, jotka eivät ole mineä aikaisemmin paljastanut, olen jaksanut odotella ristiäisiin asti, enkä ole vaivautunut sitä arvailemaankaan.
Tai siis että suuremmalla todennäköisyydellä tulee tyttö.
Varmaahan se on vasta kun ipana syntyy.
Esikoisesta kerroin äidilleni ristiäisten aamuna nimen, että tiesi kirjailla sen kakkuun.
Tuliskohan siinä joku vallantunne?