Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskarilaisen pitäis jaksaa kävellä 6km päivässä?

Vierailija
28.09.2009 |

Olen muuttamassa toiselle paikkakunnalle kesken lapseni esikoulun vuoden. Uudessa paikassa eskari sijaitsee n. 3.1km päässä ja koko matka on loivaa ylämäkeä. Miten on mahdollista ettei kunta anna tuon ikäiselle lapselle taksikyytiä kun ihan fakta on että minun poikani ei jaksa kävellä varsinkaan talvella(eivät auraa aamuisin teitä) umpilumessa 3km(heikko poika fyysisesti, syntynet keskosena)!! Ja minullehan matkaa tulisi sitten 12km päivässä. Minulla on 2v. tyttö joka ei suostu enää istumaan rattaissa, kohtuutonta ajatella että 2v. lapsikin jaksaisi 12km päivässä kävellä!!! Miten tälläisessä tilanteessa pitäis toimia! Voiko sitä koulutaksia jotenkin maksaa itse? Pakkohan lapsen on eskariin päästä ja ensivuonna sitten kouluun!

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne hiekoittaa auraamattomia teitä? Sanoit, että matka on umpihankea, mutta kuitenkaan et voi vetää pulkkaa, kun tiet on hiekoitettu?

Vierailija
2/102 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet leikkauksessa? kun apua on nytkin vaikeuksia saada?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkakunnalla on eskareissa ja päiväkodeissa sääntö että lapsi pitää tuoda ja hakea sinne/sieltä, joko taksikuskin tai vanhempien toimesta.. Kukaan ei saannut edes kynnyksen yli astua niin että hoitaja ei nähnyt vanhempia. Että ei niitä eskareita yksin voi pistää matkaan, tiedoksi kaikille jotka sitä ehdottavat.

Vierailija
4/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä pääseekö bussilla?

Vierailija
5/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.5km on se raja, joten ei bussilippua eikä taksikyytiä.

Mietin vaan että kalliiksi tulee ostaa sit itselleen bussilippu ja lapselle ja sit tälle 2vuotiaalle vielä.. kotiäitinä kun olen ja yh!

Vierailija
6/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei ole pakollinen. koulukyyti voikin sitten järjestyä. kyselepä kunnalta asiaa!

Vierailija
7/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osalla kunnista kyydityksen rajana on lain sallima 5 km.

Vierailija
8/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saata eskarilainen pyörällä, niin että eskarilainen ajaa omaa pyöräänsä ja sinulla on lastenistuimessa tarakalla tuo 2-vuotias. Saatte liikuntaa molemmat.

Ei kunta valitettavasti voi kaikkea maksaa asukkailleen. :/

Vierailija
9/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun mennä töihin

Vierailija
10/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.5km on se raja, joten ei bussilippua eikä taksikyytiä. Mietin vaan että kalliiksi tulee ostaa sit itselleen bussilippu ja lapselle ja sit tälle 2vuotiaalle vielä.. kotiäitinä kun olen ja yh!

löytyykö sielä jotain syytä...keskonen, kotiäiti ja yh. Mitäs jos menisit vaikka töihin niin saisit rahaa.

Vierailija
11/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko velottaisivat kyydistä per matka. Meillä olisi muistaakseni ollut parin kilsan matka n parin euron hujakoilla per matka. Eikö esim. isä pysty kuljettamaan edes toista matkaa?

Vierailija
12/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania olette. Kiitos rakkaat jälleen avusta!

Pitääkö mun nyt tilittää teille koko elämänkerta. Jos ei ole muuta asiaa kun ilkeily niin purkakaa ihan johonkin muuhun kun tuntemattomiin noi patoutumanne.

Onko kellään teistä ollut pienenä syntynyttä keskosta? Lapsi on fyysisesti heikompi, ei jaksa pitkää liikuntaa kauaa. kestävyys ei siis ole hyvä. Ja tämä on todettu ihan neuvolassa. Muuten ihan normi reipas poika.

Minä en ole töissä koska ei ole tarjota työpaikkaa. Ei niitä töitä katsokaas ihan ilmasta saada ja jokainen varmasti tietää tämän hetken työtilanteen joka suomessa on huono!

yh-äiti, siihen myös olen syytön. Sille en mahda mitään!

Mitäs vielä ainiin miksi muutan niin hankalaan paikkaan, no eipä ollut oikein parempi asuntoja tarjolla. ja muutto oli pakollinen!

Vierailija
13/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pakko olla kaksi autoa eskarikyytien vuoksi. Kalliiksi tulee.

Vierailija
14/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkitsisin kyllä vakavasti sen hankkimista tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
15/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus, millaisia ämmiä näiden ilkeiden vastausten takana on.

Ihan vain mielenkiinnosta, että millainen on nainen, joka viettää päivän netin ääressä kytäten ketjuja, joihin voi ilkeillä päivästä toiseen samat ilkeilyt.

Elämä on varmaan aika tylsää sellaisella.

Vierailija
16/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten kyselen.. No ne taksikyydit on varmasti halvempaa kun ostaa kolmelle linja-auto liput.. äkkiseltään kun lasten niin ei taida 150e kuussa riittääkkään.. Jos taksikyyti on sen pari euroa matka niin tulee halvemmaksi.

Pitää tiedustella asiaa. Kiitos teille jotka asiallisesti vastasitten, ja te muut voitte katsoa peiliin ja miettiä mikä teidän ongelmanne oikein on!

Vierailija
17/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ainakaan ilkeilymielessä ehdottanut polkupyörää vaan ihan tosissani.

Pitäähän sinun tietää että jos lapsi meinaa eskaria ja koulua käydä, on se ensisijaisesti kodin tehtävä katsoa, että lapsi pääsee perille. Kunta on määritellyt koulutaksirajat, ja rahat ovat tiukassa joka kunnassa.

Pyörällä ajaminen tulee halvemmaksi kuin autolla ajo, jos teillä ei ole autoa.

Pyöräillessähän se lapsen kunto sitäpaitsi vahvistuisi. Ja 2-vuotias varmasti tykkäisi pyöräkyydeistä.

Vierailija
18/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen sairauden vuoksi (onko hänellä diagnoosia).

Vierailija
19/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei ole ajokorttia joten auton osto olisi turha. Auto olisikin pelastus tässä tilanteessa tai edes se ajokortti, auton saisin kyllä varmaan hankittua.. eriasia sitten on ne vakuutusmaksut. :(

Vierailija
20/102 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania olette. Kiitos rakkaat jälleen avusta! Pitääkö mun nyt tilittää teille koko elämänkerta. Jos ei ole muuta asiaa kun ilkeily niin purkakaa ihan johonkin muuhun kun tuntemattomiin noi patoutumanne. Onko kellään teistä ollut pienenä syntynyttä keskosta? Lapsi on fyysisesti heikompi, ei jaksa pitkää liikuntaa kauaa. kestävyys ei siis ole hyvä. Ja tämä on todettu ihan neuvolassa. Muuten ihan normi reipas poika. Minä en ole töissä koska ei ole tarjota työpaikkaa. Ei niitä töitä katsokaas ihan ilmasta saada ja jokainen varmasti tietää tämän hetken työtilanteen joka suomessa on huono! yh-äiti, siihen myös olen syytön. Sille en mahda mitään! Mitäs vielä ainiin miksi muutan niin hankalaan paikkaan, no eipä ollut oikein parempi asuntoja tarjolla. ja muutto oli pakollinen!

töitä löytyy jos vaan viitsii tehdä. Puhelinmyyntiä voi tehdä kotoa....mutt sullehan se ei kelpaa.

Ystävälläni on myös keskonen, syntymäpaino 1,4 kg. Ei ole heiveroinen eikä fyysisesti muista jäljessä, joten älä se keskosena syntymisen syyksi laita että ei jaksa kävellä. Se on mihin sun lapses on tottunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi